Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
<< Chytání Vídně | Doktorka >>
Karl Schönherr
Ďáblice
Premiéra: 22.12.2014 | 1:10x
Překlad: Karel Želenský. Dramaturgie: Martin Kubran. Scéna: Jaroslav Čermák st. Kostýmy: Marek Cpin. Hudba: Jiří Hájek. Úprava a režie: Martin Františák.
Poslední uvedení: květen 2016.
Poslední uvedení: květen 2016.
Napínavá hra, která vyústí v tragicko-groteskní finále. Pašerák se svou ženou v rozpadající se chalupě v drsném pohraničí Tyrolských alp počítají peníze utržené za kontraband a společně sní o domě na náměstí. Na odhalení černého počínání manželů je nasazen mladý ambiciózní hraničář, který má zodpovědný úkol přistihnout pašeráka s kontrabandem. Hranice tohoto trojúhelníku jsou plné nastražených pastí. Vzájemné svádění ženy a mladíka, předstírané aliance, domluvy a úskoky nakonec však přece jen přerostou ve skutečné vášně...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (6)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Cindy.92 80 %
28.3.2015 | 314 hodnocení
+ souhlasím
Obávala jsem se Hany Briešťanské, ale spolu se zbylými dvěma pány mě překvapila. Příjemná minimalistická a naturalistická scéna, živočišný Zbyšek Humpolec a napětí. Námět mi chvílemi připomínal Gazdinu robu.
Jan456 80 %
28.3.2015 | 227 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá hra pro tři herce, v tomto případě dobré herce. Funkční scéna, svižné dialogy. Rozhodně není čas se nudit, ale jen napjatě sledovat příběh kdesi z hor a nechat se překvapit, kdo je vlastně největším ďáblem, nebo Ďáblicí?
Eva123 60 %
25.2.2015 | 152 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace se mi líbila, nechtělo se mi věřit, že je z roku 1914, působila celkem současně. Z herců mě nevíce zaujal Zdeněk Julina, ale i Zbyšek Humpolec.
Janis 60 %
24.2.2015 | 297 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavě napsaná komorní hra ze strohého venkovského prostředí, hudebně velmi dobře dokresleno. Oceňuji i kostýmy.
Problém mi ale dělaly postavy Ženy a Hraničáře. Jejich stylizovaný, exaltovaný projev odpovídal snad chování současných mladých českých měšťáků, ne horalům z rakouského pohraničí poč. 20.st. Ti dva na mě působili dokonce silně psychopaticky, když fakticky neprožívali přirozené emoce, jen je přepjatě předstírali, ačkoli byli citově zcela ploší. Z toho pohledu pak nebylo v původně psycholog. dramatu moc o čem hrát, čímž se zpracování míjí se záměrem dramatika a vlastně i s hudbou.
Problém mi ale dělaly postavy Ženy a Hraničáře. Jejich stylizovaný, exaltovaný projev odpovídal snad chování současných mladých českých měšťáků, ne horalům z rakouského pohraničí poč. 20.st. Ti dva na mě působili dokonce silně psychopaticky, když fakticky neprožívali přirozené emoce, jen je přepjatě předstírali, ačkoli byli citově zcela ploší. Z toho pohledu pak nebylo v původně psycholog. dramatu moc o čem hrát, čímž se zpracování míjí se záměrem dramatika a vlastně i s hudbou.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.