Městské divadlo Zlín [velký sál]
<< Glorie | Hrabě Monte Carlo >>
William Shakespeare
Hamlet
Premiéra: 8.12.2018
Překlad: Jiří Josek. Úprava: Zdeněk Dušek, Vladimír Fekar. Dramaturgie: Vladimír Fekar. Scéna: Milan Popelka. Kostýmy: Sylva Zimula Hanáková. Hudba: Daniel Fikejz. Pohybová spolupráce: Petr Nůsek. Režie: Zdeněk Dušek.
Poslední uvedení: prosinec 2019.
Poslední uvedení: prosinec 2019.
Matěj Štrunc, Gustav Řezníček, Eva Daňková, Lucie Rybnikářová, Zdeněk Lambor, Zdeněk Julina, Marek Příkazký, Luděk Randár, Pavel Vacek, Radovan Král, Pavel Leicman, Josef Koller, Jan Leflík, Rostislav Marek / Radoslav Šopík, Radoslav Šopík, Petr Lukáš, Ivan Kalina, Stanislav Valla, Zbyněk Strašák, Karel Matuška, Petr Škrabal...
Hra zásadních otázek, na něž chceme a musíme znát odpověď...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 60 %
13.12.2018 | 1211 hodnocení
+ souhlasím
65%. Režisér Z.Dušek vidí Hamleta jako mladého, neklidného muže (velmi dobrý M.Štrunc), který není paralyzován nečinností, ale přirozené morální zábrany mu brání v pomstě vraždy svého otce. Claudius je v podání G.Řezníčka slabochem, který se intrikou dostal na trůn a teď své postavení se vzrůstajícími obavami brání. Využit je skvělý překlad J.Joska, hru drobně aktualizovali (dron jako symbol neustálého sledování postav), mohli ji více krátit, na některých místech trochu ztrácí tempo. Podařily se scény s hrobníky i divadlo jako past na Claudia, méně přesvědčivé jsou scény se šílenou Ofélií. (více v článku na blogu)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Scrabble 70 %
6.4.2019 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Vcelku zajímavá inscenace. Mladý M.štrunc se s rolí vypořádal velmi dobře. Asi bych hodnotila i výš, ale nevyhnu se srovnání s posledním Hamletem, kterého jsem viděla, což byla excelentní inscenace Švandova divadla na zdejším jevišti
Cechoslovak 60 %
21.12.2018 | 102 hodnocení
+ souhlasím
Režijnímu pojetí inscenace se nedá celkem nic vytknout, ale působivé scény jsou zde bohužel střídány momenty rozpačitými (zápas v hrobě). Vedle sledování zajímavých hereckých kreací (Hamlet, Polonius, Rosencrantz, Guildenstern, hrobník) musí divák celou dobu přemýšlet, jestli obsazení některých rolí bylo šťastné (Gertruda, Klaudius). Pan Řezníček se mi líbil více jako Tomáš Baťa. Když se Hamlet v závěru obrací k publiku, které má být podle něho zkamenělé hrůzou, uvědomuji si, že jsem sice viděl zajímavého Hamleta, ale v solný sloup jsem se neproměnil.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.