Městské divadlo Mladá Boleslav [malá scéna]
<< Kyanid o páté | NordOst >>
Karel Jaromír Erben
Kytice
Premiéra: 15.3.2024 | 1:30x
Dramaturgie: Denisa Kábrtová. Výprava: Agnieszka Pátá-Oldak. Světelný design: Magdalena Klára Hůlová. Hudba: Jakub Xavier Baro (Ibby Pop). Choreografie: Svatava Hanzl Milková. Režie: Diana Šoltýsová.
Štědrý den: Veronika Bajerová, Jaroslava Košková, Daniel Mišák / Dušan Kraus
Svatební košile: Lucie Matoušková, Petr Mikeska, Daniel Mišák / Dušan Kraus, Jaroslava Košková
Dceřina kletba: Veronika Bajerová, Eva Reiterová
Vrba: Lucie Matoušková, Petr Mikeska, Veronika Bajerová
Vodník: Jaroslava Košková, Daniel Mišák / Dušan Kraus, Lucie Matoušková
Zlatý kolovrat: Lucie Matoušková, Veronika Bajerová, Petr Mikeska, Daniel Mišák / Dušan Kraus, Eva Reiterová, Jaroslava Košková
Kytice: Eva Reiterová...
Svatební košile: Lucie Matoušková, Petr Mikeska, Daniel Mišák / Dušan Kraus, Jaroslava Košková
Dceřina kletba: Veronika Bajerová, Eva Reiterová
Vrba: Lucie Matoušková, Petr Mikeska, Veronika Bajerová
Vodník: Jaroslava Košková, Daniel Mišák / Dušan Kraus, Lucie Matoušková
Zlatý kolovrat: Lucie Matoušková, Veronika Bajerová, Petr Mikeska, Daniel Mišák / Dušan Kraus, Eva Reiterová, Jaroslava Košková
Kytice: Eva Reiterová...
Slavné a nestárnoucí balady Karla Jaromíra Erbena v netradičním pojetí a z bezprostřední blízkosti.
D12+ Termíny představení
16.12. | Po | 10:00 | Nečíslované sezení; vhodné k maturitě | ||
16.12. | Po | 19:00 | Abonentní skupina DO/III; Nečíslované sezení | ||
17.12. | Út | 10:00 | Nečíslované sezení; vhodné k maturitě | ||
9.1. | Čt | 19:00 | Abonentní skupina DO/II (2024); Nečíslované sezení; vhodné k maturitě | vstupenky | |
17.1. | Pá | 19:00 | Abonentní skupina A/I; Nečíslované sezení; vhodné k maturitě | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (6)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 80 %
22.6.2024 | 605 hodnocení
+ souhlasím
85% - Jako slavnostní rodinnou večeři inscenuje Diana Šoltýsová svou Kytici. Dcera k ní přivádí snoubence a babička po prvním chodu začíná s vyprávěním první z Erbenových balad (odvypráví/odehraje se jich celkem sedm). Zbytek rodiny se přidává a postupně se všichni proměňují do Erbenových postav. Jako kulisy i kostýmy jim slouží jen to, co poskytuje slavnostní tabule. O to víc vyniká jejich herectví a krása Erbenových slov, která Šoltýsová nechává znít. A navíc ještě to nevyslovené v rodinných vztazích, co vyvěrá na pozadí. Takhle za mě vypadá ideální Kytice, v níž se inscenace nesnaží převálcovat nedramatickou předlohu, ale posouvá ji výš.
Jiří Landa 70 %
30.4.2024 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
75 % Výpravou poměrně skromná inscenace, ale o to více režijně, choreograficky i herecky nápaditá. Devadesátiminutový výběr sedmi Erbenových balad rámuje Štědrý den. Atmosféra štědrého večera, kdy se u jednoho stolu střetávají rodinní příslušníci, má kouzelnou moc. Lidé jsou v těchto chvílích emotivnější, otevřenější potřebám druhých a rádi spolu sdílejí nejrůznější příběhy. A proč ne třeba ty z Erbenovy Kytice? D. Šoltýsová umně pracuje se symbolikou, náznaky i působivým light designem. Navíc šestici herců dovede přesvědčivě dovést k závěrečnému poselství (nejen) ústřední balady, jehož středobodem je osudovost...
Helena Grégrová 80 %
24.4.2024 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
Šest členů rodiny se sejde u prostřeného štědrovečerního stolu a vlivem magie okamžiku sváteční pospolitosti a odedávné přirozené lidské potřeby vyprávět si příběhy provede sebe i diváky sedmi z balad Erbenovy Kytice. Pohrávání si s obsahem slov, s barvami, se světlem a stíny je jejich klíčem otevírajícím bezbřehý svět fantazie. V něm se rázem i nábytek a nádobí ze slavnostní tabule proměňuje s odzbrojující samozřejmostí, ani na chvíli jsem neváhala věřit, že pod stolem je vodníkova říše, stůl je hrobkou, židle zlatým kolovratem, ubrus uzlíček svatebních košil. Po všech stránkách originální a nadmíru záživná inscenace s jedinečnou atmosférou.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Hannibal 90 %
20.9.2024 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Rodinné setkání u jednoho stolu. Babička začne recitovat Kytici, načež se před zraky všech odehraje sedm balad. Stůl se postupně proměňuje ? stává se svatební hostinou, márnicí, vodní říší, a vše je nádherně ztvárněno. Kolektivní souhra, která vás dojme a připomene vám dětství u babičky.
Čiko 70 %
10.9.2024 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
75%
Po prvních dvou Kyticích, které jsem viděl na divadle, jsem si nemyslel, že mě kdy nějaká více zaujme (poezii na divadle většinou spíše vynechávám). A ejhle, po velmi vydařené Kytici v ND mě potěšila i ta v Mladé Boleslavi. Myslím, že zásluhu na tom mají hlavně dvě věci. Jednak nejde o monotónní recitování, ale naopak o velmi dynamický přednes s hereckými kreacemi a jednak se ocitáme v příjemném prostředí početné domácnosti u bohatě prostřeného a zdobeného štědrovečerního stolu. A také z toho cítím originální režii D.Šoltýsové.
Příjemně zpracovaná školní klasika, která by nemusela nudit ani mladší ročníky...
Po prvních dvou Kyticích, které jsem viděl na divadle, jsem si nemyslel, že mě kdy nějaká více zaujme (poezii na divadle většinou spíše vynechávám). A ejhle, po velmi vydařené Kytici v ND mě potěšila i ta v Mladé Boleslavi. Myslím, že zásluhu na tom mají hlavně dvě věci. Jednak nejde o monotónní recitování, ale naopak o velmi dynamický přednes s hereckými kreacemi a jednak se ocitáme v příjemném prostředí početné domácnosti u bohatě prostřeného a zdobeného štědrovečerního stolu. A také z toho cítím originální režii D.Šoltýsové.
Příjemně zpracovaná školní klasika, která by nemusela nudit ani mladší ročníky...
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.