Městské divadlo Kladno
<< Klíčovou dírkou | Labyrint >>
Franz Xaver Kroetz
Koncert na přání
Premiéra: 15.11.2014 | diváci na jevišti|1:05x
Dramaturgie: Daniel Přibyl. Výprava: Jana Preková. Hudební spolupráce: Tomáš Procházka. Režie: Braňo Mazúch.
Poslední uvedení: duben 2016.
Poslední uvedení: duben 2016.
Monodrama německého bouřliváka, které je záludným rébusem pro režiséra, mimořádnou příležitostí pro herečku středního věku a nevšedním divadelním zážitkem pro diváky. Jednoho dne přijde slečna Raschová po práci a po nákupech asi tak v půl sedmé domů. Ochotně přijímá své radosti i slabosti, nálady veselé i teskné, všechny nedostatky těla i duše. Moc toho nenamluví, ale o to výmluvnější jsou její gesta skutečné lásky k životu...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
76 %
Uživatelé
60 %
Hodnocení redakce
Veronika Boušová 80 %
Pavel Širmer 70 %
Anežka Kotoučová 80 %
Helena Grégrová 80 %
Jiří Landa 70 %
Veronika Boušová 80 %
Pavel Širmer 70 %
Anežka Kotoučová 80 %
Helena Grégrová 80 %
Jiří Landa 70 %
Volby
Hodnocení (6)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
9.3.2016 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Vše podstatné o hře, inscenaci i soustředěném výkonu A. Štréblové již zaznělo v předešlých komentářích. Doplnil bych, že tvůrci ze čtyřicet let starého „libreta“ vyzdvihli to nadčasové, zdařile aktualizovali a obohatili vlastními vklady. Kromě práce se zvukem zaujme i promyšleně koncipovaná výprava (scéna, kostýmy, rekvizity). A na diskuzi po představení se můžete dozvědět mnoho zajímavého. S podobným tvarem se na jevišti málokdy setkáme.
Anežka Kotoučová 80 %
31.1.2016 | 230 hodnocení
+ souhlasím
Povedený a nápaditý experiment s výbornou a soustředěnou Alenou Štréblovou. Ačkoliv se jedná do velké míry o inscenaci plnou každodenních úkonů, závěrečná výpověď je zcela adekvátní a smysluplná. Sice prostá, ale hluboká. Oceňuji zařazenou neformální diskuzi s herečkou po představení. Jen mě strašně mrzí, že hry podobné kvality na Kladně asi v budoucnu na dlouho neuvidím...
Helena Grégrová 80 %
28.8.2015 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
Lze prostřednictvím vnitřního monodramatického monologu vést s divákem bezeslovný dialog, navíc v konfrontačním a bilančním tónu? Vynikající Alena Štréblová dává svým dalším mimořádným hereckým výkonem jednoznačnou odpověď: ano s vykřičníkem, několikrát podtržené.
Jiří Landa 70 %
17.3.2015 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Monodrama beze slov. Zvláštní útvar, který se podařilo v MDK zrealizovat díky souhře typově vhodně obsazené A. Štréblové a režiséra B. Mazúcha. Naprosto soustředěný projev herečky dokáže po celou hodinu zaměstnávat divákovu pozornost. Ačkoli jsou na jevišti k vidění jen ty nejvšednější denní úkony, přesto inscenace nenudí. Je to dáno již zmíněnou hereckou kvalitou, a také prací režie s nejrůznějšími ruchy, hudebními předěly, přesným pointováním scén nepřekračujících míru, kdy by mohly začít nudit, i občasným humorem. A vrcholem toho všeho je (ne)čekaný závěr... Vyplatí se vidět!
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír Rogalewicz 60 %
8.3.2016 | 820 hodnocení
+ souhlasím
Je to spíše edukativní představení, kde formální stránka (snaha ukázat techniku herectví) převládá nad sdělením. Na to jsem nebyl připraven (po přečtení ostatních komentářů na této stránce) a proto také relativně nižší hodnocení. Od Aleny Štréblové se však jedná o mimořádně soustředěný výkon, který je radost celou hodinu sledovat; díky ní představení nakonec nenudí.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.