Klicperovo divadlo Hradec Králové [hlavní scéna]
SKUTR (Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský)
Labutí jezero
Premiéra: 14.12.2013
Scéna: Jakub Kopecký. Kostýmy: Simona Rybáková. Hudba: Petr Kaláb. Dramaturgie a režie: SKUTR (Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský).
Poslední uvedení: květen 2015.
Poslední uvedení: květen 2015.
Pavlína Štorková, Jan Sklenář, Ondřej Malý, Miroslav Zavičár, Isabela Smečková Bencová, Marta Zaoralová, Kristýna Kociánová, Helena Plecháčková / Marie Poulová
Činoherní podoba jednoho z nejznámnějších světových baletů v originální adaptaci. Slavný příběh o princezně Odettě, kterou zlý čaroděj Rudovous zakleje do labuti, o princi Siegfriedovi i sokyni Odille.
D10+ inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (28)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 50 %
23.1.2014 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
Meditativní divadelní báseň s promyšlenou kompozicí a velmi dobrými hereckými výkony. Pro mě osobně ovšem velmi nudná inscenace, jejíž smysl mi uniká. Formální stránka není špatná, rozčilovaly mě ovšem neustálé repetice poetického textu. Zábavná mi přišla jen postva Bena (Miroslav Zavičár), která svými promluvami shazovala a relativizovala jevištní dění. Kdo má rád milostnou poezii a není cynik, nechť si k mému hodnocení takových 20% přičte!
Hana Rubišarová 70 %
29.10.2014 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Z celé koncepce inscenace, přístupu k herectví, scény... ze všeho čiší rozmanitost, takže ani náhodou nesklouzává do fádnosti a monotónnosti. Vyznívá dokonce jako syntéza několika stylů a to zejména v individuálním vyjádření jednotlivých herců. V Labutím jezeře Klicperova rozhodně nejde o text. Dalo by se říci, že ten je tou nejméně výraznou složkou. Leckomu by se možná mohlo zdát nemožné ztvárnit toto dílo činoherním způsobem, ale režisérská dvojice SkUTR se tohoto úkolu zhostila na výbornou a výsledek? Dvě hodiny strávené v dojemném příběhu plného krásných i mrazivých pocitů a nálad.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Mandevillek 100 %
8.6.2015 | 42 hodnocení
+ souhlasím
Nádherná inscenace, která mě téměř vždy dojala k slzám. Autoři dokážou skvěle pracovat s odklonem od klasiky, se symboly, s frázemi, které charakterizují jednotlivé postavy. Překrásný zpěv, proměna labutě v dívku a obráceně, nonverbální výkony ve chvíli, kdy Rudovous týrá labutě. Excelentní byla Pavlína Štorková v dvojroli Odetta/Odilie.
Vratislav Honzálek 80 %
27.5.2015 | 110 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Originalalita zústává sobě vlastní Hradci, ač se režije ujímá "externí" duo. Pro mě 2 výborné scény - "proměna" Odetti v Odillii (excelentní Pavlína Štorková, školní diváci u projevu jejího "černého" já museli určitě šílet) a závěrečný ples, kde je napětí stupňováno hudbou v podobě potlesku a nastává vyvrcholení. Hudba, kulisy a samozřejmě herci (chtěl bych vypíchnou Jana Sklenáře a Míru Zavinčára) jako vždy výborné.
Pozn.:z derniéry
Pozn.:z derniéry
Jirkan 90 %
15.3.2015 | 564 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
14.3. 2015: Banální příběh v jiném pohledu, který zaujme svou vizuálností, křehkostí a baladičností. Žádný velký dramatický zvrat a spousta křiku. Poměrně tiché, koncentrované, ale vypovídající. Na pomoc si tvůrci berou (ne náhodně) slova Radúze od J. Zeyra, něco z folkloru... Hodně tomu pomáhá hudba a výtvarná stránka. Třešní toho dortu s černou šlehačkou je Pavlína Štorková, která Vás dojme ve chvíli, kdy nemůže princi uletět jako labuť. Je Vám ji líto, když ji Rudovous vrací podobu labutě a vyrazí dech, když ji prvně spatříte jako Odilii pobýhající za zrcadlem. Takové divadlo mne baví!
Lentilie 90 %
21.1.2015 | 63 hodnocení
+ souhlasím
Start byl v mých očích trochu pomalejší, ale všechno ostatní ho bohatě vynahradilo. Nekontrolovatelné talenty Pavlíny Štorkové a Jana Sklenáře a všech ostatních, stejně jako nádherné dámské kostýmy a výborné využití celého prostoru.Zamilovala jsem si poetický jazyk a magnetickou atmosféru.
Irena7 80 %
25.12.2014 | 27 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Nádherně vizuálně zpracované představení plné poetiky, skvělí hlavně Pavlína Štorková a Miroslav Zavičár.
Vlatyes 90 %
5.10.2014 | 51 hodnocení
+ souhlasím
I když se nejedná o balet, měla jsem po skončení představení pocit, že jsem na baletu byla. Jen se poetičnost a krása nevyjadřovala pouze tancem, ale především slovy. Nádhernými slovy! Úžasné herecké výkony všech! Pro mě nejlepší byl Miroslav Zavičár, který do poetiky vnášel humor a ironii. Úžasné představení!
Robil 70 %
2.1.2014 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Odvážné poetické představení, po ospalejším začátku nakonec divadelní zážitek. Velká poklona oběma mladým hercům - Janu Sklenářovi a Pavlíně Štorkové.
LavinieCamui 50 %
14.12.2013 | 855 hodnocení
+ souhlasím
Scéna, kostýmy a výkon herců úžasný. Špatná režie a dramaturgie.
Adolf_Dripler_69_swag 20 %
19.4.2021 | 1 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Občas mám pocit, že když jdu do divadla, všichni se mě snaží ponížit svým snobstvím. Tato hra je ukázkový příklad přehnané divadelní řeči, kterou nejsem schopen ocenit. Neustálé emocionální výlevy a humor, který mě urážel svou ubohostí. I když jsem se velmi snažil, nedokázal jsem nalézt divadelní katarzi, která by měla přijít po tak těžkém divadelním zážitku. Tak krásná a promyšlená scéna byla zaplavena hysterickým patosem, a mě bylo líto nejen architekta scény, ale také Čajkovského, jehož nádherná skladba byla použita v tomto "díle".
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.