Divadlo Viola
Alessandro Baricco
Novecento (Magické piáno)
Premiéra: 15.12.2005 | 1:50
Překlad: Karina I. Havlů. Scéna: Daniel Dvořák. Kostýmy: Katarína Hollá. Hudba: Emil Viklický. Režie: Lucie Bělohradská.
Poslední uvedení: rok 2024.
Poslední uvedení: rok 2024.
Jasný a zároveň nepochopitelný příběh o geniálním klavíristovi, který nikdy nevystoupil z lodi Virginien, jež pravidelně brázdila oceán mezi Evropou a Amerikou.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
74 %
Uživatelé
75 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Jan Pařízek 80 %
Pavel Širmer 80 %
Hana Martincová 80 %
Jiří Landa 60 %
Helena Grégrová 80 %
Michal Novák 80 %
Jiří Koula 60 %
Jan Pařízek 80 %
Pavel Širmer 80 %
Hana Martincová 80 %
Jiří Landa 60 %
Helena Grégrová 80 %
Michal Novák 80 %
Volby
Hodnocení (29)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
17.5.2012 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
64,99% Přiznám se, že jsem čekal trochu víc, obecně mám pocit, že divadlo má možnost díky své bezprostřednosti zaujmout a dojmout diváka více než film, zde se to ale tak docela nepodařilo. A opět se mi potvrdil můj dojem, že Emil Viklický je sice výborný hudebník, neměl by se ale pokoušet fušovat do herectví.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Zupri 80 %
10.2.2022 | 127 hodnocení
+ souhlasím
Skvělý herecký výkon. Nevím, zda to bylo pauzou po covidu, ale pan Prachař hrál jak o život. Byla to radost sledovat.
Denisa H. 80 %
1.11.2017 | 385 hodnocení
+ souhlasím
Prachařův přednes životního příběhu Novecenta byl vskutku nádherný! Hltala jsem každé jeho slovo a celou dobu jsem byla naprosto soustředěná. Do jeho vypravování jsem se někdy zabrala natolik, že jsem si příběh dokázala naprosto živě představovat - kolébala jsem se s lodí Virginien na rozbouřeném moři, hleděla na obzor a tam Amerika, nebo se procházela po palubě zaoceánské lodi...
A do toho všeho excelentní hra na piano pana Emila Viklického, kterého někdy doprovodil D. Prachař hrou na saxofon.
Divadýlko navíc nabízí jedinečnou atmosféru, která dá hře ještě lépe vyniknout.
A do toho všeho excelentní hra na piano pana Emila Viklického, kterého někdy doprovodil D. Prachař hrou na saxofon.
Divadýlko navíc nabízí jedinečnou atmosféru, která dá hře ještě lépe vyniknout.
Monulinka 80 %
9.6.2015 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Pohlazení po duši. E. Viklický je famózní klavírista, D. Prachař herec a na ságo hraje také s velkým prožitkem. To spojení krásné živé hudby s poutavým životním příběhem jsem si užívala nejvíc. Na mé repríze navíc bonus o přestávce - Summertime v podání obou pánů doplněný o Viklického vnučku hrající na příčnou flétnu. Krása!
Lucilla 90 %
12.11.2014 | 214 hodnocení
+ souhlasím
D.Prachar a jeho excelentni one man show. To jak si krasne vyhral a odvypravel citlive cely pribeh nalezeneho chlapce byl opravdu vykon z nejkrasnejsich. Zvladl xy postav, poloh i si zavtipkoval s publikem, vse s krasnou lehkosti a samozrejmosti. Klavirni doprovod E.Viklickeho mam v pameti jeste ted - absolutni fantazie. V komornim prostredi Violy jeste koncentrovanejsi zazitek ...
Vladimír10 80 %
7.11.2014 | 658 hodnocení
+ souhlasím
Když se D. Prachař nezaměřuje pouze na prvoplánové improvizace, může jeho herectví vyniknout daleko lépe. Pamatovat si tolik složitých monologů, kterých má právě on v této inscenaci nesčetně, je vskutku oříškem. Navíc jsem zjistil, že umí obstojně hrát na saxofón, ale i piáno. Pravým klavírním velmistrem je tady však především E. Viklický. Přestože by se přítomnost hudebníka na jevišti mohla zdát zanedbatelná, tak zde se stává více či méně rovnocenným partnerem svému kolegovi z činohry. Překvapilo mě též, že se několik scén odehrává přímo v hledišti, tedy blíže k divákům.
Dubina 80 %
30.1.2014 | 158 hodnocení
+ souhlasím
Za strhující výkony Davida Prachaře a Emila Viklického.
Mr.ego 90 %
14.3.2011 | 64 hodnocení
+ souhlasím
One-man show Davida Prachaře s hudební nádherou od Emila Viklického je už předem zaručený úspěch.
Guildenstern 70 %
465 hodnocení
+ souhlasím
pěkné představení, skvělý herecký výkon Davida Prachaře (cena Thálie), velmi zajímavé spojení herectví a klavírního koncertu, ještě umocněné atmosférou divadelního sálu Violy, navíc jsme měli velmi interaktivní místa u 4. stolku (akorát je tam člověk trochu jak na obrtlíku:-P) první půlka hodně nadějná, člověk čeká, jak se to všechno vyvrbí, druhá ale bohužel dost zmatená, chvílemi jsem nevěděl, kdo kdy vlastně mluví a vůbec: kdo je kdo. konec tomu všemu moc nepřidal, poslední moment jsem jaksi nezachápal - nevím, jestli se to týká hry nebo výkladu režisérky. taky mi tak trochu vadil Prachařův vysoký hlas u některých postav (hlavně u Novecenta), který působil dost nevěrohodně a zvláštně. určitě ale velký zážitek, doporučuju vidět.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.