Divadlo v Dlouhé
<< Kouzelný vrch | Kvas krále Vondry XXVI. >>
S.d.Ch.
Krize majestátu smrti
Premiéra: 20.6.2022 | divadelní kavárna
V rámci cyklu „Krátká Dlouhá“.
V rámci cyklu „Krátká Dlouhá“.
Magdalena Zimová, Štěpánka Fingerhutová, Klára Sedláčková-Oltová, Martin Matejka, Ondřej Rychlý, Miroslav Zavičár, Daniel Deutscha
Veselé kolektivní souznění odehrávající se na potlachu uspořádaném u příležitosti posledního rozloučení s šerifem trampské osady.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (12)
HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová 70 %
15.2.2023 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Netušila jsem, že z poslední zkoušky posledního rozloučení se zemřelým manželem, zasloužilým trampem je možné vytěžit tolik neotřelého humoru. Formu scénického čtení se povedlo tentokrát důvtipně zaonačit, místy doslova vzít do hry. Magdalena Zimová plně vystihla všechny komediální polohy role čerstvé vdovy (a nejedná se v tomto případě o protimluv), od úvodního teatrálně markýrovaného citivého pohnutí ze smrti muže, přes postupné vynášení trumfů, až po triumfální zvolání: "Šerifem tohohle funusu jsem já." I všichni ostatní herci v menších rolích svými výstupy dobře podpořili celkovou atmosféru a vyznění příběhu z předsálí obřadní síně.
Kateřina Jírová 80 %
14.2.2023 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Formou spíše scénické čtení, jak bývá zvykem u Krátké Dlouhé. Hodina uplyne velmi rychle, M. Zimová (Manželka) dokáže svůj monolog divácky vděčně prožít. Dobře jsem se bavila. Postava Manželky se vyrovnává se svým zpackaným životem s věčně podnapilými trampy. Ani po přečtení textu nevím, proč to tedy Prďačka všechno snášela. Pomsta manželovi za zpackaný život je sladká. Nechá ho spálit v tesilovém obleku, a urnu odvézt poslíčkem-indiánem na ples ve Státní opeře, kde si hodlá zatančit se svým novým partnerem.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Jerman 70 %
7.12.2022 | 137 hodnocení
+ souhlasím
Krátká trochu nostalgicky laděná humoristická aktovka dělající si legraci z jednoho českého specifika trampingu. Byl fenoménem v naší spopečnosti od První republiky do pozdních let sociku a až nástup kapitalismu v české kotlině jej upozadil. Představení nastudované v zrychleném režimu bylo spíše scénickým čtením než plnohodnotným představením (tak to ale u Krátké Dlouhé často bývá). Byla to prima zábava, autor osvědčil opět svůj osobitý styl humoru.
RaB 50 %
4.11.2022 | 399 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Úvod skvělý. Poté začíná (již zde zmiňovaný) monolog, který se táhne, opakuje a po chvilce začne být i nezajímavý.
Škoda, že režisér více nepracoval s ostatními herci a nechává je jen cca 45 minut sedět na kraji scény (a ti se tam dle jejich výrazu poměrně nudí).
Škoda, že režisér více nepracoval s ostatními herci a nechává je jen cca 45 minut sedět na kraji scény (a ti se tam dle jejich výrazu poměrně nudí).
Radarrius 90 %
23.6.2022 | 78 hodnocení
+ souhlasím
Vynikající zábava. Bavil jsem se se skvěle na úkor trampů, až jsem slzel. A bavila se i moje máma, nejstarší osadnice jedné z nejstarších trampských osad u nás. Snad jen škoda neujasněného divadelního konceptu. Začátek dialogy a pak hlavně monolog. Obojí skvělé, ale uměle dělící představení na dvě nespojené části. Za sebe bych hlasoval pro kompletní monolog Magdaleny Zimové. Hrála s plným nasazením a hlavně skvěle a uvěřitelně.
Gimli35 50 %
22.6.2022 | 319 hodnocení
+ souhlasím
Po slibném začátku s jiskřivými dialogy mezi vdovou (M. Zimová), jejími dětmi (O. Rychlý, Š. Fingerhutová) a obřadnicí (K. Oltová) inscenace přechází do nekonečného (téměř) monologu ústřední postavy M. Zimové. Její vyprávění o tom, co zažila se svým trampingem posedlým a právě pohřbívaným manželem, je přes několik vtipných momentů spíše nekonečnou sérií jednotvárných anekdot na téma "trampové a jejich hantýrka". K tomu ještě parodie na moravské nářečí a několik sexuálních fórů - říkal jsem si, jestli jsem fakt v Dlouhé. Nicméně většina publika se bavila výborně, tak je chyba možná na mé straně. Skvělí - byť na minimální ploše - OR, ŠF a KO.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.