Divadlo Na zábradlí [hlavní scéna]
Virginia Woolfová, Anna Klimešová, Kateřina Součková
Paní Dallowayová
Premiéra: 7.2.2025 | 1:50x
Překlad románu: Kateřina Hilská. Dramaturgie: Kateřina Součková. Výprava: Zuzana Sceranková. Světelný design: Pavel Havrda. Hudba: Dominik Gajarský. Režie: Anna Klimešová.
Magdaléna Sidonová, Václav Vašák, Anna Kameníková, Anežka Kubátová, Kateřina Císařová, Miloslav König, Jiří Vyorálek, David Petrželka...; ze záznamu Veronika Lazorčáková
Inscenace na motivy románu Virginie Woolfové o strachu z času, fenoménu neviditelných žen a jednom dni v červnu. Obraz rozpadajícího se světa, oslava života a přítomnosti. Proč se upínat k minulosti nebo očekávat budoucnost? Kým jsme právě tady a teď? Existuje moment, kvůli kterému potřebujeme žít? Paní Dallowayová chystá večírek. Řekla, že květiny obstará sama. Než dozněla ta věta, něco se stalo. Otevřela dveře. Teď, když už ji nečekala ani svatba, ani děti, měla prapodivný pocit, že je neviditelná, neviděna, neznámá...
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
75 %
Hodnocení redakce
Jan Pařízek 70 %
Jan Pařízek 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
5.4. | So | 19:00 | vstupenky | ||
9.4. | St | 19:00 | vstupenky | ||
19.5. | Po | 19:00 | vstupenky | ||
29.5. | Čt | 19:00 | vstupenky | ||
19.6. | Čt | 19:00 | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jan Pařízek 70 %
20.2.2025 | 952 hodnocení
+ souhlasím
Pokud člověk přijme pomalejší tempo a zvolenou formu, tak se dá do inscenace docela pěkně ponořit a užít si ji. Líbil se mi formát pohledu na sebe sama z venku, očima třetí osoby. Takový pěkný únik mimo čas a prostor pro zhodnocení dosavadního života. Jednotlivé charaktery jsou pak krásně vykresleny a umí zaujmout. Herecky přesná M. Sidonová rozhodně nezklamala. Z ostatních výtečná hlavně A. Kubátová a skvělé duo J. Vyorálek - D. Petrželka hrající jednu postavu. Stopáž je malinko delší, párkrát jsem měl nutkání podívat se na hodinky. Přesto převládají pozitivní dojmy, jedná se o počin co stojí za vidění.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Radarrius 40 %
25.3.2025 | 91 hodnocení
+ souhlasím
Pomalost a nuda v myšlení paní Dallowayové se přenesla do pomalosti a nudy celé hry. Neustále mi ovšem unikalo, proč je paní Dallowayová vlastně taková. Proč nesnáší lidi kolem i sebe samu. A hlavně, proč s tím všichni trávíme tolik času. Zdaleka nejzajímavější byl režijní nápad zobrazit jejího milého z dávných časů jako dvojici mladíčka a padesátníka. Jejich vnitřní monolog ve dvou hercích byl opravdu zajímavý.
Braddy 80 %
3.3.2025 | 297 hodnocení
+ souhlasím
Předlohy neznalý jsem se poměrně dlouho zpočátku ztrácel a zejména linku se Septimem jsem nedokázal správně zařadit. Ale postupně se člověk do té atmosféry dostane a užívá si ten krásný červnový den. Všichni vytvořili svoje role dle mého názoru perfektně. Magdaléna Sidonová je ve své roli přesná. Hodně mě bavila dvoj postava Petera Walshe, kterou si pánové Vyorálek a Petrželka očividně užívají. A nelze nezmínit opět výbornou Anežku Kubátovou.
Nikoss 70 %
15.2.2025 | 136 hodnocení
+ souhlasím
Je obtížné zdramatizovat román V.W., kde děj slouží spíše pro ilustraci atmosféry doby a existencionálních úvah. I když inscenace nedosahuje působivosti předlohy, snahu tvůrců o co nejlepší výsledek je třeba ocenit. Paralela mezi linkami příběhu Clarissy a Septima je poněkud nejasná a stejně tak se lze jen domýšlet motivaci jednotlivých postav. Scénické řešení je vtipné, režie nápaditá (rozdvojený Walsh) a především inscenace stojí na výborných (jako vždy) výkonech ansámblu divadla.
J.anek 100 %
15.2.2025 | 533 hodnocení
+ souhlasím
Soubor Zábradlí je ve špičkové formě a jeho setkání s paní Dallowayovou je víc než šťastné. Moc mě bavilo rozdvojení Petera Walshe - byl nádherným mladíkem i mužem po padesátce zároveň.
Nikdy bych v Paní Dallowayové nečekal tolik humoru - ale byl tak chytrý a jemný, pomáhal - nepřekážel.
Už dlouho jsem nezažil, aby kostýmy hrály tak významnou roli. Celé se to odehrává tady a teď, ale taky klidně v Londýně a před sto lety. Je to časové i nadčasové zároveň. Nechápu, jak to Anna Klimešová a Kateřina Součková dokázaly, ale ta inscenace má duši slavného textu Virginie Woolfové, a přitom je v tu samou chvíli dokonale moderní.
Nikdy bych v Paní Dallowayové nečekal tolik humoru - ale byl tak chytrý a jemný, pomáhal - nepřekážel.
Už dlouho jsem nezažil, aby kostýmy hrály tak významnou roli. Celé se to odehrává tady a teď, ale taky klidně v Londýně a před sto lety. Je to časové i nadčasové zároveň. Nechápu, jak to Anna Klimešová a Kateřina Součková dokázaly, ale ta inscenace má duši slavného textu Virginie Woolfové, a přitom je v tu samou chvíli dokonale moderní.
Karel Toman 50 %
10.2.2025 | 77 hodnocení
+ souhlasím
Líbilo se mi pouze herectví Magdalény Sidonové a Jiřího Vyorálka, ostatní herci jsou hodně nevýrazní, utlumování. Celkově je inscenace spíš pomalá a zdlouhavá, i když chápu, že to je záměr režisérky Anny Klimešové, aby zachytila atmosféru šedi a nudy, tady to ale příliš nevyšlo a vysvobozením byl každý vtip a děj. Nelíbila se mi ani dramatizace Anny Klimešové a Kateřiny Součkové, která by mohla být také akčnější.
Studený Čumáček 70 %
9.2.2025 | 458 hodnocení
+ souhlasím
75%
Narativ praví, že Clarissa Dallowayová je neviditelná chudinka, breky breky. Všichni ji přehlížejí, manžel, dcera, bývalý přítel i ta lady, co na oběd pozvala jen jejího manžela, a přitom Clarissa by chtěla taky. Prostě sympaťačka, co jde trochu do let, měli bychom ji chápat a všichni bychom měli přijít na její večírek. Jenže ubožátko sebestředná pitomá Clarissa poníží jinou ženu, přehlíží dceru, manžela, bývalého přítele i tragédii, která se odbývá jen kousek vedle ní...
Tenhle přístup se mi líbí. Chytrá práce s roztříštěným textem, vedení herců, kostýmy se symbolickým dotekem i aktivní interakce jeviště s hledištěm.
Narativ praví, že Clarissa Dallowayová je neviditelná chudinka, breky breky. Všichni ji přehlížejí, manžel, dcera, bývalý přítel i ta lady, co na oběd pozvala jen jejího manžela, a přitom Clarissa by chtěla taky. Prostě sympaťačka, co jde trochu do let, měli bychom ji chápat a všichni bychom měli přijít na její večírek. Jenže ubožátko sebestředná pitomá Clarissa poníží jinou ženu, přehlíží dceru, manžela, bývalého přítele i tragédii, která se odbývá jen kousek vedle ní...
Tenhle přístup se mi líbí. Chytrá práce s roztříštěným textem, vedení herců, kostýmy se symbolickým dotekem i aktivní interakce jeviště s hledištěm.
Slamajak 60 %
8.2.2025 | 73 hodnocení
+ souhlasím
Dramatizace textu, který musí být asi dost obtížné dramatizovat, se myslím povedla, všechno zásadní tu je. Přišlo mi nicméně, že se tu zcentrálňuje téma neviditelných žen (a to je pojaté jistě dobře), ale linka se Septimem je tu dost upozaděná, byť prostor dostává, a zdálo se mi, že vyzněla tak nějak do ztracena a ne tak úderně, jak mohla. Práce s prostorem a zvuková stránka jsou fajn, byť vodopády asi furt nechápu. Herci jsou samozřejmě skvělí jako vždycky, byť jsem měl dojem, že tohle je pro ně taková rutinní věc a že rozhodně umí víc. Celkově fajn, ale znovu si to asi nedám, nechávalo mě to spíš vlažným: podle zdejší tabulky asi těch 60 %.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.