Vršovické divadlo MANA
Jaroslav Havlíček, Věra Mašková
Ta třetí
Premiéra: 7.5.2019
Dramaturgie: Věra Mašková. Výprava: Kristýna Šrolová. Režie: Radovan Lipus.
Poslední uvedení: prosinec 2022.
Poslední uvedení: prosinec 2022.
Lukáš Jurek, Denisa Pfauserová, Stanislava Jachnická, Veronika Janků, Petr Klimeš, Leonard Stirský Hädler
Adaptace psychologického románu. Drama lásky a vypočítavosti. Muž mezi dvěma ženami, jejichž lásku mohl získat, ohrožuje osud svůj i osudy ostatních svým kalkulováním, životní vypočítavostí a neschopností překonat svoje ego. Místo úvah o tom, co může nabídnout obětavé ženě, která mu nabízí celý svůj život, či mladé dívce, která vnáší do jeho života spontánnost, upřímnost a autenticitu, počítá, co dostane, a zvažuje výhodnost sňatku. Kalkulování ho nakonec přivede do neřešitelné situace...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
MMK 70 %
14.12.2021 | 192 hodnocení
+ souhlasím
Zajímavé zpracování psychologického dramatu. Hra má spád, i přechody mezi jednotlivými obrazy byly svižné. Jak je v současné době zvykem, scéna je řešena velmi jednoduše, ale funkci splní. Smekám před herci, s jakým nasazení hráli před téměř prázdným hledištěm. (Počet diváků připomínal spíš nějaké ilegální disidentské představení.)
Taťka 70 %
2.3.2020 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Kvalitní herecké výkony, výborná předloha, atmosféra starých Vršovic. Celkově velmi příjemně strávený večer. Doporučuji.
Michal1982 50 %
26.1.2020 | 171 hodnocení
+ souhlasím
Příjemné strávení nedělního odpoledne. Hra podle české klasiky J. Havlíčka.. Tak dlouho člověk přebírá, až mu zbyde.. Ta třetí..Herecky na mě asi nejvíc zapůsobil Lukáš Jurek. Ozdobou byla Stanislava Jachnická.Musím vyzdvihnout nápad s fólií! Trošku rozpačitě na mě zapůsobil konec...přišel tak náhle, jako kdyby proti Vám odněkud ze tmy najednou vyrazila pěst.
J.anek 70 %
29.12.2019 | 512 hodnocení
+ souhlasím
Sympatická komorní dramatizace působí zpočátku poněkud chladně, ale život jí svým příchodem vdechne temperamentní Veronika Janků. A pak už se těšíte na každý její návrat. Kdykoliv odteď uslyším varhany, vzpomenu si na ni, na párky a na dršťkovou polévku. Krása. Ale funguje to celé, to bych byl nespravedlivý. S minimem kulis, trochou průhledné fólie a jednou fešáckou roletou dokáže Radovan Lipus vykouzlit hodně muziky.
A s redukcí postav bych klidně pokračoval. Tři dámy a jeden muž by to hravě zvládli.
A s redukcí postav bych klidně pokračoval. Tři dámy a jeden muž by to hravě zvládli.
Markéta Nedvědová 60 %
24.11.2019 | 145 hodnocení
+ souhlasím
Havlíčkův nádherný román z roku 1939 už diváci znají z filmové a televizní adaptace. Tentokrát se k tématu vrací vršovická Mana a je to opravdu radost, protože Havlíčka není nikdy dost. Zatímco MDP v Rokoku nabízí náročné zpracování Neviditelného, vršovické řešení Té třetí je o mnoho lehčí. Počínaje sjednocenými kostýmy, které ve všech barvách spojuje kus plyšového textilu až po scénu, která je skutečně ryze funkční a pouze náznaková. Ano, nápad s pohyblivými rámy a potravinou fólií je zajímavý, ale do předválečného textu se příliš nehodí. Naštěstí herecky je inscenace velmi silná.
Kateřina Vodáková 50 %
1.11.2019 | 270 hodnocení
+ souhlasím
Typický Havlíčkův rukopis - psychologická sonda do nitra mezilidských vztahů. Slabý odvar Neviditelného v Rokoku... Ale překvapivě dobře zvolené obsazení ústřední trojice - Jurek, Pfauserová, Jachnická. Jiří tak dlouho vybírá, až přebere a zůstane sám, což neunese... Scénicky zajímavý nápad skel z potravinové fólie a jejich funkční zapojení do děje. Bohužel divadlo zoufale potřebuje rekonstrukci, snižuji hodnocení kvůli špatnému diváckému komfortu - sedadla v MANĚ jsou ještě horší než lavice Na Fidlovačce a to je co říct.
Ivo Železný 70 %
14.5.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Po úžasném Neviditelném v Rokoku další výtečné dívadlo inspirované českým klasikem Jaroslavem Havlíčkem. Vypadá to, že Mana může být další dobré dívadlo nejen pro hostující soubory.
Davidb 100 %
28.2.2022 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Vyborne herecke vykony. Svym zpusobem me fascinovala jednoduchost sceny. Takovy funkcni minimalizmus a jak krasne fungoval. Parada.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.