Divadlo J. K. Tyla Plzeň [Malá scéna]
libreto a texty písní: Steven Sater
hudba: Duncan Sheik
Spring Awakening / Probuzení jara
Premiéra: 30.5.2015 | 2:15
Podle stejnojmenného dramatu Franka Wedekinda. Překlad a české texty písní: Jiří Josek. Scéna: Jiří Karásek. Kostýmy: Helena Tavelová. Choreografie: Lukáš Vilt. Dirigent: Jiří Petrdlík. Režie: Roman Meluzín.
Poslední uvedení: červen 2017.
Poslední uvedení: červen 2017.
Petra Vraspírová / Karolina Gudasová, Pavel Režný, Aleš Kohout / Adam Rezner, Stanislava Topinková-Fořtová, Radek Antonín Shejbal, Eva Staškovičová / Kateřina Herčíková, Kateřina Falcová, Lucie Zvoníková, Veronika Zelníčková, Lukáš Ondruš, Jan Fanta, Jozef Hruškoci, Richard Pekárek...
Současný jazzrockový muzikál na motivy kdysi skandálního dramatu Franka Wedekinda o tragédii dětství a dospívání. Příběh skupiny mladých lidí na sklonku 19. století , reflektující stále živé problémy mezi rodiči a dětmi, mezi dětmi a učiteli, osobní ambice, touhy, frustrace, komplexy, rebelantství, neinformovanost, naivitu, pokrytectví, vzájemné nepochopení, předsudky, maloměšťáctví a především sexualitu a první erotické zážitky...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (26)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 90 %
5.6.2016 | 604 hodnocení
+ souhlasím
Intimní, silný a intenzivní příběh. Člověk se ani nediví, že hra, na jejímž základě vznikl, byla řadu let zakázaná. Mám ráda takhle emočně silné příběhy, opět mu nesmírně pomohla i zmenšená scéna (viděno na Nové scéně ND), a scéna celkově - tj. i fakt, že herci jsou stále na ní - byť úplný začátek, snad i vzhledem k hostování, byl pomalejší. Ze začátku jsem měla problém i se zvukem, ale v průběhu tenhle problém zmizel, zvuk se vyladil. Skvělé výkony, mě osobně nejvíc zaujali P. Režný, A. Kohout, P. Vraspírová.
Jan Pařízek 90 %
28.2.2016 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Tento muzikál je z mého pohledu výborný jak po hudební tak po textové a obsahové stránce. Plzeňské nastudování se po všech směrech vydařilo a v jejich pojetí naplno vyznívá síla tohoto díla. Posazení hlediště na jeviště a jeho umístění z obou stran hrací plochy byl dobrý nápad. Hraní na obě strany a komornější prostor šikovně zvýrazňují jednotlivé scény. Velice se vydařila pohybová stránka, inscenace má svěží dynamiku a hromadné scény o to více upoutají. V neposlední řadě výborný výkon prakticky všech aktérů, hlavně ústřední trojice P. Vraspírová, A. Kohout a P. Režný. Prostě trefa do černého.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Senora 100 %
15.4.2017 | 60 hodnocení
+ souhlasím
Neskutečný zážitek. Dochází mi slova. Tohle se prostě jednoznačně povedlo, nemůžu přesně říct čím to je, ale energie to byla neskutečná. Asi kombinace všeho dohromady. A pak, že vážná témata netáhnou. Tohle opravdu stojí za to. Všichni mají můj obdiv.
Armin 90 %
20.2.2017 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Opravdu skvělé představení. Soubor hraje s velkým nasazením, největší dojem na mě udělal pan Režný - velice talentovaný mladý muž:-) Po první, "lehčí", půli přijde druhá, drsná, dusná, tragická. V souladu s tím přitvrdí i hudba, jejíž nastudování je perfektní! Za šťastné považuji rozdělení hlediště na dvě části, konečně má (menší) divák šanci vidět vše a bez problémů. Lehce rušivé bylo neustálé šplhání účinkujících na žebříky po stranách scény.
VasekN 100 %
8.1.2017 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Nádherné představení, nad jehož obsahem se člověk prostě musí zamyslet. Když tak skvělé libreto (předlohu) doplňuje fantastická hudba a skvělé texty, je to prostě úžasné. Jednoduchá scéna-nescéna, vynikající režie a perfektní výkony. 100 %
Skubalova 100 %
2.12.2016 | 68 hodnocení
+ souhlasím
Skvělá hra, skvělé herecké a pěvecké výkony. Muzikály nemusím, ale tohle je pecka!
Dave164 90 %
23.10.2016 | 24 hodnocení
+ souhlasím
S hodnoceními této inscenace nelze než souhlasit. Opravdu povedený muzikál se skvělými herci a svižnou hudbou. Otázky, které se v muzikálu řeší zůstávají aktuální i v 21. století. Konec dosti smutný, víc se vytknout nedá.
Nick 90 %
1.3.2016 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Tohle se opravdu povedlo. Silný námět, skvělé libreto, hudba, režie a úžasná pohybová složka dělají z Probuzení jara výtečnou muzikálovou podívanou. Scéna výtečně řešená (jen škoda, že se po konstrukcích pouze šplhá a nemají širší využití). Vraspírová a Režný úžasní, Kohout s přimhouřením očka také výborný, zaujali i Topinková se Shejbalem. Největší síla je v emocích, které nejsou polopaticky projevovány a předávány publiku, ale jsou na jevišti niterně prožity. Stejně tak energie, která jde z jeviště, není o náročných choreografiích a stříkajícím potu, ale o síle hudby, příběhu a tance. Bravo!
DivadelniFan 90 %
7.11.2015 | 378 hodnocení
+ souhlasím
Plzeň opět nezklamala! Skvělé dílo a bravurní Aleš Kohout, Jan Fanta, Richard Pekárek, Lukáš Ondruš, Pavel Režný, Eva Staškovičová a v roli Wendly Karolina Gudasová. Úžasné pěvecké i herecké výkony.
Martino_s 90 %
29.10.2015 | 18 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál ve svižném tempu,divák je vtažen do děje,kapela hraje výborně.Většina účinkujících, především Hruškoci,Režný a Vraspírová, skvělý výkon, Kohout slabší.. Velmi dobrý nápad s rozdělením hlediště na dvě strany,skvělý blízký kontakt diváků a herců. Nelze jinak než doporučit!
Cynthia 100 %
18.10.2015 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Od premiéry jsem Probuzení jara viděla již po druhé, u herců došlo k výraznému zlepšení. Z plzeňského provedení nikdy nebudu odcházet zklamaná. Bravurní Petra Vraspírová. Adam Rezner s výborným ztvárněním Morize Stiefela. A v neposlední řadě Eva Staškovičová se strhujícím výkonem, jak po pěvecké, taneční i herecké stránce. Bravo!
J.anek 90 %
3.6.2015 | 513 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Plzeňská inscenace je skvělá díky obrovské energii všech účinkujících. Překvapením je pro mě choreografie Lukáše Vilta, moc mě bavila.
Scéna je docela funkční - dvě konstrukce proti sobě, čtyři postele na kolečkách. Jen mi připadá zbytečné to neustálé šplhání po konstrukcích, které se ke hře využívají minimálně. A taky se herci při tom neustálém stěhování postelí docela nadřou - občas to ale vytvoří obraz, který zatraceně stojí za to!
Hvězdou inscenace pro mě byl Pavel Režný. Na muzikály chodím minimálně, neznal jsem ho. Talent jako hrom. Výborný Josef Hruškoci, bravurní Karolina Gudasová.
Scéna je docela funkční - dvě konstrukce proti sobě, čtyři postele na kolečkách. Jen mi připadá zbytečné to neustálé šplhání po konstrukcích, které se ke hře využívají minimálně. A taky se herci při tom neustálém stěhování postelí docela nadřou - občas to ale vytvoří obraz, který zatraceně stojí za to!
Hvězdou inscenace pro mě byl Pavel Režný. Na muzikály chodím minimálně, neznal jsem ho. Talent jako hrom. Výborný Josef Hruškoci, bravurní Karolina Gudasová.
Windy 100 %
5.6.2015 | 3 hodnocení
+ souhlasím
Muzikál mne naprosto pohltil.Od začátku do konce nejsou žádná hluchá mista.Scéna a choreografie má úžasnou atmosféru. Všichni do jednoho ze sebe vydávají maximum energie , která z nich jen prýští. Je to nádherná podívaná s nejhlubším emočnim prožitkem.V hlavnich rolích Pavel Řežný a Karolina Gudasová byli vynikající.Opravdu povedené dílo se vším, co k muzikálu patří.Bravo!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.