Divadlo DISK [katedra činoherního divadla]
<< Marná lásky snaha | Mučedník >>
Eurípidés
Médea
Premiéra: 7.5.2011 | 1:15x
Překlad: Václav Renč. Dramaturgie: Aneta Špíglová. Výprava: Jana Hauskrechtová. Hudba: Michal Mihok. Režie: Ewa Zembok.
Poslední uvedení: květen 2012.
Poslední uvedení: květen 2012.
Kamila Šmejkalová, Patrik Děrgel, Anna Císařovská, Tomáš Vaněk, Vuk Čelebić, Václav Šanda, Michal Švarc, Pavla Dostálová, Nina Horáková, Anna Losová, Zuzana Volavá...
Antická tragédie. „Pomsta se rodí z emoce. O co silnější byl cit, o to ničivější je odplata. Bolest je přebita nutností jednat. Hranice neexistují. Svět se smrštil na jediný úkol. Vášeň ale nestačí. K vykonání dokonalé msty je nezbytný rozum a chladná rozvaha. Pak rána dopadne na nejcitlivější místo, pak bude úspěch největší. Ale je možné slavit uprostřed pohřebiště?“
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
25 %
Uživatelé
32 %
Hodnocení redakce
Jiří Koula 20 %
Pavla Haflantová 20 %
Helena Grégrová 30 %
Jiří Landa 30 %
Pavel Širmer 20 %
Johana Hovorková 30 %
Jiří Koula 20 %
Pavla Haflantová 20 %
Helena Grégrová 30 %
Jiří Landa 30 %
Pavel Širmer 20 %
Johana Hovorková 30 %
Volby
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 20 %
1.5.2012 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
24,99% Ne, ne, prostě ne. Pokud bych byl nucen ze všech aspektů této inscenace zvolit jeden opravdu pozitivní prvek, bylo by to líčení Václava Šandy. Zbytek byla směsice v lepším případě šedého průměru, v horším pak utrpení - mého, nikoliv postav.
Pavla Haflantová 20 %
15.4.2012 | 356 hodnocení
+ souhlasím
Je mi líto, že se s letošním ročníkem KČD loučím právě touto inscenací. Protože zde bylo špatně snad vše - scéna, hudba, kostýmy, pojetí jednotlivých charakterů i strnulý pološílený výraz K. Šmejkalové bez ohledu na to, zda měl právě vyjadřovat smutek, vztek či hysterii.
Držím mladým umělcům palce, aby se v budoucnu již nesetkali s takto nešťastnou režií.
Držím mladým umělcům palce, aby se v budoucnu již nesetkali s takto nešťastnou režií.
Helena Grégrová 30 %
10.12.2011 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
Médea zbavená osudovosti:/ ..text byl relativně solidně oddeklamován, prožitku a jakéhokoli přesahu aby divák ovšem pohledal.. Čestnou výjimkou byl výkon (resp. v rámci nepovedeného režijního a scénického uchopení tomu říkejme spíše marná snaha) Patrika Děrgela.
Jiří Landa 30 %
10.12.2011 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Nešťastné režijní uchopení hry. Obsazení K. Šmejkalové do titulní role bylo taktéž nešťastné, nevýraznost hlavní představitelky ještě více oslabovala torzo zbylé dramatičnosti. Podobně nešťastné bylo ztvárnění chóru, který E. Zembok nechala posadit do publika. Možná dobré na efekt, ale pro koncentraci divákovy pozornosti nešťastné. Z nešťastného vedení herců obstál pouze P. Děrgel coby Iáson. Jen díky němu a snaze zúčastněných dávám vyšší procento. P.s. Nešťastné bylo též použití hudby a ruchů.
Pavel Širmer 20 %
16.10.2011 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Nepovedená studentská inscenace, režisérka naprosto selhala. Tematicky neujasněné, bez přesahu. Povrchní a prvoplánový výklad charakterů postav, bez vnitřní propracovanosti, což se přeneslo i do nevěrohodného vyznění vztahů a situací. Marná snaha mladých herců, které režisérka špatně vedla. Čím těžší a komplikovanější postava, tím více patrný režijní deficit a horší herecký výkon (litoval jsem zejména hlavní představitelky, otřesné byly výstupy sboru). Nepovedená scéna, nevhodná hudba. Omyl vhodnější spíše pro uzavřené předvádění v učebnách než pro veřejnou prezentaci.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.