Divadelní spolek JEDL
<< Vysoká hra | Ženy, držte huby! >>
Lucie Trmíková
Zahradníček / Vše mé je tvé
Premiéra: 2.2.2020 | 1:00x
S využitím dopisů, textů a básní Jana Zahradníčka a z rozhovoru Miloše Doležala s Marií Zahradníčkovou. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Matouš Hejl. Scéna a režie: Jan Nebeský.
Inscenace o katolickém básníkovi Janu Zahradníčkovi a jeho ženě Marii vycházející z básníkovy korespondence a veršů. Devět let manželství na dálku, devět let dopisního otcovství, devět let lásky přes papír. A mezi řádky všechen ten existenční shon, bolest i smíření...
Termíny představení
16.1. | Čt | 19:30 | Městská divadla pražská | Divadlo Rokoko | PŘESUNUTÉ PŘEDSTAVENÍ | vstupenky |
|
Volby
Hodnocení (24)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Holubec 80 %
28.6.2022 | 746 hodnocení
+ souhlasím
--- Utrpení Jana a Marie --- (více v článku na blogu)
Pavel Širmer 70 %
9.8.2021 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Smutné osudy Zahradníčkových jsou cennou a nadčasovou reflexí pohnuté doby, v níž docházelo k prověřování lidských kvalit i vztahů. Spolek JEDL je záslužně připomíná (některým divákům případně objevuje) v inscenaci, pro jejíž potřeby byly vhodně dramaticky zpracovány. Režisér J. Nebeský se soustředil na vyznění textu, ilustracemi a jinými nápady tentokrát šetřil. S Janem se S. Rašilov neminul, ale do větší hloubky a mnohem „dále“ pronikla L. Trmíková v roli Marie. Možnosti látky nebyly sice zcela využity, ale působivé a dojemné okamžiky nechybějí.
Helena Grégrová 70 %
17.6.2020 | 1719 hodnocení
+ souhlasím
75 %. Působivá a křehká jevištní koláž z dopisů a textů Jana Zahradníčka a útržků z rozhovoru publicisty Miloše Doležala s básníkovou ženou Marií. Koláž, ve které se zrcadlí podstatná část jejich společného života plného nelehkých osudových zlomů a překážek, je díky zdařilému inscenačnímu uchopení nejen silnou výpovědí, ale též poctou nezdolnosti, nezlomnosti a síle ducha, víry a lásky, jež nevysychají, pokud mají jistotu a oporu svých pramenů.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
BarboraSalome 80 %
21.1.2024 | 62 hodnocení
+ souhlasím
Moje první zhlédnutá inscenace divadelního spolku JEDL. Jsem nadmíru spokojená. Skvělí Lucie Trmíková a Saša Rašilov. Po právu inscenace posbírala ceny. Určitě jsem nebyla naposled na spolku Jedl.
Majdin_kulturni_svet 60 %
20.11.2022 | 176 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace, která byla nominována na několik Cen divadelní kritiky, kvůli čemuž jsem měla velká očekávání, která se ale nenaplnila. Lucie Trmíková byla vynikající, každou svou krátkou etudkou okořenila jinak velmi pomalé tempo inscenace, navíc jsem hltala každé její slovo, pohyb, gesto? Scéna mě také zaujala - byla chytře a funkčně vymyšlena. Ale vůbec mě nezaujal výkon Saši Rašilova, což pak samozřejmě narušilo i můj celkový dojem z této inscenace. Velmi pomalé tempo, patetičnost a nečitelnost jeho projevu mě bohužel nepřesvědčily o tom, že tohle je inscenace, kterou bych si neměla nechat ujít.
Stepan.chalousek 90 %
4.5.2022 | 59 hodnocení
+ souhlasím
Sledovat tvorbu JEDLu za poslední roky je radost. Představení Zahradniček je velmi silné ve své jednoduchosti - netlačí na emoce a zbytečně nepřibarvuje. Řada pěkných obrazů a replik, které budu mít v hlavě ještě dlouho.
Ilona 40 %
3.5.2022 | 17 hodnocení
+ souhlasím
Celý děj je odvyprávěn formou životopisu hned v úvodu, takže všechny momenty ze života jsou předem očekávané a představení tím ztrácí jakýkoliv moment překvapení či očekávání věcí příštích. Herecké výkony jsou však velmi dobré.
V_M 70 %
6.12.2021 | 65 hodnocení
+ souhlasím
Zdařilá inscenace se silným, dojemným závěrem. Během sledování mě napadlo jen několik drobných výhrad: třebaže byl herecký výkon obou hlavních protagonistů jistě kvalitní, v úloze Jana Zahradníčka bych si představoval někoho křehčího, subtilnějšího, někoho zjevně životem stiženého, jakéhosi "padesátiletého studenta", zajíkavého, jakkoli s pevnou vírou a mravními zásadami kdesi v hloubi. A celé představení by mohlo být o něco delší, více a intenzivněji gradovat, nebál bych se pustit tam víc patosu. Celé to bylo na můj vkus až příliš civilní, normalizující, ale snad právě to bylo záměrem tvůrců.
Jerman 80 %
24.10.2020 | 137 hodnocení
+ souhlasím
Po zklamání z Pustiny podle Eliota (od stejného divadelního souboru) tentokrát hodnotný, i když obsahem značně tísnivý, umělecký zážitek. Tragický osud manželů Zahradníčkových prizmatem jejich korespondence zobrazený jímavě dvojicí herců z první současné divadelní garnitury (Trmíková, Rašilov). Na scéně se jako v Pustině opět vaří, ale zde to do kontextu hry daleko lépe zapadá. Režisér Nebeský se tentokráte vyvaroval nesrozumitelných symbolů a inscenace se niterností blíží Soukromým rozhovorům podle Bergmana.
J.anek 90 %
13.9.2020 | 512 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Myslím si, že by Lucie Trmíková měla dostávat jednu Thálii denně. Její Marie Zahradníčková je nádherná bytost s přirozenou moravskou intonací. Není patetická, byť jsme svědky tragédie antických rozměrů.
A do ní zní tóny trubky a voní zeleninová polévka - Marie ji chystá pro Jana, který přichází domů zemřít.
A do ní zní tóny trubky a voní zeleninová polévka - Marie ji chystá pro Jana, který přichází domů zemřít.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.