Divadelní spolek JEDL
Lucie Trmíková
Médeia
Premiéra: 24.1.2018 | 1:25x
předpremiéry od prosince 2017
předpremiéry od prosince 2017
S využitím textů Senecy, Jeana Anouilha, Christy Wolfové a Ingeborg Bachmannové. Scéna: Jan Nebeský, Igor Korpaczewski, Margita Titlová. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Jan Šikl. Scéna a režie: Jan Nebeský.
Poslední uvedení: říjen 2024.
Poslední uvedení: říjen 2024.
Lucie Trmíková, David Prachař, Jan Šikl, Igor Korpaczewski / Matěj Lipavský, Margita Titlová; ze záznamu Alois Švehlík
Inscenace zpracovávající jeden z nejkrutějších příběhů lásky, zrady a pomsty, který byl kdy napsán...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
30.10.2018 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
65%. Herečka L. Trmíková vlastní textovou kolář, propojující více zpracování Médeina osudu, mimořádně zdařile dotvořila a kreace v roli Médeii patří k vrcholům jejího herectví. Vedle ní D. Prachař spíše zastupoval méně výrazný mužský element. Režisér J. Nebeský dobře pracoval s herci, ale místo některých nápadů mohl spíše při znázornění určitých okamžiků (např. smrt dětí) více myslet na tu část diváků, kteří se s tématem setkávají prvně. Přítomní výtvarníci k vyznění zásadněji nepřispěli. Opakem byla výrazná hudba J. Šikla a je třeba ocenit nazvučení akusticky problematického prostoru DUP39.
Lukáš Dubský 40 %
27.6.2018 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
Tento typ divadla jde zcela mimo mě. Kromě útržků z různých verzích Médeii se na jevišti kreslí, vytváří socha, promítá záznam z termokamery, do toho herci vystřídají spousty bizarních kostýmů. Chvíli deklamují, chvíli jsou jejich výkony civilní (právě tyto okamžiky jsou asi nejsilnější). Má-li vše dohromady nějaký hlubší smysl, netuším. Já byl hodně rád, že mělo představení jen něco málo přes hodinu.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Phoenix 60 %
12.5.2021 | 33 hodnocení
+ souhlasím
Viděla jsem tragédii řeckých rozměrů, která byla zasazena do nafukovacích sedaček. Skvělý výkon hereckého dua, při monologu L. Trmíkové jsem skoro nedýchala. Scéna byla netradiční a hodně symbolická. Střídání prózy, poezie, dialogů a monologů z různých literárních děl, bylo náročné na pozornost (vnímala jsem proto hlavně celkový vjem, než význam jednotlivých slov). Hodně mě bavily kostýmy a rekvizity (plastové džíny, párkovač), odlehčovaly napjaté situace a skvěle dovytvářely charaktery postav. Herecké výkony byly inspirující. Živé bicí budovaly napětí s atmosféru strachu.
J.anek 80 %
14.6.2020 | 513 hodnocení
+ souhlasím
Všechno je koncentrováno na luxusní herecký výkon Lucie Trmíkové, ostatní konceptu slouží. Během inscenace vznikne působivý obraz a jakási plastika, jejíž smysl jsem nepochopil.
Lucie Trmíková dává divákům pořádně zabrat - jako obvykle. A obhájí svou postavu tak, že není pochyb, na čí straně je pravda. A kostýmy Petry Vlachynské tomu vydatně pomáhají.
Lucie Trmíková dává divákům pořádně zabrat - jako obvykle. A obhájí svou postavu tak, že není pochyb, na čí straně je pravda. A kostýmy Petry Vlachynské tomu vydatně pomáhají.
Alzbeta.m 90 %
26.3.2019 | 48 hodnocení
+ souhlasím
Moderní zpracování, plno bizarností a underground v podobě prostoru DUP39 mě bavil. Jestli ovšem na něco opravdu nezapomenu, byl to výkon Lucie Trmíkové. Bravo!!
Diogenes 70 %
6.11.2018 | 80 hodnocení
+ souhlasím
Bylo toho až moc najednou: divadlo, výtvarný ateliér, koncert. Nejdříve jsem se to snažil pojmout všechno naráz, zhruba od poloviny jsem se už uvolnil, nechal to plynout a vychutnával si celek na pozadí a jednotlivé silné okamžiky.
Oliverpiv 60 %
6.6.2018 | 74 hodnocení
+ souhlasím
Herci super... snad až nadbytečná snaha o modernizaci, skrze vizuál.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.