Blog uživatelů i-divadla
Romeo a Julie, Divadlo na Vinohradech
55 %
10. 6. 2019
Jak rád by člověk řekl: Je to opravdu poctivě dobré. Hmm...tak moc ne.
Takže, co dobré je:
Mercuzio (Ondřej Kraus) tvoří komédii a navíc kůlničku (bez dříví, to by někomu nejdřív naházel na hlavu a měl by z toho náramnou radost).
Tybalt (Marek Holý), lokální nóbl kocour s ostrými drápy, zdatný v soubojích, kousavý a elegantně agresivní, pozor, nehladit.
Julie (Sabina Rojková) se drží postavy s jistou grácií a krvavý přerod je v jejím podání zjitřený, byť je v první polovině zdánlivě slabší.
Romeo (Marek Lambora) - tak tady už panují první pochybnosti. Proč mám pocit, jako by naložili albatrosovi na záda kyblík betonu a prohlásili, že by bylo fajn, aby přeletěl s kyblíkem na zádech Kanál a v Doveru shromážděným reportérům ještě zastepoval a zarecitoval Je svačvečer? A ten nešťastný kyblík betonu je bohužel režie, to není hercem...
A co už dobře není:
když není o čem hrát - téměř vymizela linie rodičů a jejich dětí. Ani o generační vzpouru nejde...
když se sklouzne až k chvilkovému nepříjemnému přehrávání - viz Chůva (Tereza Bebarová)
když se nedodržuje aspoň minimální kostýmová jednotnost - dámské kostýmy, s výjimkou kostýmů pro sl. Rojkovou, vypadají jako pomsta na ženském pokolení
takzvanou "mluvící hlavu" (filmová dotáčka) je třeba používat citlivě, ne ji plesknout lidem na oči jako maso u řezníka. Bohužel, totéž platí pro Chórus (Tomáš Dastlík), chór vážně není inspice ani nápověda a používat ho tak je jeho funkční degradace.
Takže, podtrženo a sečteno, Romeo a Julie na Vinohradech je jen lehce nadprůměrné představení posypané spoustou pietního prachu, které nahoru táhnou některé slušné herecké výkony.
Další články tohoto uživatele na blogu