Zpráva
Soubor Ufftenživot uvede v koprodukci se Studiem ALTA 21. listopadu 2024 od 19:00 premiéru sólové inscenace Wonderland, tentokrát v prostorech Eliadovy knihovny Divadla Na zábradlí.
Wonderland je autorská inscenace, která reflektuje realitu internetové doby a fenomén prožívání přítomnosti skrze „připojenost” a intenzivní používání smartphonů. Sára Arnstein jako jediná performerka na jevišti prostřednictvím fyzického pohybu, textu a práce s prázdným prostorem uvádí do kontextu toto téma v hravé a humorné osobní výpovědi na hraně stand-upu.
V rámci tématu bylo pro celý tvůrčí tým, který sestává dále z dramaturgyně Lucie Kašiarové, lightdesignera Matouše Ondry a scénografky Eszter Koncz, důležité nemluvit o obecnostech nebo definicích, ale nechat vše projít autentickým sítem osobní zkušenosti. „Hravě zoomuji z různých úhlů sebe. Sebe jako člověka, který se v dnešní společnosti často ocitá v začarované smyčce impulzů a podnětů, které pulzují v pravidelném rytmu mezi námi a zařízeními, které u sebe nosíme ve dne v noci. Ale jsem to pořád já, mluvím o sobě,“ dodává autorka a performerka inscenace.
Prvotním impulzem a širší inspirací k započetí tohoto projektu byla mimo jiné starší, ale stále velmi aktuální kniha Tyranie okamžiku. Norský antropolog a sociolog Thomas Hylland Eriksen v ní poutavým způsobem bádá nad tím, jak s vývojem informační společnosti a internetu dostal rychlý čas nadvládu nad tím pomalým a vše, co nám mělo usnadnit život a komunikaci, způsobilo, že času máme stále méně.
Kolikrát za den vyndáte telefon z kapsy? Jak usínáte? Jak vstáváte? Co děláte při jízdě v tramvaji? Kolikrát denně zapomenete, co jste to chtěli udělat před 5 minutami, než jste vzali telefon do ruky a začali dělat něco, co jste neměli v plánu? Jak často se ztratíte v telefonu jako Alenka v říši divů? „Inscenace si v tomto smyslu také klade otázku: Kolik úsilí dnes musíme vynaložit na to, abychom byli schopni se koncentrovat na obyčejné činnosti, jako je čtení knihy, dívání se z okna, nebo procházení se po ulici, aniž bychom si během toho nesáhli na kapsu, nebo nebyli vyrušeni myšlenkou, která nás nutně spojuje s dotekem obrazovky?.“ podotýká dramaturgyně Lucia Kašiarová.
Nad takovými a podobnými otázkami se budete moci zamyslet během inscenace Wonderland, pokud se neztratíte v pasti mnoha facebookových událostí a nerozhodnete se nakonec zůstat doma...
zdroj zprávy: Valentýna Šatrová
Wonderland je autorská inscenace, která reflektuje realitu internetové doby a fenomén prožívání přítomnosti skrze „připojenost” a intenzivní používání smartphonů. Sára Arnstein jako jediná performerka na jevišti prostřednictvím fyzického pohybu, textu a práce s prázdným prostorem uvádí do kontextu toto téma v hravé a humorné osobní výpovědi na hraně stand-upu.
V rámci tématu bylo pro celý tvůrčí tým, který sestává dále z dramaturgyně Lucie Kašiarové, lightdesignera Matouše Ondry a scénografky Eszter Koncz, důležité nemluvit o obecnostech nebo definicích, ale nechat vše projít autentickým sítem osobní zkušenosti. „Hravě zoomuji z různých úhlů sebe. Sebe jako člověka, který se v dnešní společnosti často ocitá v začarované smyčce impulzů a podnětů, které pulzují v pravidelném rytmu mezi námi a zařízeními, které u sebe nosíme ve dne v noci. Ale jsem to pořád já, mluvím o sobě,“ dodává autorka a performerka inscenace.
Prvotním impulzem a širší inspirací k započetí tohoto projektu byla mimo jiné starší, ale stále velmi aktuální kniha Tyranie okamžiku. Norský antropolog a sociolog Thomas Hylland Eriksen v ní poutavým způsobem bádá nad tím, jak s vývojem informační společnosti a internetu dostal rychlý čas nadvládu nad tím pomalým a vše, co nám mělo usnadnit život a komunikaci, způsobilo, že času máme stále méně.
Kolikrát za den vyndáte telefon z kapsy? Jak usínáte? Jak vstáváte? Co děláte při jízdě v tramvaji? Kolikrát denně zapomenete, co jste to chtěli udělat před 5 minutami, než jste vzali telefon do ruky a začali dělat něco, co jste neměli v plánu? Jak často se ztratíte v telefonu jako Alenka v říši divů? „Inscenace si v tomto smyslu také klade otázku: Kolik úsilí dnes musíme vynaložit na to, abychom byli schopni se koncentrovat na obyčejné činnosti, jako je čtení knihy, dívání se z okna, nebo procházení se po ulici, aniž bychom si během toho nesáhli na kapsu, nebo nebyli vyrušeni myšlenkou, která nás nutně spojuje s dotekem obrazovky?.“ podotýká dramaturgyně Lucia Kašiarová.
Nad takovými a podobnými otázkami se budete moci zamyslet během inscenace Wonderland, pokud se neztratíte v pasti mnoha facebookových událostí a nerozhodnete se nakonec zůstat doma...
zdroj zprávy: Valentýna Šatrová
Další zprávy
Slovácké divadlo představilo tituly pro nadcházející rok
(Slovácké divadlo Uherské Hradiště, 1.11.2024)
Pratchettovci zbystřete! Plzeňské DJKT chystá premiéru humorné fantasy Maškaráda.
(Divadlo J. K. Tyla Plzeň, 24.10.2024)