Zpráva
Do nové sezóny vykročí Masopust uvedením hry Nedorozumění francouzského dramatika Alberta Camuse, od jehož smrti letos uplynulo 60 let. Režie se zhostí umělecký šéf souboru Miloslav König. Premiéra se bude konat 20. září v Eliadově knihovně, komorním prostoru Divadla Na zábradlí.
„Camusovo Nedorozumění jsem se rozhodl inscenovat, protože je to ostré, řekněme extrémní, existencionální sonda do vztahů mezi blízkými lidmi. A vyskytuje se zde pro mě nejzásadnější a rozporuplné téma - seberozpoznání. Dát se poznat druhému, pokud ovšem vůbec znám sám sebe, anebo se druhému nebát ukázat tak, jak se sám neznám. Téma upřímnosti a určitě i času, propletené vykroucenou rodinnou konstelací,“ vysvětluje Miloslav König.
Ke spolupráci na inscenaci přizval scénografku Zuzanu Bambušek Krejzkovou (Národní divadlo, Činoherní klub, MDP, Studio Hrdinů) a skladatele Ivana Achera (MDP, Národní divadlo, Studio Hrdinů, Lenka Vágnerová & Company, HaDivadlo). Do role matky a dcery, které společně poněkud svérázně provozují rodinný penzion, byly obsazeny Magdaléna Sidonová a Kateřina Císařová. Záhadného cizince, jehož příjezd všechny přítomné zcela zásadně ovlivní, ztvární Vojtěch Vondráček. Jeho manželku pak Barbora Bočková. V roli sluhy se objeví Ivan Voříšek.
Nedorozumění je první z chystaných premiér nadcházející sezóny. Na co se diváci mohou těšit dál, přibližuje dramaturgyně Tereza Marečková: „Pokud bych se měla pokusit o rychlou zkratku, dala bych sezóně 2020/2021 jméno Matka všech nedorozumění. Souhrou času a okolností tu máme dva francouzské autory - Alberta Camuse a Jeana Geneta. Vnějším pojítkem je tedy francouzský literární pramen, vnitřní souvislost tvoří právě téma matky a vztahů v rodině. Nedorozumění popisuje k absurditě dovedený rodinný systém, který ústí ve zločin a zánik. Ve scénické koláži z Genetových textů, kterou budeme zkoušet v únoru 2021, je matka absentující a postrádaná do té míry, že opět vzniká vír destrukce nebo sebedestrukce. I když má Masopust trochu novou podobu, stále trvá fascinace obrazy a slovem, které nám zprostředkuje herectví na intimní scéně Eliadovky.“
Albert Camus
Nedorozumění
Překlad: Ivan Zmatlík
Režie: Miloslav König
Dramaturgie: Tereza Marečková
Výprava: Zuzana Bambušek Krejzková
Hudba: Ivan Acher
Hrají: Magdaléna Sidonová, Kateřina Císařová, Vojtěch Vondráček, Barbora Bočková, Ivan Voříšek
Premiéra: 20. 9. 2020, Eliadova knihovna (Divadlo Na zábradlí)
První reprízy: 27. 9. 2020, 25. 10. 2020, 8. 11. 2020
Vstupenky v prodeji na www.goout.net nebo na pokladně Divadla Na zábradlí.
zdroj zprávy: Majda Bejdáková
„Camusovo Nedorozumění jsem se rozhodl inscenovat, protože je to ostré, řekněme extrémní, existencionální sonda do vztahů mezi blízkými lidmi. A vyskytuje se zde pro mě nejzásadnější a rozporuplné téma - seberozpoznání. Dát se poznat druhému, pokud ovšem vůbec znám sám sebe, anebo se druhému nebát ukázat tak, jak se sám neznám. Téma upřímnosti a určitě i času, propletené vykroucenou rodinnou konstelací,“ vysvětluje Miloslav König.
Ke spolupráci na inscenaci přizval scénografku Zuzanu Bambušek Krejzkovou (Národní divadlo, Činoherní klub, MDP, Studio Hrdinů) a skladatele Ivana Achera (MDP, Národní divadlo, Studio Hrdinů, Lenka Vágnerová & Company, HaDivadlo). Do role matky a dcery, které společně poněkud svérázně provozují rodinný penzion, byly obsazeny Magdaléna Sidonová a Kateřina Císařová. Záhadného cizince, jehož příjezd všechny přítomné zcela zásadně ovlivní, ztvární Vojtěch Vondráček. Jeho manželku pak Barbora Bočková. V roli sluhy se objeví Ivan Voříšek.
Nedorozumění je první z chystaných premiér nadcházející sezóny. Na co se diváci mohou těšit dál, přibližuje dramaturgyně Tereza Marečková: „Pokud bych se měla pokusit o rychlou zkratku, dala bych sezóně 2020/2021 jméno Matka všech nedorozumění. Souhrou času a okolností tu máme dva francouzské autory - Alberta Camuse a Jeana Geneta. Vnějším pojítkem je tedy francouzský literární pramen, vnitřní souvislost tvoří právě téma matky a vztahů v rodině. Nedorozumění popisuje k absurditě dovedený rodinný systém, který ústí ve zločin a zánik. Ve scénické koláži z Genetových textů, kterou budeme zkoušet v únoru 2021, je matka absentující a postrádaná do té míry, že opět vzniká vír destrukce nebo sebedestrukce. I když má Masopust trochu novou podobu, stále trvá fascinace obrazy a slovem, které nám zprostředkuje herectví na intimní scéně Eliadovky.“
Albert Camus
Nedorozumění
Překlad: Ivan Zmatlík
Režie: Miloslav König
Dramaturgie: Tereza Marečková
Výprava: Zuzana Bambušek Krejzková
Hudba: Ivan Acher
Hrají: Magdaléna Sidonová, Kateřina Císařová, Vojtěch Vondráček, Barbora Bočková, Ivan Voříšek
Premiéra: 20. 9. 2020, Eliadova knihovna (Divadlo Na zábradlí)
První reprízy: 27. 9. 2020, 25. 10. 2020, 8. 11. 2020
Vstupenky v prodeji na www.goout.net nebo na pokladně Divadla Na zábradlí.
zdroj zprávy: Majda Bejdáková
Další zprávy
Divadlo Láska uvádí svoji první premiéru v rámci rezidence ve Venuši ve Švehlovce
(Divadlo Láska, 21.12.2024)
Udělejte si pohodlí, online divadelní platformu Dramox teď můžete sledovat i přes televizní aplikaci
(19.12.2024)
Slovácké divadlo uvádí novou pohádkovou detektivní komedii pro celou rodinu
(Slovácké divadlo Uherské Hradiště, 17.12.2024)
Vršovické divadlo MANA uvádí Čapkův Krakatit: příběh o pokušení a poznání
(Vršovické divadlo MANA, 16.12.2024)
Cirk La Putyka a Jatka78 spolupracují s respektovaným britským choreografem Akramem Khanem na novém projektu
(Cirk La Putyka, 12.12.2024)
„Únikovka“, která se vymkne kontrole...
(Divadlo Tramtarie, 12.12.2024)
Nová komedie plzeňského divadla S barvou ven rozesměje, pobaví a možná přiměje i k zamyšlení
(Divadlo J. K. Tyla Plzeň, 11.12.2024)
Poslední letošní novinkou Východočeského divadla bude hra o Charliem Chaplinovi
(Východočeské divadlo Pardubice, 11.12.2024)
Co všechno máme ve svých rukou?
(Národní divadlo, 10.12.2024)