Zpráva
Dotýká se nás všech. Inscenace GUČI GUČI GUČI v divadle DISK zkoumá emoce, které vyvolává móda.
vydáno: 12.3.2025
V Divadle DISK uvede svou první absolventskou inscenaci 3. ročník studujících Katedry alternativního a loutkového divadla ve spolupráci s bazmek entertainment. Tvůrčí tým složený ze studentstva a mladých tvůrců nezávislé scény se rozhodl zkoumat otázku, proč a jak móda vyvolává tolik emocí. Autorská inscenace GUČI GUČI GUČI v režii Evy Lietavové bude mít premiéru v pátek 14. března v 19:30.
Rozporuplný, toxický, zábavný, dravý i nádherný – takový je módní průmysl i na své nejvyšší úrovni, tzv. haute couture. Tvůrci brněnského divadelního uskupení bazmek entertainment si opět zvolili komplexní (a možná i kontroverzní) téma k autorskému scénickému zpracování, ve kterém se jako pantheon módního božstva představí budoucí absolventi Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU pod vedením Marka Bečky. Jeviště rozvíří množství barev, střihů a materiálů – scénografii, založenou především na kostýmech, vytvořila studentka Anastasia Atapina. Autorskou hudbou ji doplňuje herec a hudebník Matěj Šíma.
S tématem identity, které je vlastní jak módě, tak i divadlu, se tvůrčí tým rozhodl pracovat jako s pobídkou k expresivní divadelní formě. „Móda a oblékání vyvolává ve společnosti velké emoce. Někdo se jimi nechává rád pohltit a někomu se zase můžou zdát nepřiměřené. Pro naši inscenaci jsou ale výrazné emoce základním stavebním kamenem pohybu, herecké exprese, textu i dalších složek. S nápadnou expresí pracujeme tak, abychom vystihli tvář módního světa a zároveň tyto emoce zobrazujeme tak, aby se v nich našli i ti, kteří módou nežijí. Koneckonců, nelze popřít, že se móda skutečně týká všech. Ovlivňuje, jak se cítíme, jak nás vnímají ostatní a taky zásadním způsobem mění tvář planety, na které žijeme,“ říká o výrazu inscenace režisérka Eva Lietavová.
Každá z postav, které se v inscenaci setkávají na večírku po jisté módní události, nese své vlastní téma – setkají se zde například bohyně revoluce s bohem versatility a marketingu, a zároveň osoby různých profesí módního průmyslu. „Nejdříve jsme s herci probírali, co je na módě zajímá, jak se k ní vztahují a jaké s ní mají zážitky, načež naše výtvarnice Anastazie přišla s návrhy kostýmů inspirovanými jednak těmito rozhovory, a zároveň herci samotnými, jejich energií a náturou. My jsme pak postavy budovali kolem těchto kostýmů, přiřazovali k nim různé atributy, které k módě patří a snažili se určit, jaké role mají ve světě naší hry. Kdo šaty navrhuje, kdo je kupuje, kdo je prodává, atakdále. Tuto představu jsme přednesli hercům a nechali je hrát si s těmito proto-charaktery a na základě jejich improvizací jsme je ještě zpřesňovali. Výsledné postavy sice pracují se stereotypy spojenými s módou, ale rozšiřují je, nebo převrací,“ přibližuje proces vzniku rolí pro mladé herce dramaturg Patrik Boušek.
-----
GUČI GUČI GUČI
premiéra 14. března 2025
režie: Eva Lietavová
dramaturgie: Patrik Boušek, Anna Prstková
výprava (scéna/kostýmy): Anastasia Atapina
hudba: MgA. Matěj Šíma
produkce: Dina Ibragimová, Ctibor Goldefus, Eliška Přichystalová
Hrají studující 3. ročníku Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU: Ema Brezinová, Gagik Čilingaryan, Jiří Fencl, Karolína Kubešová, Ema Lovecká, Václav Ponikelský, Zbyněk Rohlík, Barbora Šošolíková, Alessandra Točoňová, Vilma Vojtíšková
Pedagogické vedení ročníku: doc. Mgr. Marek Bečka, MgA. Robert Smolík
veřejná generální zkouška: 13. 3. 2025 v 11:00
premiéra: 14. 3. 2025 v 19:30
nejbližší reprízy: 16. 3., 21. 3., 24. 3., 2. 4., 5. 4., 23. 4. vždy v 19:30
Vstupenky jsou k dostání online na www.divadlodisk.cz nebo v pokladně divadla (ve všední dny od 17:00 do 19:30 a o víkendu vždy hodinu před představením).
Základní vstupné stojí 200 Kč, zvýhodněné vstupné 100 Kč (pro studenty, seniory a ZTP).
zdroj zprávy: Kamila Hurych
Rozporuplný, toxický, zábavný, dravý i nádherný – takový je módní průmysl i na své nejvyšší úrovni, tzv. haute couture. Tvůrci brněnského divadelního uskupení bazmek entertainment si opět zvolili komplexní (a možná i kontroverzní) téma k autorskému scénickému zpracování, ve kterém se jako pantheon módního božstva představí budoucí absolventi Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU pod vedením Marka Bečky. Jeviště rozvíří množství barev, střihů a materiálů – scénografii, založenou především na kostýmech, vytvořila studentka Anastasia Atapina. Autorskou hudbou ji doplňuje herec a hudebník Matěj Šíma.
S tématem identity, které je vlastní jak módě, tak i divadlu, se tvůrčí tým rozhodl pracovat jako s pobídkou k expresivní divadelní formě. „Móda a oblékání vyvolává ve společnosti velké emoce. Někdo se jimi nechává rád pohltit a někomu se zase můžou zdát nepřiměřené. Pro naši inscenaci jsou ale výrazné emoce základním stavebním kamenem pohybu, herecké exprese, textu i dalších složek. S nápadnou expresí pracujeme tak, abychom vystihli tvář módního světa a zároveň tyto emoce zobrazujeme tak, aby se v nich našli i ti, kteří módou nežijí. Koneckonců, nelze popřít, že se móda skutečně týká všech. Ovlivňuje, jak se cítíme, jak nás vnímají ostatní a taky zásadním způsobem mění tvář planety, na které žijeme,“ říká o výrazu inscenace režisérka Eva Lietavová.
Každá z postav, které se v inscenaci setkávají na večírku po jisté módní události, nese své vlastní téma – setkají se zde například bohyně revoluce s bohem versatility a marketingu, a zároveň osoby různých profesí módního průmyslu. „Nejdříve jsme s herci probírali, co je na módě zajímá, jak se k ní vztahují a jaké s ní mají zážitky, načež naše výtvarnice Anastazie přišla s návrhy kostýmů inspirovanými jednak těmito rozhovory, a zároveň herci samotnými, jejich energií a náturou. My jsme pak postavy budovali kolem těchto kostýmů, přiřazovali k nim různé atributy, které k módě patří a snažili se určit, jaké role mají ve světě naší hry. Kdo šaty navrhuje, kdo je kupuje, kdo je prodává, atakdále. Tuto představu jsme přednesli hercům a nechali je hrát si s těmito proto-charaktery a na základě jejich improvizací jsme je ještě zpřesňovali. Výsledné postavy sice pracují se stereotypy spojenými s módou, ale rozšiřují je, nebo převrací,“ přibližuje proces vzniku rolí pro mladé herce dramaturg Patrik Boušek.
-----
GUČI GUČI GUČI
premiéra 14. března 2025
režie: Eva Lietavová
dramaturgie: Patrik Boušek, Anna Prstková
výprava (scéna/kostýmy): Anastasia Atapina
hudba: MgA. Matěj Šíma
produkce: Dina Ibragimová, Ctibor Goldefus, Eliška Přichystalová
Hrají studující 3. ročníku Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU: Ema Brezinová, Gagik Čilingaryan, Jiří Fencl, Karolína Kubešová, Ema Lovecká, Václav Ponikelský, Zbyněk Rohlík, Barbora Šošolíková, Alessandra Točoňová, Vilma Vojtíšková
Pedagogické vedení ročníku: doc. Mgr. Marek Bečka, MgA. Robert Smolík
veřejná generální zkouška: 13. 3. 2025 v 11:00
premiéra: 14. 3. 2025 v 19:30
nejbližší reprízy: 16. 3., 21. 3., 24. 3., 2. 4., 5. 4., 23. 4. vždy v 19:30
Vstupenky jsou k dostání online na www.divadlodisk.cz nebo v pokladně divadla (ve všední dny od 17:00 do 19:30 a o víkendu vždy hodinu před představením).
Základní vstupné stojí 200 Kč, zvýhodněné vstupné 100 Kč (pro studenty, seniory a ZTP).
zdroj zprávy: Kamila Hurych
Další zprávy
Divadlo Viola představí písně skladatele Luboše Sluky, radostným hudebním večerem provede Klára Cibulková
(Divadlo Viola, 14.3.2025)
Pražskou část Malé inventury navštívilo přes 3 500 diváků, v červnu se festival nového divadla stěhuje do regionů
(Malá inventura, 13.3.2025)
Nadčasové drama o životě, smrti a odpovědnosti. Zapomenutý klenot české meziválečné dramatiky.
(Moravské divadlo Olomouc, 12.3.2025)
Hodina ADHD hostujícího kolektivu Hůlová-Vrba-Havrda-Látalová v Divadle MeetFactory
(MeetFactory, 11.3.2025)