Východočeské divadlo Pardubice [Městské divadlo]
<< Richard III. | Romance pro křídlovku >>
Alan Ayckbourn
Rodinný podnik
Premiéra: 19.12.2015 | 2:30
Překlad: Zuzana Josková. Dramaturgie: Zdeněk Janál. Scéna: Nikola Tempír. Kostýmy: Šárka Bellanová. Hudba: Mario Buzzi. Režie: Robert Bellan.
Poslední uvedení: únor 2017.
Poslední uvedení: únor 2017.
Jiří Kalužný, Ludmila Mecerodová, Jan Hyhlík, Jana Ondrušková, Josef Láska, Veronika Macková, Tomáš Lněnička, Petra Janečková, Alexandr Postler, Lída Vlášková, Romana Chvalová, Josef Pejchal, Petr Borovec...
Dynamická ostrá komedie úspěšného autora o tom, že rozkrádání se člověk někdy těžko brání i ve vlastní rodině. Podnikatel Jack McCracken se drží pevných zásad v korumpovaném systému a světě. Jakmile se však díky své ženě dostane do područí tchánova byznysu, znamená to pro Jacka dilema. Musí volit mezi spravedlností, nebo širokou rodinou, která drží pohromadě za všech okolností. Je důležitější renomé celého podniku, nebo privátní byznys a chamtivost každého člena rodiny? Bující sobecké zájmy přerůstají všem přes hlavu a směřují v komickou hysterii a děsivé vyvrcholení...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (2)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 60 %
22.4.2016 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace měla pomalejší tempo, ani výkon J. Kalužného v hl. roli nebyl zcela přesvědčivý. Herec na jevišti působil unaveně, měl od postavy značný odstup, což se projevilo i na uvěřitelnosti jejího prožívání celkem zásadních životních situací. Více zaujali např. P. Janečková, V. Macková či T. Lněnička. Režie se často místo humoru vycházejícího z textu uchylovala k prezentaci dodaných vtípků, které se se samotným dějem moc neslučovaly. I hudební složku nepovažuji za šťastnou. Přes uvedené nedostatky ale i toto nastudování vystihuje hlavní téma hry a má dar plně zaměstnat divákovu pozornost.
Lukáš Dubský 50 %
20.12.2015 | 1213 hodnocení
+ souhlasím
55%. Z celkem slušně napsané hry se podařilo ve VČD vytěžit jen průměrnou a snadno zapomenutelnou inscenaci. Text je aktuální, hledá morální hranice člověka a ukazuje, jak se lze od krádeže šamponu za dvě libry snadno dostat až k mnohamilionovým finančním machinacím a spolupráci s italskou mafií. Stačí jen dělat "nezbytné" kompromisy. Bohužel inscenace je poněkud těžkopádná a příliš nevychází hlavně komediální stránka. Povedená je naopak hyperrealistická scéna Nikoly Tempíra, z herců nejvíce zaujmou V.Macková, P.Borovec a J.Pejchal.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.