Tygr v tísni
<< Oresteia | Ostrov, kde rostou housle >>
Ovidius, Martin Hýča, Jan Nebeský
Orfeus
Premiéra: 9.9.2017 | 1:15x
Inscenace pod širým nebem na ostrově Štvanice vzniklá ve spolupráci se souborem 420PEOPLE.
Inscenace pod širým nebem na ostrově Štvanice vzniklá ve spolupráci se souborem 420PEOPLE.
Překlad předlohy: Ferdinand Stiebitz. Dramaturgie: Martin Hýča. Scéna: Petra Vlachynská, Jan Nebeský. Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Jan Šikl. Choreografie: Václav Kuneš & kol. Režie: Jan Nebeský.
Poslední uvedení: září 2017 (v Praze), červen 2018 (na zájezdě).
Poslední uvedení: září 2017 (v Praze), červen 2018 (na zájezdě).
David Prachař / Saša Rašilov, Lucie Trmíková, Zuzana Herényiová, Alena Krivileva, Václav Kuneš, Filip Staněk...
Inscenace inspirovaná Ovidiovými „Proměnami“ a dalšími antickými a orfeovskými texty. Orfeus, „pěvec zrozený bohy“, úpí nad dvojí ztrátou své ženy Eurydiky. Jeho umění obdivuje celý svět: Vzrostlé kaštany přišly, topoly přišly, i kamínky z Vltavy vyskákaly, aby si poslechly Orfeovy písně. Jen jeho milá zůstává v říši stínů...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
60 %
Uživatelé
52 %
kontroverzní inscenace (616.)
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 60 %
Pavel Širmer 60 %
Volby
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 60 %
6.10.2017 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Druhý rok Antické Štvanice dostal „alternativnější“ rozměr. Nebyla nastudována antická hra, ale Ovidiovy texty, navíc v interpretaci J. Nebeského. S venkovním prostorem ostrova se pracovalo méně než v loňské Oresteii, takřka celé představení probíhalo na jednom místě. Ovidiovy texty byly cíleny k současnosti, L. Trmíková s D. Prachařem je jedinečně a výrazně interpretovali. Výprava dle očekávání, ve stylu Nebeského inscenací. Zdařilá hudba. Pohyb performerů uskupení 420PEOPLE byl velmi efektní; jestli měl přinést i myšlenkovou nadstavbu, zůstává otázkou...
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Studený Čumáček 60 %
18.5.2020 | 435 hodnocení
+ souhlasím
55%
záznam
Chápu více jako taneční performanci a divadelní experiment, než jako plnoprávné divadelní představení. Samozřejmě jde v první řadě o emoce, ty "patřičné" se ale zřejmě nedostavily ve správném počtu nebo pořadí.
záznam
Chápu více jako taneční performanci a divadelní experiment, než jako plnoprávné divadelní představení. Samozřejmě jde v první řadě o emoce, ty "patřičné" se ale zřejmě nedostavily ve správném počtu nebo pořadí.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.