Studio Ypsilon [hlavní scéna]

Utíkejte, slečno Nituš

Premiéra: 18.1.2019 | 2:15
Podle operety „Mam´zelle Nitouche“ (libreto: Henry Meilhac, Albert Millaud; hudba: Florimond Hervé). Překlad: Ľubomír Feldek. Dramaturgie: Jaroslav Etlík. Výprava: Ondřej Zicha. Hudební spolupráce: Dominik Renč. Choreografie: Jan Onder. Režie: Peter Oravec.
Úspěšná slovenská parafráze klasické operety.
  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Studio Ypsilon
Hodnocení inscenace
Redakce
30 %
Uživatelé
76 %
kontroverzní inscenace (409.)
76111000
Hodnocení redakce
Jiří Landa 10 %
Michal Novák 50 %
Volby

Hodnocení (13)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa  10 %
29.1.2020 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Soudě dle ohlasů níže jsem neměl vůbec štěstí na reprízu, a to vůbec. Na mém představení se totiž herci včele s J. Kretschmerovou bezradně a nekoordinovaně pohybovali po jevišti, navíc jsem zcela postrádal jakýkoli smysl režijní (ne)koncepce. Jednotlivé inscenační složky spolu nesouznily. Pár bodů si inscenace zaslouží snad jen díky výkonu L. Přichystalové. Velký a nepodstatný význam bude v mém případě, přiznávám, hrát i fakt, že mě zcela míjela poetika Feldekova přepisu původní předlohy.
Michal Novák  50 %
28.7.2019 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Je to bezesporu nosný nápad aplikovat dvojakost v nás na většinu postav (tedy nejen na ctihodného Célestina) procházejích tímto věčně svěžím příběhem, jenž světu dali francouzští klasici 19. věku. Komorní slovenská parafráze se tak stala příležitostí pro ypsilonské herce, aby jedním tahem vykreslovali ambivalentní figury, daří se jim to i s jistou dávkou mystifikace. Slečna Nituš Lumíry Přichystalové tady rozhodně není žádná puťka. Hostující režisér Peter Oravec otevřel prostor pro téma a hravost, stěžejní atributy ypsilonské tvorby. Naplněno tak napůl. A scénografie se úplně nesrovnala s jevištěm Ypsilonky.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Aleska  70 %
25.11.2022 | 28 hodnocení
+ souhlasím
Odlehčená, ypsilonkovsky hravá a barevná opereta plná záměn. Nejvíce zaujali Petr Vršek a Jaroslava Kretschmerová, oběma se ale také dostávalo nejvíce prostoru. Z divadla jsem odcházela veselá a spokojená. Komedie která pobaví, nenudí, neurazí a má úroveň.
Markéta Nedvědová  90 %
11.10.2019 | 145 hodnocení
+ souhlasím
Na Ypsilonce je nádherné, že přivedla do Prahy spolu s režisérem Peterem Oravcem úpravu klasické operety podle Ľubomíra Feldeka. Tato slovenská verze byla už k vidění ve slovenské televizi s Labudou, Hubou a Kostolányiovou a jmenovala se Play mam'zelle Nitouche. Černobílá inscenace z roku 1972 se mi ale nelíbila. Až hravost Ypsilonky, její barevnost, radost a výborný timing společně s báječnými výkony zejména Jaroslavy Kretschmerové a Lumíry Přichystalové, mi ukázala, že i tato varianta Nitušky umí být zábavná a je vysloveně příjemné s ní prožít (a prozpívat) celý večer.
Viliam  70 %
1.10.2019 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Shlédnuto 30.9.2019 - nejprve jsme s přáteli nevěděli, zda nejsme někde v ochotnickém divadle (v dobrém slova smyslu - pokud by to bylo ochotnické, bylo by to za 90%), a potom nám přišlo, že je to taková blbost, až je to vlastně velmi komické a docela jsme se i nasmáli. Svatou Pannu Marii musel navrhnout někdo "zhulený", na druhou stranu - naprosto přesně pasovala do celého příběhu a neuvěřitelného děje. Výkony herců i hereček skvělé, prostě - nechte se tím dějem jen vést a bavte se.. Za mě palec nahoru.
Lenka Rzepková  60 %
31.3.2019 | 24 hodnocení
+ souhlasím
65%.
Příjemné představení na odlehčení plné vtipu a tanečních/hudebních kreací. V celém představení dominuje nadsázka.
DivadelniFan  90 %
26.2.2019 | 388 hodnocení
+ souhlasím
Ještě teď mě bolí břicho a hlava od smíchu :D Dokonalost! Nádherná scéna, skvělá hudba, nespočet vtipných pasáží, úžasná a nezapomenutelná improvizace a samozřejmě vynikající výkony! Vynikali především Lumíra Přichystalová (úžasné herectví i zpěv!), Petr Vršek, Jaroslava Kretschmerová a William Valerián. Děkuji za opravdu mimořádný zážitek!!! :-)
Plšík  70 %
26.2.2019 | 800 hodnocení
+ souhlasím
65%
Patrik2709  90 %
24.1.2019 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Utikejte -> a to cim skor do Studia Ypsilon. Pokojne so sebou vezmite vsetkych svojich pribuznych, priatelov, kamaratov ci znamych a nechajte sa vniest do rozmarneho sveta prenadhernych melodii tohto 'vaudevillovskeho' operetneho skvostu. Pohladi vasu dusu, kutiky ust vam dvihne do usmevu, zdanlivo kontroverzne kontrasty snad vobec nikoho neurazia a miestami sa celkom iste naozaj schuti zasmejete. Nadherne oblecene, noblesne zatancovane, kompaktnost celeho suboru akcentuje profesionalitu, mozno by to este k dokonalosti chcelo aspon trochu funkcnu scenu, to vsak velkoryso prehliadnete. Bravo:-)
Maryshka  90 %
26.3.2019 | 4 hodnocení
+ souhlasím
85%

Je úlevou zhlédnout inscenaci, která neláká všudypřítomnou komercí a užít si opravdové, autentické divadlo, které je vtipné, energické, kde jednotlivé tvůrčí složky dávají společně smysl. Skvělí herci, kteří jsou talentovaní v mnoha uměleckých disciplínách (tanec, zpěv, ...), na jevišti se potkávají napříč vícero hereckými generacemi a bezvadně jim to ladí. Nemá smysl popisovat jednotlivé výkony a jmenovat, v této hře jakoby nebylo malých rolí, každý je naprosto zapamatovatelný a jedinečný.
(repríza 18. 3. 2019)
Pavelfrana  90 %
1.4.2024 | 14 hodnocení
Applejuice  70 %
8.1.2023 | 420 hodnocení
Lumca  50 %
10.4.2019 | 370 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.