Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona]

Marná lásky snaha

Premiéra: 10.6.2023 | 3:00
Překlad: Martin Hilský. Dramaturgie: Norbert Závodský. Scéna: Pavel Borák. Kostýmy: Peter Čanecký. Hudba: Michal Novinski, Kamil Mikulčík. Pohybová spolupráce: Ladislav Cmorej. Režie: Roman Polák.
Poslední uvedení: duben 2024.
Komedie plná hravosti, slovních hříček a jazykového vtipu o tom, že žádné příkazy a zákazy neumlčí lidskou přirozenost. Na začátku stojí čtyřnásobná přísaha askeze. Mladý navarrský král a jeho tři druzi se hodlají plně věnovat pouze studiu a kultivaci ducha. A to znamená po tři roky zmrazit všechny touhy. To je toho, tři roky utečou jak nic. Na dvůr však záhy přijíždí francouzská princezna se třemi svými dámami a přísaha rychle bere za své...


inscenace již byla stažena z repertoáru

Národní divadlo moravskoslezské
Hodnocení inscenace
Redakce
20 %
Uživatelé
33 %
3371000
Hodnocení redakce
Jiří Landa 20 %
Iva Bryndová 10 %
Lukáš Dubský 30 %
Volby

Hodnocení (10)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa  20 %
14.12.2023 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Inscenační DADA bez smysluplné režijní koncepce, v níž by se jednotlivé složky jako je hudba, scéna a kostýmy propojovaly. Opak je v tomto případě pravdou... V podobném duchu lze hovořit i o hereckých výkonech, které sice solitérně nejsou špatné, ale jako by v celkovém kontextu vypadly z cyklu "Každý pes, jiná ves". Režisér R. Polák se s touto látkou nepotkal.
Iva Bryndová  10 %
6.12.2023 | 605 hodnocení
+ souhlasím
Spíš než komedii mi to celé připomínalo špatný pokus o cirkus, ať už šlo o kostýmní, scénickou či hudební skrumáž, která se na scéně odehrávala, nebo o prostou myšlenku. Byť Marná lásky snaha není žádný poklad, zde šlo o takový pelmel nápadů bez jakékoli hlubší myšlenky, že se bohužel nedá pochválit v podstatě nic, ani jakýkoli silnější herecký výkon. Kde nic není... není co hrát.
Lukáš Dubský  30 %
1.12.2023 | 1213 hodnocení
+ souhlasím
Tohle se bohužel nepovedlo. MLS patří k obtížně inscenovatelným hrám W.Shakespeara, jelikož nenabízí moc dramatických situací, lze se spoléhat jen na jazykově vytříbený text plný slovních hříček. Režisér R.Polák se rozhodl tlustými tahy obtáhnout snad každý dvojsmysl, co v textu našel, výsledek bohužel není vtipný, ale spíše trapný. Jednotlivé nápady spolu nekomunikují, stojí samostatně bez souvztažnosti k celku, zřetelný výklad absentuje. Rozvleklému představení nepomáhá ani tříhodinová délka. Pochválit lze některé herecké výkony (jmenovitě M.Cimerák a A.Kaluža Klimešová), dost protagonistů se ovšem bez pevné režie uchyluje k hrubým šaržím.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Čiko  10 %
30.11.2023 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
Nevzpomínám si, že bych kdy viděl v NDM takový průšvih. Je to spíše marná snaha, než Marná lásky snaha. Inscenace je neuvěřitelně nudná. Přehlídka všech klišé a stokrát ohraných postupů, které lze režijně využít. Hlavně tam nacpat všechny, ať si divák vybere.
Hraje se v předním prostoru hlubokého jeviště, což samo o sobě ubírá na zážitku. Inscenace se do DJM nehodí. Vše působí až amatérsky i díky tristní režii Romana Poláka.
Překvapily mě velmi slabé herecké výkony, jimž vévodil Jan Fišar. Jeho "noblesní" herectví je dávno za zenitem.
Přál bych činohře NDM, aby se konečně vymanila z té dlouholeté průměrnosti a méně podobných přešlapů.
Fedorocko  40 %
14.6.2023 | 773 hodnocení
+ souhlasím
(+3)
Stručně řečeno, mě takto zpracovaný WS nebere.
Market208  70 %
21.8.2023 | 4 hodnocení
+ souhlasím
Velmi svěží moderní pojetí, dost zdařilé. Zaujala mne hudební a pohybová složka v podání studentů zdejší konzervatoře. Herecky výborné, Vrbacký tradičně pobavil, Fišar celkem přehrává.
Škoda, že starší generace nerozdýchaly nástup královské družiny v moderním oblečení.
Jedno z nejzdařilejších současných uvedení tohoto Shakespearova kusu.
Ivan Horislav  0 %
1.2.2024 | 11 hodnocení
Martinkristek  50 %
23.11.2023 | 27 hodnocení
Kavěna  30 %
22.6.2023 | 25 hodnocení
Prokop Dveře  30 %
18.6.2023 | 239 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.