Národní divadlo moravskoslezské [Divadlo Jiřího Myrona]
Josef Topol
Konec masopustu
Premiéra: 4.11.2010 | 2:30
Dramaturgie: Marek Pivovar. Scéna: David Bazika. Kostýmy: Eliška Zapletalová. Hudba: Zbyhněv Siwek. Choreografie: Jana Ryšlavá. Režie: Janusz Klimsza.
Poslední uvedení: prosinec 2011.
Poslední uvedení: prosinec 2011.
Lada Bělašková, Robert Urban / Igor Orozovič, David Viktora, Jan Kovář, Renáta Klemensová, František Večeřa, Veronika Forejtová, Vladimír Čapka, Petr Houska, Miroslav Rataj, Tomáš Jirman, Robert Finta, Pavlína Kafková, Jan Wysoglad, David Schreiber / Vladimír Polák, Jiří Sedláček, Jaroslav Krob, Lukáš Šustr...
Jedno z největších českých dramat dvacátého století, ve kterém se střídají reálné obrazy života soudobé vesnice se světem divadelní fantazie. Tragická hra o dopadech kolektivizace venkova na osudy lidí i charakter přírody. Meze jsou rozorávány, tradiční vazby mezi lidmi berou za své, k moci se dostávají ti, kdo v příštích desetiletích povedou hospodářství k pomalému zmaru...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 80 %
7.12.2011 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Krásná inscenace, díky níž vynikl překrásný Topolův text. Oceňuji realistickou scénu a kostýmy D. Baziky respektive E. Zapletalové. Ano, možná právě tato inscenace by se dala přirovnat k jevištní básni... Vycizelované i po herecké stránce a bonus navíc v podobě podmanivé hudby Z. Siwka. Repríza (derniéra) navíc neměla slabšího hereckého výkonu. Po zhlédnutí této verze Masopustu jsem si ještě víc uvědomil nedostatky Pitínského nastudování v pražském Národním divadle.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Coward 30 %
17.1.2021 | 285 hodnocení
+ souhlasím
(viděno na YouTube jako záznam z premiéry)
Příliš mě to nezaujalo a dost jsem se při sledování nudil. 10% strhávám za scénu. Nemám rád nevyužitou scénu, obzvláště na velké scéně. Tady se prakticky jednalo jen o náznaky. V Ostravě jsem dosud nebyl na žádném představení, tak jsem rád alespoň za záznam, ale bohužel pro mě hodně slabé.
Příliš mě to nezaujalo a dost jsem se při sledování nudil. 10% strhávám za scénu. Nemám rád nevyužitou scénu, obzvláště na velké scéně. Tady se prakticky jednalo jen o náznaky. V Ostravě jsem dosud nebyl na žádném představení, tak jsem rád alespoň za záznam, ale bohužel pro mě hodně slabé.
Vladimír Rogalewicz 70 %
13.1.2021 | 822 hodnocení
+ souhlasím
Poctivě vystavená a bez slabších míst provedená inscenace. A to není málo, zvlášť u této silné hry. Vždyť si na tom nedávno vylámali zuby J.A. Pitínský i Martin Františák. Nicméně vzpomínám na skvělé představení Hany Burešové s absolventy KALD DAMU v Dlouhé (pravda, už asi hodně pozapomenuté). (Ze záznamu.)
Studený Čumáček 80 %
13.1.2021 | 431 hodnocení
+ souhlasím
77%
záznam
Kompaktní inscenace, které se podařilo vyjádřit stísněnou atmosféru, aniž by pominula také linii nepochopení dvou generací (otce a dětí, vnuka a babičky). Tvrdý a ve vztahu k vlastním dětem neobratný Král/D. Viktora, zdánlivě naivní Marie/L. Bělašková, obratně proplouvající Raf/R. Urban, slabomyslný Jindřich, toužící se zavděčit otci/J. Kovář...vše sloužící hře.
záznam
Kompaktní inscenace, které se podařilo vyjádřit stísněnou atmosféru, aniž by pominula také linii nepochopení dvou generací (otce a dětí, vnuka a babičky). Tvrdý a ve vztahu k vlastním dětem neobratný Král/D. Viktora, zdánlivě naivní Marie/L. Bělašková, obratně proplouvající Raf/R. Urban, slabomyslný Jindřich, toužící se zavděčit otci/J. Kovář...vše sloužící hře.
Claire 70 %
4.2.2011 | 100 hodnocení
+ souhlasím
Jakkoli to ke konstruktivní kritice nepatří, tohle mi absolutně pokazili spoludiváci. Aby někdo spal, zvonil mu telefon, vzdychal a pronášel do ticha "trapné" a "mě ta padesátá léta nedojímají, mě se to nedotklo", je opravdu trestuhodné. Zvláště pokud to všechno dělá manželský pár za vámi.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.