Národní divadlo Brno [Divadlo Reduta]
<< Feminista | Hurvínek prodává nevěstu >>
Pavel Landovský
Hodinový hoteliér
Premiéra: 9.6.2023 | 1:40x
Komorní hra symbolizující střet odlišných zkušeností, tužeb a hodnot obyčejných lidí napříč generacemi. Ríša a Zuzi jsou milenci. On je ženatý, ona studuje uměleckou školu. Pravidelně se scházejí v temném pokoji, který zbyl po rozdělení kdysi honosného bytu. Jeho majitel, penzista Fána, s důchodem sotva vystačí, proto pokoj pronajímá. Kromě výhodného přivýdělku si se svými podnájemníky může občas pohovořit a osvěžit stereotypní život. I pro Fánova vrstevníka, hlídače Hanzla, který se chodí do bytu ohřát, je sledování mladé dvojice příjemnou vzpruhou. Jenomže tak, jak sílí ve společnosti krize bytová, kterou lze se skromností přestát, vyhrocuje se i krize mezilidských vztahů...
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
73 %
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 70 %
Iva Bryndová 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
18.12. | St | 19:00 | divadlo Reduta | 30 minut před představením probíhá dramaturgický úvod | vstupenky | |
25.1. | So | 17:00 | divadlo Reduta | vstupenky |
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová 70 %
22.6.2024 | 593 hodnocení
+ souhlasím
75% - Malý a přeplněný pokoj malého bytu, ztvárněný na jevišti Reduty velmi realisticky, svou sevřeností zdůrazňuje výrazné herecké výkony všech čtyř herců, jejichž postavy se v něm střetávají. Jeden pragmatik, dva životní filosofové a Zuzi v podání Sarah Haváčové: živá, živelná a živočišná, hnaná touhou, zrcadlící ty tři a zrcadlící se v nich. Velmi příjemné a intenzivní představení této inscenace.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
JaneEyre 70 %
8.4.2024 | 117 hodnocení
+ souhlasím
Pojetí inscenace bylo skvělé, scéna je moc hezká a výkony všech herců brilantní. Nejvíce mě zaujal famózní výkon Sarah Haváčové a výborný byl také Vladimír Krátký. Avšak mě osobně nesedl uváděný příběh této činohry. Účel tragikomedie byl splněn, avšak chybělo mi tam to "něco", co by mě přimělo k pochopení jednání postav, až do konce představení jsem nebyla schopna se s nimi sžít. Přitom z počátku při rozhovoru Fány a Hanzla zde bylo několik vtipných momentů, ale postupem času jsem vnímala, že se děj především mladého páru točí v kruhu a je pouze plný vzájemného obviňování. Doufala jsem v nějaké rozumné rozuzlení, to však pro mě nepřišlo.
Kolby 80 %
3.10.2023 | 79 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Petra říkala, źe dobrý, nedá se jinak než souhlasit!
Klára Tesařová 60 %
22.8.2023 | 130 hodnocení
+ souhlasím
65 %
Režie Štěpána Pácla připravuje hřiště Bedřichu Výtiskovi coby Fánovi. Jeho interakce s ostatními postavami vymršťuje komediální míčky, které se odrážejí od scény Lindy Holubové. Pokoj zabírá celé jeviště a je předsunutý co nejblíže hledišti, což zaručuje intenzivní pronikání existenciálních myšlenek a emocí přímo pod divákovu kůži. Zuzana Elišky Zbrankové se zachytává stébel důvěry a naděje v Hanzlovi Vladimíra Krátkého.
Režie Štěpána Pácla připravuje hřiště Bedřichu Výtiskovi coby Fánovi. Jeho interakce s ostatními postavami vymršťuje komediální míčky, které se odrážejí od scény Lindy Holubové. Pokoj zabírá celé jeviště a je předsunutý co nejblíže hledišti, což zaručuje intenzivní pronikání existenciálních myšlenek a emocí přímo pod divákovu kůži. Zuzana Elišky Zbrankové se zachytává stébel důvěry a naděje v Hanzlovi Vladimíra Krátkého.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.