Městské divadlo Zlín [velký sál]
<< INRI | Jak šlo vejce na vandr >>
Peter Pavlac
Já, Baťa
Premiéra: 14.1.2017
Překlad a dramaturgie: Vladimír Fekar. Scéna: Pavel Borák. Kostýmy: Markéta Oslzlá-Sládečková. Hudba: Richard Dvořák. Režie: Patrik Lančarič.
Poslední uvedení: březen 2018.
Poslední uvedení: březen 2018.
Rostislav Marek, Tamara Kotrbová, Marie Vančurová, Helena Čermáková, Tomáš David, Radoslav Šopík, Zdeněk Julina, Luděk Randár, Zdeněk Lambor / Marek Příkazký, Jan Leflík, Ivan Kalina, Jan Holcman, Josef Koller, Gustav Řezníček, Pavel Leicman, Jiří Kašík, Jana Drgová, Petr Lukáš...; ze záznamu Radovan Král, Vojtěch Johaník, Stanislav Valla
Druhý díl baťovské trilogie o dynastii Baťů, věnovaný nejednoznačné osobnosti Jana Antonína Bati (J.A. – Já), v jehož životě nebyla nouze o dramatické a konfliktní situace. Mnohé z nich nejsou jen zlomovými okamžiky jeho osobního životního příběhu a příběhu celé baťovské dynastie, ale také příběhem českého národa. Proč exilovou vládu podporoval vždy jen tajně a proč nebo co stálo za jeho nezměrnou, až mesianistickou touhou vytvářet i díky podnikání lepší civilizaci, která ho přivedla k budování úplně nových měst v Brazílii...?
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Cechoslovak 80 %
9.3.2018 | 102 hodnocení
+ souhlasím
Pro Zlín a okolí je tento projekt o něco víc než jen divadelní inscenace. Osobnost J. A. Bati byla komplikovaná a Rostislav Marek ji ztvárnil velmi plasticky. Baťův příběh ukázal mnoho o Češích, a to pozitivního i negativního, hra rozhodně promlouvá i k dnešku. Snaha o dokumentárnost může pro někoho znamenat zdlouhavost a nedostatek dramatické akce, ale tvůrci to dobře vyvážili pestrostí forem (rekonstrukce dědického řízení, rozhovory v publiku, práce s točnou). Baťové byli jen tři a nedá se o nich hrát pořád, ale ať už hraje o čemkoli, na tuto úroveň by měly směřovat ambice zlínského divadla!
Máša 30 %
26.5.2017 | 22 hodnocení
+ souhlasím
už dlouho se mi nestalo, že bych v divadle nemohla usedět a počítala minuty, dlouhé inscenace mám přitom ráda. text hry je ovšem neskutečný průšvih. ta záplava dat, hodin, dokumentů, verzí, neustálé opakování (soudní proces!). dvě třetiny inscenace někdo čte: dopisy, noviny, deníky, případně telefonuje. režisér to vůbec nestylizuje, nekonečně opakování se nezrychlí v drmolení, polyfonii... bez jakékoli ztráty lze zvukový záznam použít jako rozhlasovou hru. jediné plus je poctivě převyprávěný Baťův příběh. herci vůbec nemají co hrát, autor, režisér i dramaturg se proti nim spikli
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.