MeetFactory
Juli Zeh, Lucie Ferenzová
Temná energie
Premiéra: 14.5.2018 | 1:15x
Překlad románu: Jana Zoubková. Dramaturgie: Matěj Samec. Scéna: Andrijana Trpković, Pavel Sterec. Kostýmy: Andrijana Trpković. Hudba: Markéta Dvořáková. Režie: Lucie Ferenzová.
Dramatizace románu o posledním případu svérázného policejního komisaře. Netradiční detektivní příběh, na jehož začátku je znám pachatel i jeho motiv, se odehrává ve světě dvou špičkových fyziků. Ti se od sebe však značně liší. Zatímco jeden z nich zastává kauzální přístup k životu, druhý je vyznavačem multi-světové interpretace. Kdysi je pojilo hluboké přátelství. Anebo je tomu tak stále...?
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 40 %
17.8.2018 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
44,99 % Sečteno a podtrženo, mé nízké hodnocení Temné energie odráží podle mého nevhodný výběr předlohy vzhledem k záměru. Jistě jsou knihy, kterým emancipace osobních realit neuškodí (ostatně některé záměrně nic jiného ani nenabízejí), ovšem řekl bych, že zrovna román Juli Zeh mezi ně nepatří. Pokud je vám ale tvorba MeetFactory blízká, pravděpodobně budete výrazně spokojenější. Více viz blog.
Lukáš Holubec 60 %
23.5.2018 | 746 hodnocení
+ souhlasím
Od té doby, co jsem v zhlédl minulý rok inscenaci Královna limitů v režii Lucie Ferenzové, a v níž bylo téma medicíny ztvárněno krásně nápaditou formou, jsem se velmi těšil, že podobně bude působit i Temná energie, ve které se divákům přiblíží pro změnu fyzika. Nezklamal jsem se v práci Lucie Ferenzové, která vytvořila do MeetFactory sedící hru s precizními hereckými výkony. Ovšem co naplat, když mne hluboce se tvářící filozofie na pozadí nijak zvlášť zajímavého detektivního příběhu, minula poměrně znatelně? Po románové předloze Juli Zeh tedy skutečně nesáhnu, nicméně inscenace své kouzlo má.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Ivo Železný 40 %
8.4.2019 | 282 hodnocení
+ souhlasím
Slova, slova, slova. Proč? Proč? Proč? Německy psaná dramatika nezklame, je na ni spoleh. Liší se kus od kusu jen tím, jak moc velký průšvih to je. Na špici je dlouhá léta rakouská, toto byla aspoň německá.
J.anek 90 %
16.5.2018 | 512 hodnocení
+ souhlasím
Nějak teď pořád narážím v divadle na téma naší neschopnosti žít přítomným okamžikem. Ale dost možná to jen potřebuju slyšet. Tady zní každopádně naléhavě. A taky se hraje o lidech, kteří se milují, ale netroufnou si. Protože přece - co by tomu řekli lidi, svět. Kašlat na lidi i na svět!
Markéta Dvořáková nemá velký prostor, ovšem trio Frejová - Gottwald - Balcar je fenomenální. Člověku se chce křičet, aby Oskar či Sebastian našli kuráž a udělali krok, po kterém touží, a přece je nám jasné, že se životem motáme stejně neohrabaně a ustrašeně jako oni.
Další inscenace, která Meetu moc sluší.
Markéta Dvořáková nemá velký prostor, ovšem trio Frejová - Gottwald - Balcar je fenomenální. Člověku se chce křičet, aby Oskar či Sebastian našli kuráž a udělali krok, po kterém touží, a přece je nám jasné, že se životem motáme stejně neohrabaně a ustrašeně jako oni.
Další inscenace, která Meetu moc sluší.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.