MeetFactory
Fernando Arrabal, Apolena Vanišová
Pohřeb sardinky
Premiéra: 19.9.2017 | 1:05x
Překlad předlohy: Olga Špilarová. Dramaturgie: Matěj Samec, Jan Bárta. Výprava: Zuzana Sceranková, Klára Syrůčková. Hudba: Petr Krušelnický, Petr Skala. Choreografie: Jan Bárta. Režie: Apolena Vanišová.
Poslední uvedení: leden 2019.
Poslední uvedení: leden 2019.
Petr Skala, Adriana Kubištová Máčiková, Johana Schmidtmajerová, Jakub Gottwald; ze záznamu Dora Bouzková, František Bouzek
Jevištní provedení knihy španělského spisovatele. „Popeleční středa, poslední den karnevalových oslav. Koná se pohřeb sardinky. Dnes je možné cokoliv...“
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 40 %
4.12.2018 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
44,99 % Tak toto byl takový úlet, že se ani nebudu snažit tvářit, že jsem to pochopil. Ostatně spojení čtyřlístku Bárta - Vanišová - Krušelnický - Samec už mi mohlo předem napovědět, že to nebude divadlo pro mě.
Pavel Širmer 50 %
10.12.2017 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Inscenační tým se pokusil interpretovat knihu alternativnějšími prostředky, slova ustoupila do pozadí. K divácké srozumitelnosti není na škodu znát základní souvislosti, popsané například v programu. Pohybově, hudebně (zvukově), světelně působivé. Zvláštní tvar každý nepřijme, ale některé diváky může inscenace svou poetikou a jistým kouzlem oslovit.
Lukáš Holubec 60 %
10.11.2017 | 746 hodnocení
+ souhlasím
Viděno v rámci ...příští vlna/next wave. Viz blog.
Ačkoliv atmosféra představení byla velmi sugestivní, jen těžko jsem zachytil komplexnější myšlenku. Nicméně pocit, že se dívám na určitý absurdní obraz, o kterém se chci dozvědět více, než jen z pouhého dívání se, ve mně zůstal a postupem času musím uznat, že tento karneval chaosu, otroctví a smrti své místo v repertoáru MeetFactory jistě má.
Ačkoliv atmosféra představení byla velmi sugestivní, jen těžko jsem zachytil komplexnější myšlenku. Nicméně pocit, že se dívám na určitý absurdní obraz, o kterém se chci dozvědět více, než jen z pouhého dívání se, ve mně zůstal a postupem času musím uznat, že tento karneval chaosu, otroctví a smrti své místo v repertoáru MeetFactory jistě má.
Michal Novák 30 %
14.10.2017 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
35 % Pokušitelská přitažlivost díla představitele španělského surrealismu vedla k pokusu divadelně uchopit tuto zvláštní obraznou mozaiku jedné karnevalové noci, prostředníka k vykreslení jakési oslavy smrti a (skutečného? snového?) soužití sumbisiva se dvěma tyrankami. Nálady a situace jsou předkládány skrze zvukové ataky, nahotu a neherectví P. Skaly. Dojde i na (technicky mizerné) předčítání úryvků z knihy. Inscenace je prosta výkladu té „poetiky zvrácenosti“, na nezachytitelný Arrabalův svět jsou aplikovány postupy, které více než ilustraci nenabídnou. Ve výsledku nepodnětná „alternativa“.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.