La Fabrika
<< O sobě a o sezení | Tango, ó tango >>
Boris Vian, Jiří Havelka
Pěna dní
Premiéra: 28.11.2012 | 1:25x
Zfetovaný román Borise Viana v originálním jevištním zpracování.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
69 %
Uživatelé
56 %
kontroverzní inscenace (522.)
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 70 %
Jiří Landa 80 %
Pavel Širmer 50 %
Jan Pařízek 60 %
Kateřina Jírová 80 %
Jiří Koula 70 %
Pavla Haflantová 70 %
Helena Grégrová 70 %
Jiří Landa 80 %
Pavel Širmer 50 %
Jan Pařízek 60 %
Kateřina Jírová 80 %
Jiří Koula 70 %
Pavla Haflantová 70 %
Volby
Hodnocení (21)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 80 %
24.2.2014 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Havelkova inscenace a především dramatizace mě zaujala mnohem víc než nastudování A. Petrželkové v DPB. Verze J. Havelky je výsostně poetická, ctí předlohu a vytváří de facto nový zajímavý celek, který mě velice oslovil (značnou roli v tom sehrála i scéna D. Němečka). Do čtveřice hlavních hrdinů byli obsazeni herci z nastupující generace, což byla skvělá volba. Zaujali hlavně A. Mišík coby Colin a též J. Komínek v roli Chicka. P. Liška nedokázal adekvátně odstínit několik svých rolí, občas je obdařil i nemístným humorem. Přesto se jednalo o mimořádný zážitek, na který se jen tak nezapomíná.
Pavel Širmer 50 %
27.5.2013 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Režisér J. Havelka ve své jevištní adaptaci Vianova románu kladl důraz na atmosféru, vyvolávanou zejména vnějškovými prostředky, zejména propracovaným výtvarným a technickým řešením. Obsazení ústřední mladé čtveřice věkově odpovídajícími aktéry nebylo šťastné, jejich autentičnost prohrála s hereckou nezralostí, znemožňující obsáhnout nesnadné party. Zkušený P. Liška by více vedlejších rolí mohl výrazněji odlišit. Právě dotvoření atmosféry hereckou akcí vysloveně scházelo k přesvědčivému vyjádření atmosféry. Celek působil rozpačitě, neživotně. A nepomohl ani mechanický myšák.
Jan Pařízek 60 %
21.5.2013 | 927 hodnocení
+ souhlasím
Opravdu vynikající po scénické stránce. Skvělé využití plochy, promítací a světelné techniky, také kostýmy lze jen pochválit. Angažování mladých herců je chválihodné, dát jim možnost získat zkušenosti a trochu více se zviditelnit. Ale bohužel též nejslabší složka této inscenace. Některé pasáže jsou díky tomu slabé, možná až lehce nudné. Chybí větší emoční náboj, který by mě výrazněji vtáhl do děje a zanechal hlubší dojem. Jako celek však stále lehce nadprůměrný zážitek.
Kateřina Jírová 80 %
20.5.2013 | 348 hodnocení
+ souhlasím
Syrák na entou. Takový zásah jsem teda nečekala.
Pavla Haflantová 70 %
18.1.2013 | 356 hodnocení
+ souhlasím
65%
Plusy: scéna (jméno Dády Němečka si zapamatujte!), kostýmy, hudba, herecké výkony Adama Mišíka a Pavla Lišky.
Mínusy: (ne)herecké výkony obou začínajících hereček.
Od premiéry váhám, jak hodnotit. Z představení jsem měla hluboký zážitek, ovšem s klidným svědomím bych návštěvu inscenace doporučila jen divadelním maniakům (redakce apod.).
Současné divadlo se často zaměřuje na formu a sdělení se vytrácí, nicméně v případě surrealismu mixnutého absurdnem je obrazové vykreslení více než žádoucí.
Plusy: scéna (jméno Dády Němečka si zapamatujte!), kostýmy, hudba, herecké výkony Adama Mišíka a Pavla Lišky.
Mínusy: (ne)herecké výkony obou začínajících hereček.
Od premiéry váhám, jak hodnotit. Z představení jsem měla hluboký zážitek, ovšem s klidným svědomím bych návštěvu inscenace doporučila jen divadelním maniakům (redakce apod.).
Současné divadlo se často zaměřuje na formu a sdělení se vytrácí, nicméně v případě surrealismu mixnutého absurdnem je obrazové vykreslení více než žádoucí.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Ideální 30 %
22.12.2014 | 5 hodnocení
+ souhlasím
Ne, zkrátka ne.
Představení nudí, nechytí vás v jediný moment, hercům nevěříte jedinou situaci. Adam Mišík ať se raději drží zpívání, Sára Sandeva mi svou naivní, trpící, hereckou polohu neměnící tvářičkou lezla na nervy už od první minuty představení, Pavel Liška "nezklamal" - opět ukázal, že jakoukoliv roli dokáže zahrát úplně stejným způsobem s úplně stejným výrazem. Anna Kadeřávková a Jan Komínek se snažili. A mohl by prosím někdo všem hercům vysvětlit, že i když mluví na mikrofon, neznamená to, že mohou přestat artikulovat a mluvit nahlas?!
Plusové body jen za skvělou scénu a kostýmy.
Představení nudí, nechytí vás v jediný moment, hercům nevěříte jedinou situaci. Adam Mišík ať se raději drží zpívání, Sára Sandeva mi svou naivní, trpící, hereckou polohu neměnící tvářičkou lezla na nervy už od první minuty představení, Pavel Liška "nezklamal" - opět ukázal, že jakoukoliv roli dokáže zahrát úplně stejným způsobem s úplně stejným výrazem. Anna Kadeřávková a Jan Komínek se snažili. A mohl by prosím někdo všem hercům vysvětlit, že i když mluví na mikrofon, neznamená to, že mohou přestat artikulovat a mluvit nahlas?!
Plusové body jen za skvělou scénu a kostýmy.
Prsi 30 %
23.9.2013 | 38 hodnocení
+ souhlasím
Představení místy působilo jako dětská besídka pod vedením pana učitele Lišky, který svým svěřencům nahrával na smeče seč mohl. Leč ani Liška to nevytrhl, příliš často přecházel od monologů se zdviženým ukazovákem ke svému oblíbenému Jarouškovi Rýdlovi a zpět. Potenciál objevné scény byl bohužel vyčerpán po pár minutách. Zajímavé vizuální momenty ve druhé části představení mohly vyznít daleko intenzivněji, kdyby s nimi divák nepočítal už skoro od začátku. A všem aktérům na jevišti nebylo snadné uvěřit.
Vladimír Rogalewicz 80 %
18.3.2013 | 819 hodnocení
+ souhlasím
Ke komentáři Pavly Haflantové není mnoho co dodat. Těch mých 80 % je za dokonalou reminiscenci doby, kdy mě bylo tolik, kolik je dnes hercům, a Vianova kniha pro nás byla zjevením. Ta nálada se mi dnes vrátila. Je to zamilované, poetické, plné imaginace.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.