Divadlo Viola
Oldřich Daněk
Žena z Korinta
Premiéra: 5.6.2013 | 1:05x
Výprava: Ivana Brádková. Hudba: Emil Viklický. Úprava a režie: Tomáš Vondrovic.
Poslední uvedení: rok 2020.
Poslední uvedení: rok 2020.
Hříčka o starověkém dramatikovi Eurípidovi a o tom, jak třeba mohla vzniknout jeho nejslavnější tragédie „Médeia“. Byl to právě Eurípidés, který jako první přiřkl zavraždění Médeiných dětí jejich matce - do té doby se vražda tradičně připisovala Korinťanům. Co když Eurípida k této změně přiměla návštěva jedné ženy přicházející z Korinta...?
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
12.5.2014 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
65%. Oldřich Daněk spojil několik ověřených historických faktů a domyslel je do fiktivních (ale možných) souvislostí. Zároveň chytrými a vtipnými dialogy dosáhl nevídaného přesahu. Zpracování z roku 1986 (v hlavních rolích J. Adamíra, J. Hlaváčová a J. Jirásková) patří ke klenotům televizní tvorby. Pokus o převedení na jeviště nevyšel před lety v Divadle na Vinohradech dobře. Ve Viole se to podařilo lépe. Přesto úprava redukující vedlejší postavy nebyla zcela ku prospěchu a výkon žádného ze tří herců nedosáhl takových rozměrů, aby se dojem přiblížil zážitku z jedinečné televizní inscenace.
Jiří Landa 70 %
9.4.2014 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
H. Maciuchová se s rolí Lyké setkala již před 14 lety v DnV v triptychu Daňkových aktovek nazvaném Trojhvězdí. Tamní nastudování J. Nováka nedopadlo nejlépe, i proto hereččin návrat k této látce považuji za opodstatněný. Díky režii T. Vondrovice je její výkon přesvědčivější než tomu bylo v již zmiňovaném nastudování, v kreaci herečky jsou patrné odžité zkušenosti, jež do postavy vtiskla. Nicméně ani tentokrát se nedokázala zcela oprostit od svých hlasových a hereckých manýr. Prim zde proto hraje J. Meduna coby Eurípidés, jenž na sebe přirozeným bonviánstvím nenápadně strhává pozornost.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír10 90 %
5.3.2014 | 668 hodnocení
+ souhlasím
Hlavním lákadlem zdejší inscenace je nejspíše osobnost H. Maciuchové. Ta ovšem, přestože má ke konci hry jeden opravdu strhující moment, působí povětšinou až příliš afektovaně. Proto zde hraje prim Jaromír Meduna. Antický spisovatel Eurípidés je v jeho podání skvěle manipulovatelnou loutkou s rozpolcenou osobností, ale také se sklonem k mnoha slastným neřestem. Děj graduje v Daňkově textu pozvolna a diváka udržuje v neustálém napětí. Přechází od odlehčenějších, humorných, situací k těm, které jsou náročnější na pochopení, ale zároveň bych je označil za myšlenkově hluboké a dojemné.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.