Divadlo Viola
Karel Čapek
Jak se co dělá
Premiéra: 20.3.2012 | 1:50
Výprava: Ivana Brádková. Hudební spolupráce: Petr Mandel. Režie: Tomáš Vondrovic.
Poslední uvedení: prosinec 2014 (na domovské scéně), rok 2024 (na zájezdech).
Poslední uvedení: prosinec 2014 (na domovské scéně), rok 2024 (na zájezdech).
Další večer věnovaný dílu Karla Čapka. Výběr je tenokrát sestavený z jeho rozmanitých prací, které dokáží potěšit i rozesmát. Autor se zamýšlí nad vznikem anekdot, nad osobitou poezií pražské periferie či nad praštěným divadelním světem, který se od jeho dob až tak nezměnil. Nadčasové texty dokazují, že ani řádka z autorova originálního humoru lety nezestárla a nevyčichla...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (6)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
21.9.2012 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Výběr textů přednášených Carmen Mayerovou mi přišel dost problematický a u posledního jsem se už musel nutit, abych aspoň částečně udržel pozornost.
Ovšem Jak se dělá divadlo v podání Petra Kostky byl absolutní divácký zážitek, který bych si s chutí kdykoliv zopakoval.
Ovšem Jak se dělá divadlo v podání Petra Kostky byl absolutní divácký zážitek, který bych si s chutí kdykoliv zopakoval.
Jiří Landa 70 %
21.9.2012 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
C. Mayerová sice Čapkovy nejrůznější úvahy interpretovala velmi dobře, v její společnosti je navíc prostě tak nějak příjemně, nicméně texty samotné nebyly dramaturgicky šťastně vybrány. Možná by bylo lepší na závěr první části zařadit nějaký fejeton či povídku. Vrcholem večera byla ovšem druhá část, v níž P. Kostka neskutečným způsobem interpretoval Čapkovo pojednání „Jak vzniká divadelní hra.“ Ano, tomu se bez přehánění říká mistrovství.
Pavel Širmer 70 %
15.6.2012 | 2072 hodnocení
+ souhlasím
65%. Divadlo navázalo na vydařený pořad Poslední fejeton, v němž P. Kostka předčítal z Čapkových textů. Ve druhém večeru mají diváci další možnost si připomenout (či objevit) autorovu moudrost a kultivovanost. První polovina patří C. Mayerové, která obstojně interpretuje autorovy zajímavé úvahy na různá témata. Vrcholem večera a mnohem silnějším zážitkem je však druhá polovina, v níž P. Kostka přednáší jediný delší text „Jak vzniká divadelní hra“. Z hercova mistrného podání je opět cítit pochopení, v neposlední řadě i schopnost výborně pointovat Čapkův stále živý a velmi vtipný humor.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
DivadelniFan 80 %
24.5.2022 | 391 hodnocení
+ souhlasím
Jak zde mnozí píší, první část byla pro diváka na pozornost náročnější, ač Carmen Mayerová Čapkovy úvahy představovala opravdu skvěle a není ji co vytknout. Velmi mile mě překvapila. Pro diváky je ale jednoznačně vděčnější druhá část, ve které opravdu nevídaným způsobem září Petr Kostka s textem, který je jeho profesi blízký. Dlouho jsem na jevišti neviděl takhle špičkový herecký projev.
Celkově se jednalo o večer na úrovni a příjemné setkání s vynikajícími herci.
Celkově se jednalo o večer na úrovni a příjemné setkání s vynikajícími herci.
Vladimír10 70 %
12.11.2013 | 669 hodnocení
+ souhlasím
Petr Kostka předčítá Čapkovu úvahu o vzniku divadelní inscenace s humorem sobě vlastním. Má pro tyto texty zjevný cit a pochopení. Druhá polovina se tak stala alfou i omegou celého literárního večera. Ukázky Carmen Mayerové v první části byly naopak značně nesourodé. Někteří diváci nebyli bohužel schopni udržet alespoň elementární míru pozornosti. Režisér se snažil natáhnout délku představení samostatnými dobovými hudebními proklady. Toto ovšem zdržuje účinkující v jejich projevu. Mně, ale na první pohled i oběma hercům, tyto zdlouhavé hudební pasáže vadily.
Mr.ego 70 %
12.11.2012 | 64 hodnocení
+ souhlasím
Zprvu poněkud monotónní, ale druhá část v podání Petra Kostky rozhodně stojí za poslech
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.