Divadlo Ungelt

Princip náhody

Premiéra: 12.11.2016 | 1:35x
Překlad: Kateřina Holá. Dramaturgie: Pavel Ondruch. Kostýmy: Alena Schäferová. Scéna a režie: Vít Vencl.
Poslední uvedení: prosinec 2017.
Komorní hra o samotě, lásce a kvantové fyzice. Duel plný pravděpodobných i nepravděpodobných náhod. Osamělá žena na nádraží z ničeho nic políbí osamělého cizího muže. Je to náhoda? A vznikne z toho romantický vztah, vypočítavé přátelství nebo jen další potvrzení toho, že je vesmír příliš veliký, než aby se v něm střetly dvě spřízněné bytosti...?
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo Ungelt
Hodnocení inscenace
Redakce
55 %
Uživatelé
57 %
5731000
Hodnocení redakce
Helena Grégrová 50 %
Jiří Landa 50 %
Pavel Širmer 50 %
Jan Pařízek 70 %
Volby

Hodnocení (7)

HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová  50 %
19.3.2019 | 1719 hodnocení
Jiří Landa  50 %
2.3.2017 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Solidně napsaná hra v Ungeltu nenašla svého režiséra. V. Vencl se soustředil pouze na její první plán, a tak je na jevišti k vidění jen banální tuctový příběh. Jestliže režijní vedení A. Mihulové patřilo k největším kladům inscenace, v případě J. Vlasáka tomu bylo opačně - ten si po celou dobu vystačil s jednou polohou. Je také otázkou, zda by měl být herec po sedmdesátce tlačen do toho, aby hrál starého muže. Cítím v tom jistý paradox... Za ne příliš dobrý nápad považuji antiiluzivní řešení scény (herci se po svých výstupech před diváky převlékají), čímž se zcela narušila kontinuita příběhu.
Pavel Širmer  50 %
5.1.2017 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Svým způsobem experimentální komedie. Podivným vztahem, který se zrodil poněkud „násilně“ z iniciativy Georgie a v němž nezáleží na pravdivosti vyřčených slov, autor netradičně poukazuje na podstatu a jistou účelovost společného bytí. Dramaturgický výklad ucházející, režie má rezervy zejména ve vedení herců. Dobře si počínala A. Mihulová, jež odkryla i jiné polohy svého herectví. Pro méně atraktivní mužský part nebyl J. Vlasák dostatečně charismatický, převážně si vystačil s „překvapenou“ polohou, která se postupně stala nezajímavou. Návštěva je sázkou do loterie, část obecenstva hru nepřijme.
Jan Pařízek  70 %
18.12.2016 | 927 hodnocení
+ souhlasím
Hra pojmenovaná v originále po Heisenbergovi rozhodně nepostrádá určité prvky neurčitosti. Ale je zde myslím docela pěkně ukázáno jak nelze mít vše najednou a jednoduše když se soustředíme jedním směrem logicky nám uniká pozornost jinde. Samotné dialogy na mě pak působily dobře nahodilým dojmem, a někdy to vypadalo, že směřování hry není nijak dané. To ve výsledku správně posloužilo k upoutání pozornosti a zájmu o další průběh. Nicméně vše se jednou vyčerpá a zvolená délka je tak akorát na hraně. Oba aktéři pak potěšili svým veskrze příjemným přirozeným herectvím. Celkově pozitivní dojem. 68%
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Bakoušek  40 %
23.11.2016 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Hra plná vulgarismů, než člověk pochopí, oč se tu jedná je inscenace téměř u konce. Myslím, že divadlo Ungelt má v repertoáru lepší kousky.
Vl2008  80 %
12.2.2018 | 12 hodnocení
Plšík  50 %
23.11.2016 | 800 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.