Divadlo Semafor
<< Sex+sex=12 | Slečinky a lupiči >>
Jiří Suchý
Skleněné prkno
Premiéra: 7.12.2016 | 2.20
Hudební spolupráce: Jiří J. N. Svoboda, Jakub Přibyl. Choreografie: Petr Šudoma. Dramaturgie, výprava, hudba, texty písní a režie: Jiří Suchý.
Poslední uvedení: květen 2018.
Poslední uvedení: květen 2018.
Lucie Černíková, Olina Patková, Barbora Šampalíková / Eva Přívozníková, Michal Stejskal, Felix Slováček jr., Anna Julie Slováčková / Vendula Parezová, Zuzana Maxa, Eliška Hurábová, Magdalena Jedličková, Veronika Tichá, Johanka Kopačková, Jitka Molavcová, Jiří Suchý...
Několikrát odkádaná a jednou zakázaná hra (to bylo v roce 1978) se konečně dostává na scénu Semaforu ve zbrusu nové verzi.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 30 %
3.3.2017 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Ačkoli patřím do skupiny příznivců poetiky Divadla Semafor (jeho produkci sleduji posledních patnáct let kontinuálně), z poslední premiéry jsem byl opravdu hodně v rozpacích. Opomenu-li velké výpadky paměti J. Suchého, které ostatní zachraňovali (nutno podotknout, že asi J. S. neměl svůj den, protože v takovém množství se mu to ještě nikdy nestalo), tak největším problémem byla hra samotná, která postrádala lehkost inteligentního vtipu, jímž si mě kdysi Semafor získal. Možná se repríza 25. 1. opravdu hodně nepovedla, protože celé představení působilo velmi chaoticky a nepřipraveně.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Petrgu 70 %
14.12.2017 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Hra, kterou diváci panu Suchému odmítli, ale já nevím proč. Za mě jedna z lepších věcí na repertoáru Semaforu, i když nejde o úplnou místní klasiku. Jitka Molavcová v roli, která netvoří tandem s Jiřím Suchým, je pro mě zajímavé zpestření proti většině další semaforské produkce.
J.S. 60 %
25.3.2017 | 149 hodnocení
+ souhlasím
Hra je postavena na absurdní zápletce, která umožňuje rozvinout spoustu dobrých nápadů, komických situací a slovních hříček. Chybí ji však pevná dramaturgická koncepce, která by ji dodala tempo a záživnější rytmus. Zvlášť patrné je to na nevyrovnaných dvou jednáních (první je nudně statické, divák je vtažen do představení až po přestávce), což byl problém některých Suchého her už v minulosti (např. Laura a Oliver). Inscenaci by prospěly dramaturgické zásahy a oživení první části, třeba prolínáním se scénami ze druhé části (z baru). Prolínání rovin se Suchému ostatně povedlo již v Levanduli.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.