Divadlo pod Palmovkou [Studio PalmOFF]
Martin Hýča
Dotěrnosti
Premiéra: 16.6.2017 | 1:30x
Dramaturgie: Ladislav Stýblo. Výprava: Juliána Kvíčalová. Hudba: Michal Vejskal. Námět a režie: David Šiktanc.
Poslední uvedení: červen 2018.
Poslední uvedení: červen 2018.
Autorská hra mladého dramatika. Vtipná generační výpověď o hledání někoho, kdo by snad mohl a možná i chtěl být blízko. Současná a originální divadelní studie stavu citlivosti, lásky, touhy, mužských i ženských snů i mezilidské komunikace. Jak dotěrný může být Nový rok a jak dotírající mohou být ti, se kterými ho trávíme. Být nesrozumitelný je jediný způsob, jak se vyhnout pocitu trapnosti...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (11)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 50 %
7.12.2018 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
54,99 % Paradoxní situace, na jedné straně souhlasím, že text Martina Hýči má leccos do sebe... Jenže naproti tomu to, co inscenaci podle mě dost chybělo, byl dramaturg, který by vzal motorovou pilu a Hýčův strom seřezal na bonsai, jíž by to v podkroví Palmovky slušelo.
Pavel Širmer 60 %
6.10.2017 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Nenapíšu asi nic, co by zde již jinými slovy nezaznělo. Hra M. Hýči má nesporné kouzlo i vypovídací hodnotu, ale je upovídaná (přespříliš) a pro jevištní interpretaci obtížná. Režisér D. Šiktanc dokázal s pomocí výtvarné složky, hudby a především herců velmi zdařile vytvořit atmosféru, která přesně odpovídá ladění textu. Akce jsou promyšlené, herci evidentně vědí, o čem hrají. Přes viditelnou snahu celého týmu se nepodařilo dosáhnout dostatečného oživení. Ale bylo to vůbec možné? Přesto není návštěva ztrátou času a v M. Hýčovi slibný autorský potenciál je.
Lukáš Holubec 60 %
14.9.2017 | 747 hodnocení
+ souhlasím
Pravděpodobně tím nejzajímavějším na hře je text M. Hýči o prázdnotě dnešní generace kolem třicítky. Je vážný, hloubavý a příliš nekoresponduje s dosavadní dramaturgií Studia Palmo ff. Svou délkou a hustotou je i obtížně zdramatizovatelný, což se projevuje bohužel často, kdy je poznat, že režisér úplně přesně neví, jak dál. Pánské postavy jsou slušně zahrané. Překvapil mě především J. Hušek, jenž měl složitou úlohu věrohodně zobrazit nešikovného outsidera. Ještě těžší to měla K. Trnková, nicméně svoji tragickou postavu zvládla s velkým přehledem, čímž potvrdila, že bude posilou hereckého týmu.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
JirkaS 100 %
31.3.2018 | 381 hodnocení
+ souhlasím
Sedím, sleduji, přemýšlím, dojímám se, soucítím. CHÁPU! Chápu, o čem se hraje, co se před mýma očima odehrává. Chápu, protože to žiju. Protože žiju v samotě, protože myšlenky hlavní hrdinky jsou i mými myšlenkami. Proč s někým sdílet samotu, když samota je jen moje? Proč žít s někým dalším, když už žít sám se sebou pro mě vydá za život ve dvou? Zhruba uprostřed představení šok. Pochopil jsem, že koukám na SVŮJ ŽIVOT. Že tohle jsem já. A bylo mi do pláče. Skvělý skoro až filozofický a hloubavý text, kvalitní herecké výkony. Kamila Trnková mě dostala! Nezapomenutelný zážitek! /27.3.2018/
Vejtek 50 %
18.10.2017 | 15 hodnocení
+ souhlasím
Dotěrnosti jsou opravdu dotěrné. Velice zvláštní představení, kde bych vyzdvihl především herecké výkony. Některé pasáže z představení, vázané na dění ve hře, brutálně sedí na pocity, které člověk prožívá při pozorování této věci. Kdo viděl chápe, kdo neviděl, pochopí.
Klistatko 70 %
9.10.2017 | 32 hodnocení
+ souhlasím
Byla jsem napjatá jestli zatančí taneček, takže mě to bavilo až do konce. Jen některé scény"výlevy"byli příliš dlouhé. Představení mě v tu chvíli bavilo, ale nic ve mě nezanechalo.Herecky ale velmi zdařilé.
Barka 50 %
21.6.2017 | 297 hodnocení
+ souhlasím
Na můj vkus příliš slov, měla jsem velký problém s udržením pozornosti.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.