Divadlo Petra Bezruče
<< Úklady a láska | Zapomenuté světlo >>
Ágota Kristóf, Marie Špalová
Velký sešit
Premiéra: 22.9.2017 | 2:45
Překlad románu: Sergej Machonin, Jan Machonin, Drahoslava Janderová. Dramaturgie: Marie Špalová, Kateřina Menclerová. Výprava: Marija Havran. Hudba: Mario Buzzi. Režie: Marián Amsler.
Poslední uvedení: leden 2019.
Poslední uvedení: leden 2019.
Ondřej Brett, Milan Cimerák, Kateřina Krejčí, Markéta Haroková, Jakub Burýšek, Dušan Urban, Vojtěch Říha, Michal Sedláček, Markéta Matulová, Magdaléna Tkačíková, Marcela Čapková; ze záznamu Miroslav Kudela
Divadelní adaptace kontroverzního románu švýcarské autorky maďarského původu sledující zrod zla a ohebnost morálních pravidel. Dvojčata Claus a Lucas jsou teprve malí chlapci, a už jsou nuceni každodenně se vyrovnávat se surovostí a cynismem světa zmítaného válkou. Jak si s tím poradí? Rozhodnou se být cynickými a surovými taky...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 60 %
2.12.2017 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
65%. Tento ambiciózní projekt u Bezručů vyšel jen částečně. První polovina (která je adaptací první části románové trilogie) je sevřenější a má jasně formulované téma. Všudypřítomná krutost, cynismus a pokrytectví v době 2. světové války má na desetiletá dvojčata Lucase a Klause, kterých se slušně zhostili O.Brett a M.Cimerák, zhoubný vliv. Zjišťují, že zlu je nejjednodušší se bránit zlem, což režisér Amsler zachycuje v krátkých, ostře pointovaných scénách v atmosféře jakéhosi magického realismu. Druhá část ztrácí dynamiku a závěr pak má diváka znejistit, zda viděné byla vůbec skutečnost.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Majdin_kulturni_svet 50 %
30.1.2020 | 176 hodnocení
+ souhlasím
Dala jsem si týden na to, abych vymyslela, co si o tomhle představení myslím a pořád se nemůžu rozhodnout. Byly jsme na tom s holkama ve třech a přesto, že jsem seděly všechny vedle sebe, bylo to, jako bychom byly každá úplně na něčem jiném. Tak rozporuplné představení jsem už dlouho neviděla. Když jsme si pak po cestě domů přečetly něco o hře a o autorce, dospěly jsme k tomu, že to tak vlastně mělo být. Nešlo o to, co nám to představení řekne, ale co si z něho odneseme my (a to i když jsme každá pochopily ten příběh úplně jinak).
Čiko 70 %
11.5.2018 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
Dobrá funkční scéna a pěkné herecké výkony. Toto setkání s "naučeným" cinismem doporučuji. Není všechno takové, jak se zdá být na první pohled a všechno má svou příčinu.
Vela 80 %
9.5.2018 | 69 hodnocení
+ souhlasím
První dějství je strhující. Divák se zcela pohlcen neobvyklým příběhem, který se odvíjí ve svižném rytmu. Druhá polovina je však zcela jiná. Tempo je pomalejší, vývoj děje ne zcela konvenuje s prvním dějstvím. Začínám se nudit. Závěrečná scéna je nečekaná, popírající téměř vše, co bylo dosud divákovi předloženo, takže odchází zmaten, jak to vlastně bylo. Pochopení ?co tím chtěl básník říci?, se dostaví až následující den. Lepší by bylo, kdyby si autorka nepohrávala s tím, co je pravda, a co je fikce a zbytečně tak hru nezamotala a nezabila tím skvělý dojem z prvního dějství.
Podusak 80 %
9.4.2018 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Velmi silná hra. V bezručovském provedení jako vždy perfektní.
Falada 30 %
30.9.2017 | 75 hodnocení
+ souhlasím
Taková rozhlasová hra a po přestávce je to ještě horší :-(
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.