Divadlo Petra Bezruče
<< Miláček | Mládí v hajzlu >>
Michail Bulgakov, Kateřina Menclerová
Mistr a Markétka
Premiéra: 10.5.2019
Překlad románu: Alena Morávková. Dramaturgie: Kateřina Menclerová. Scéna: Lucie Labajová. Kostýmy: David Janošek. Hudba: Ivan Acher. Pohybová spolupráce: Ladislava Košíková. Režie: Alexandr Minajev.
Poslední uvedení: červen 2022.
Poslední uvedení: červen 2022.
Lukáš Melník, Pavla Gajdošíková / Julie Goetzová, Norbert Lichý, Vojtěch Johaník, Dušan Urban, Milan Cimerák, Vojtěch Říha / Jan Vlas, Magdaléna Tkačíková, Ondřej Brett, Michal Sedláček, Jakub Burýšek, Kateřina Krejčí, Marcela Čapková, Markéta Haroková, Markéta Matulová, Lenka Kučerová, Filip Kapusta...
Adaptace jednoho z nejslavnějších děl světové literatury, které s groteskním nadhledem zobrazuje svět vymknutý z kloubů a společnost, jež se zřekla své víry a morálních pravidel a nahradila je honbou za bohatstvím, úspěchem a osobním prospěchem...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (10)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
28.11.2019 | 1210 hodnocení
+ souhlasím
Dramatizace K.Menclerové se soustředí především na Wolanda a jeho suitu. Scénám dodává šmrnc lehce pokleslé, kabaretní ztvárnění, ale i propracované kostýmy D.Janoška. Všechno to z pozice chladnokrevného, i když už trochu unaveného dirigenta řídí Woland v podání N.Lichého. Titulní postavy se na scénu překvapivě dostávají až po více než hodině představení a jejich příběh tak působí spíš jako vedlejší motiv. I přes tříhodinovou délku ovšem inscenace Alexandra Minajeva plyne hladce kupředu a komplikované předivo románu převádí na jeviště srozumitelně, aniž by ale došlo k přilišnému zploštění.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Diogenes 80 %
19.11.2019 | 80 hodnocení
+ souhlasím
Netradiční uspořádání hlediště a jeviště, které umožňuje rozehrávat jednotlivé epizody na dlouhé, pohyblivé scéně. Režisér toho zdárně využívá. A ďábel není zase tak hrozný. Hrozní jsou lidé. Někteří. Ostatní jenom trochu.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.