Divadlo Husa na provázku [velký sál]
Jiří Havelka & kol.
Gadžové jdou do nebe
Premiéra: 29.5.2020 | 2:20
Pavlína Matiová, role zrušena (původně Kristína Richterová), Tereza Volánková, Dalibor Buš, Dušan Hřebíček, Dominik Teleky, David Tišer...
Kolektivně autorská inscenace s živou hudbou a se vším všudy. O česko-romském soužití, o předsudcích na obou stranách pomlčky, o (ne)možnostech jejich korekce, s humorem i bez něj. Za časů sílící xenofobie a rasismu, v nichž si i nejvyšší savčí mozek státu dovolí vypustit lež, že 90 % Romů nepracuje. A kolik vtipů o gadžích znáte vy...?
Termíny představení
Volby
Recenze / blogy
Pro přidání vlastního článku do blogu se musíte přihlásit.
Externí recenze / blogy (odkazy na články mimo portál i-divadlo.cz)
(26.10.2020, Vladimír Hulec)Fotografie
autor (vlastník) fotografií: David Konečný
Pozn.: Galerii vybraných fotografií zařazujeme výhradně u inscenací doporučovaných redakcí, resp. členy redakce.
Hodnocení (15)
HODNOCENÍ REDAKCE
Helena Grégrová 80 %
2.8.2021 | 1725 hodnocení
+ souhlasím
85 %. Originálně vystavěná inscenace, jejíž forma mě oslovila. Naše (nejen, ale zejména) rasistické předsudky bere rejžákem proti srsti, jde na to ovšem současně i s adekvátně vyváženou porcí nadsázky a inteligentního humoru. V hledišti není nouze o emoce všeho druhu. Zasmějeme se dosyta, zazpíváme si, dokonce si i zatančíme. Katarzní tečku pak zde supluje otazník, mířící ke xenofobním náladám ve společnosti a sebezpytně pošťuchující naši nezřídka letargickou mysl. Vše na vlně mého oblíbeného módu: Smích? Přejde!
Pavel Širmer 60 %
30.10.2020 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Čtyři členové souboru doplnění o tři hosty romské národnosti předstupují před diváky se stand-up výstupy za sebe i za jiné postavy. Skvělé podání herců zaujme, P. Matiová za doprovodu živé hudby výtečně zpívá. Hraje se o soužití Čechů a Romů, diskriminaci a dalších problémech. Jiří Havelka často dokáže postihnout vybrané téma s širokými souvislostmi. Zde překvapivě jen naťuknul několik základních problémů a je až zarážející, kolik toho zůstalo opomenuto. Záměr byl možná tentokrát jiný, nicméně tato problematika by si zasloužila údernější a celistvější uchopení, což by měl ohlídat i dramaturg.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Michvon 70 %
10.11.2021 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Nastavené zrcadlo... Opravdu si myslíte, že nemáte předsudky? Opravdu se nikdy nesmějete nekorektním vtipům?
SVATOŠOVÁ 80 %
1.8.2021 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Stan na konci holešovického výstaviště. Cesta zpět není osvětlená. Orientace podle osvícené fontány. Komponované představení s romskými performery. Celkem inteligentní, dost nekorektní humor. Leckdy i mrazivý. Ale mně se to líbilo. Byla jsem opravdu nadšená. Nic podobného jsem ještě neviděla. Líbila se mi ta interakce s námi diváky. Dobrá kapela a ti lidé umí i zpívat. Těžko je to s něčím srovnávat, když jsem příznivcem hlavně činohry.Ale já jsem se dobře bavila a to je pro mne důležité. Ano, má smysl tímto způsobem upozorňovat lidi na jejich rasové předsudky.
Suzana 50 %
14.10.2020 | 348 hodnocení
+ souhlasím
+9% za hudbu a zpěv; málo dramatické, téma dostatečně nevytěženo
Vladimír Rogalewicz 60 %
19.9.2020 | 824 hodnocení
+ souhlasím
Moc dobrý záměr zůstal v půli cesty. Představení probíhá formou estrádních vystoupení a stand-upů, které mají proměnnou (spíše dobrou až výbornou) kvalitu, nic je ale nespojuje. Představení nemá dostatečně nosný příběh a naprosto mu chybí gradace a závěrečné poučení ("to take home"). Jedná se o těžké téma, zuby si na něm vylámal bohužel i Jiří Havelka. Pozitivně hodnotím aktuálnost některých vystoupení (např. předávání Oskarů). Pro mne tento večer znamenal objev skvělé jazzové zpěvačky Pavlíny Matiové. (Divadlo Archa, Praha, 18.9.2020)
Anca.rambo 90 %
18.9.2020 | 113 hodnocení
+ souhlasím
Tohle představení má všechno, jenom nečekejte klasické divadlo. Těžké, pořád aktuální téma s humorem a úžasnými výkony. A dokonce si i zatančíte...
Michvon 70 %
10.11.2021 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Nastavené zrcadlo... Opravdu si myslíte, že nemáte předsudky? Opravdu se nikdy nesmějete nekorektním vtipům?
SVATOŠOVÁ 80 %
1.8.2021 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Stan na konci holešovického výstaviště. Cesta zpět není osvětlená. Orientace podle osvícené fontány. Komponované představení s romskými performery. Celkem inteligentní, dost nekorektní humor. Leckdy i mrazivý. Ale mně se to líbilo. Byla jsem opravdu nadšená. Nic podobného jsem ještě neviděla. Líbila se mi ta interakce s námi diváky. Dobrá kapela a ti lidé umí i zpívat. Těžko je to s něčím srovnávat, když jsem příznivcem hlavně činohry.Ale já jsem se dobře bavila a to je pro mne důležité. Ano, má smysl tímto způsobem upozorňovat lidi na jejich rasové předsudky.
Suzana 50 %
14.10.2020 | 348 hodnocení
+ souhlasím
+9% za hudbu a zpěv; málo dramatické, téma dostatečně nevytěženo
Vladimír Rogalewicz 60 %
19.9.2020 | 824 hodnocení
+ souhlasím
Moc dobrý záměr zůstal v půli cesty. Představení probíhá formou estrádních vystoupení a stand-upů, které mají proměnnou (spíše dobrou až výbornou) kvalitu, nic je ale nespojuje. Představení nemá dostatečně nosný příběh a naprosto mu chybí gradace a závěrečné poučení ("to take home"). Jedná se o těžké téma, zuby si na něm vylámal bohužel i Jiří Havelka. Pozitivně hodnotím aktuálnost některých vystoupení (např. předávání Oskarů). Pro mne tento večer znamenal objev skvělé jazzové zpěvačky Pavlíny Matiové. (Divadlo Archa, Praha, 18.9.2020)
Anca.rambo 90 %
18.9.2020 | 113 hodnocení
+ souhlasím
Tohle představení má všechno, jenom nečekejte klasické divadlo. Těžké, pořád aktuální téma s humorem a úžasnými výkony. A dokonce si i zatančíte...
Vladimír Rogalewicz 60 %
19.9.2020 | 824 hodnocení
+ souhlasím
Moc dobrý záměr zůstal v půli cesty. Představení probíhá formou estrádních vystoupení a stand-upů, které mají proměnnou (spíše dobrou až výbornou) kvalitu, nic je ale nespojuje. Představení nemá dostatečně nosný příběh a naprosto mu chybí gradace a závěrečné poučení ("to take home"). Jedná se o těžké téma, zuby si na něm vylámal bohužel i Jiří Havelka. Pozitivně hodnotím aktuálnost některých vystoupení (např. předávání Oskarů). Pro mne tento večer znamenal objev skvělé jazzové zpěvačky Pavlíny Matiové. (Divadlo Archa, Praha, 18.9.2020)
Suzana 50 %
14.10.2020 | 348 hodnocení
+ souhlasím
+9% za hudbu a zpěv; málo dramatické, téma dostatečně nevytěženo
Michvon 70 %
10.11.2021 | 197 hodnocení
+ souhlasím
Nastavené zrcadlo... Opravdu si myslíte, že nemáte předsudky? Opravdu se nikdy nesmějete nekorektním vtipům?
Anca.rambo 90 %
18.9.2020 | 113 hodnocení
+ souhlasím
Tohle představení má všechno, jenom nečekejte klasické divadlo. Těžké, pořád aktuální téma s humorem a úžasnými výkony. A dokonce si i zatančíte...
SVATOŠOVÁ 80 %
1.8.2021 | 40 hodnocení
+ souhlasím
Stan na konci holešovického výstaviště. Cesta zpět není osvětlená. Orientace podle osvícené fontány. Komponované představení s romskými performery. Celkem inteligentní, dost nekorektní humor. Leckdy i mrazivý. Ale mně se to líbilo. Byla jsem opravdu nadšená. Nic podobného jsem ještě neviděla. Líbila se mi ta interakce s námi diváky. Dobrá kapela a ti lidé umí i zpívat. Těžko je to s něčím srovnávat, když jsem příznivcem hlavně činohry.Ale já jsem se dobře bavila a to je pro mne důležité. Ano, má smysl tímto způsobem upozorňovat lidi na jejich rasové předsudky.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.
Přidat hodnocení
Pro přidání vlastního hodnocení se musíte přihlásit.
Pokud zde ještě nemáte vytvořený účet, stačí se jednoduše zaregistrovat.
Zprávy
(11.5.2020)
Také legendární Divadlo Husa na provázku zastihla koronavirová pandemie a uzavření divadel v čase vrcholícího zkoušení. Nyní divadelníci ze Zelného trhu hlásí dobrou zprávu. Už koncem května se divadlo opět otevře svým divákům, a to open air premiérou napjatě očekávané inscenace divadelního a filmového režiséra Jiřího Havelky Gadžové jdou do nebe. Ve znamení venkovního hraní se pak pod názvem provázek.open ponese i celý červen.
Ukázky
Oprava údajů
Jsou zde uvedené údaje o této inscenaci neaktuální? Chybí zde nějaká informace?
Budeme rádi, když nám o tom dáte vědět prostřednictvím následujícího formuláře:
Úpravy inscenace
Pro provádění úprav se musíte přihlásit jako redaktor.