Divadlo D21

Macbeth

Premiéra: 13.1.2017 | 2:15
Překlad: Erik Adolf Saudek. Dramaturgie: Magdalena Frydrych Gregorová. Výprava: Adriana Černá. Hudba: Jindřich Čížek. Režie: Michal Hába.
Poslední uvedení: duben 2019.
Klasická tragédie v osobitém podání. Bohatýr Macbeth v nejposedlejším ze všech světů čeká na ztrestání. Krve je víc a víc. Čarodějnice skřehotají na rozcestích a dráždí k vraždám. Země se třese jako v horečce, výr uklove sokola v letu, koně strhají ohradu, řítí se vpřed, vrhají se na sebe. I láska a touha jsou otráveny myšlenkou na vraždu. Spánek byl zabit. A noc teprve začíná...
14!  

inscenace již byla stažena z repertoáru

Divadlo D21
Hodnocení inscenace
Redakce
50 %
Uživatelé
60 %
6051000
Hodnocení redakce
Jiří Koula 60 %
Pavel Širmer 40 %
Lukáš Holubec 50 %
Jiří Landa 50 %
Volby

Hodnocení (9)

HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula  60 %
4.12.2018 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Viz blog.
Pavel Širmer  40 %
23.4.2017 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Macbeth ve středu dění potácející se ve vlastním šíleném světě, resp. mezi čtyřmi čarodějnicemi kolem něho. Dobrý nápad, jehož základ nebyl použit prvně, doplatil na poněkud nahodilý a neuspořádaný inscenační model. Přemíra krve a explicitních výjevů v takovém provedení nepřinesla čitelnou nadstavbu. Souhlasím, že titul je vhodný spíše pro diváky vyhledávající alternativnější projekty, ve zhuštěném dění se z neobeznámených zorientují jen bystřejší a sečtělejší. Mládenci z 1. ročníku Gymnázia Na Zatlance při repríze rušili mobily a šeptáním, nerespektovali domluvy diváků ani jedné z hereček.
Lukáš Holubec  50 %
22.3.2017 | 747 hodnocení
+ souhlasím
Skutečnost, že krev nejde jen tak smýt, povýšil Michal Hába v první polovině hry na nosný motiv. Do popředí inscenace se dostaly čarodějnice, které považuji za základ Shakespearovy hry. V této úpravě však efekt převyšuje sdělení, navíc bych neřekl, že by potoky krve byly něčím, co tu ještě nebylo. Vysvětlení možná nabízí druhá polovina, kde je především ve filmových dotáčkách vyobrazen výsměch všem kýčům a patosu, čímž vlastně Michal Hába dost možná vykládá své pojetí Macbetha. To rozhodně zajímavé je, žel nevyrovnanost inscenace a její natahování převažuje nad možným zážitkem s přesahem.
Jiří Landa  50 %
3.3.2017 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
M. Hába vytvořil specifickou verzi Macbetha, jejíž režijní struktura je snadno aplikovatelná na jakoukoli jinou hru. P. Pochop ztvárňuje titulní postavu plus některé další, čtyři herečky v podobě čarodějnic odehrají vše ostatní. Na jevišti se to hemží krví, samozřejmě dojde i na nahotu... Ačkoli jsem tuto verzi nepřijal a vlastně nechápu, proč se ocitla na repertoáru D21, které vyznává úplně jinou poetiku, při sledování jsem se nenudil, ale nespatřoval jsem v tom všem žádnou výpovědní hodnotu. Snad kdyby byla produkce uvedena v nějakém alternativnějším prostoru, získala by aspoň na atmosféře.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Esoturda  100 %
14.2.2019 | 7 hodnocení
+ souhlasím
Dokonalé! Super scéna!
Petrr  70 %
26.4.2017 | 344 hodnocení
+ souhlasím
66 %
V první řadě hrozí zásah "krví", nejspíš ale jen drobné kapky, přesto raději nic světlého na sebe...
Falos  50 %
31.1.2017 | 224 hodnocení
+ souhlasím
skvelej pavel pochop
Ivan Andrejevič Bubnov  60 %
19.6.2020 | 68 hodnocení
Lusi  20 %
23.9.2017 | 52 hodnocení

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.