Divadelní spolek JEDL
Thomas Stearns Eliot, Lucie Trmíková
Pustina
Premiéra: 18.10.2018 | 1:20x
Koprodukční projekt Divadelního spolku JEDL a souboru 420PEOPLE.
Koprodukční projekt Divadelního spolku JEDL a souboru 420PEOPLE.
Kostýmy: Petra Vlachynská. Hudba: Martin Dohnal. Choreografie: Václav Kuneš & kol. Scéna a režie: Jan Nebeský.
Poslední uvedení: rok 2022.
Poslední uvedení: rok 2022.
Lucie Trmíková, Petr Jeništa, Jan Mikušek, Filip Staněk, Lukáš Nastišin / Václav Kuneš / Milan Odstrčil, Martin Dohnal
Inscenace na téma opouštění. Výchozím materiálem je fascinující dílo anglického básníka T. S. Eliota, především jeho sbírky „Pustina“ a „Čtyři kvartety“, básnické meditace o bytí v čase, jejímž tematickým materiálem je svět čtyř základních živlů (vzduch, země, voda a oheň). Celým dílem prostupuje motiv nezachytitelnosti přítomného okamžiku, který je i není a nemá začátek ani konec...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
70 %
kontroverzní inscenace (456.)
Hodnocení redakce
Pavel Širmer 70 %
Pavel Širmer 70 %
Volby
Hodnocení (13)
HODNOCENÍ REDAKCE
Pavel Širmer 70 %
30.10.2018 | 2052 hodnocení
+ souhlasím
Básně T. S. Eliota jsou krásné samy o sobě a inscenace jejich poetiku zprostředkovává. Dominantní je hudební složka s živým doprovodem skladatele M. Dohnala. Herci L. Trmíková a P. Jeništa našli s režisérem barvité výrazy pro prezentaci mluveného slova, zaujmou i zpěvem, některé party odzpívá kontratenorista J. Mikušek. Podařilo se dosáhnout i souznění s pohybovou složkou, resp. dvěma „víceúčelovými“ tanečníky. Extravagance režiséra J. Nebeského jsou i v této inscenaci někdy k pousmání, ale obsah nepřebíjí, spíše jej roztomile doplňují.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
J.anek 90 %
9.3.2020 | 519 hodnocení
+ souhlasím
Vysoké i nízké, krásné i ošklivé, tělesné i duchovní, důstojné i nedůstojné, slovo, hudba, tanec, zpěv, gesta, oheň, jídlo a pití - a všechno v dokonalé (dis)harmonii. Rituál života a jeho radostí i moudrosti. Všechny živly a chutě světa. I pustina může být krásná. Žádné prvoplánové ilustrace. Poctivost. Imprese na jevišti. Luxusní kostýmy. Ale úplně nejvíc mě nadchlo charisma, živočišnost, soustředěnost a kuchařské umění Filipa Staňka. Zážitek.
Jerman 30 %
31.1.2020 | 137 hodnocení
+ souhlasím
Tato inscenace-performance se těší oblibě kritiky (Cena Divadelních novin za alternativní divadlo 2018-2019). Z mého pohledu zde však forma zcela přebíjí obsah veršů. Nemyslím tím Dohnalovu hudební služku, která verše citlivě doprovází, ale samoúčelný mumraj na jevišti třech postav (420People) kombinující výrazový tanec a zvukové projevy s gastronomickými vložkami (příprava omelet na jevišti, pojídání ústřic). To vše bez jakékoliv souvislosti s textem. Jaké zklamání po komorních niterných Soukromých rozhovorech podle Bergmana od stejného souboru, kde méně. rozhodně znamenalo více.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.