Blog redakce i-divadla

Muzikál s Elánem
vydáno: 21.3.2022, Lukáš Dubský

Po úspěšném Osmém světadílu vznikl v Divadle Kalich další muzikál s písněmi slovenské kapely Elán. Voda (a krev) nad vodou nabízí řadu osvědčených hitů, slušných pěveckých výkonů a povedené choreografie, trochu ovšem trpí zdlouhavostí a některými neobratnostmi libreta.

Samotná hudba jistě potěší nejen zaryté příznivce Elánů. V Kalichu zní sice tradičně jen z nahrávky, která se ale povedla a dává mnoha písním příjemně rockový nádech. Režisér a choreograf Ján Ďurovčík tradičně klade velký důraz na taneční čísla, takže na ty se lze taky těšit, jsou propracované, taneční company dělá, co může. Scéna Martina Černého pracuje s dvouposchoďovým uspořádáním, dobře evokuje věznici, byt i další lokace, jen přestavby jsou trochu zdlouhavé.

Libreto, jehož autory jsou režisér Ďurovčík a Peter Pavlac, má jisté nedostatky. Samotný příběh, který je moderní variací na román Hrabě Monte Christo, není vůbec špatný. Trochu patetický, trochu vtipný, ale problém je, že hlavně v první části tomu chybí "tah na branku". Je to způsobeno tím, že se tvůrci snažili do inscenace dostat co nejvíce hitů Elánu a to i těch, u kterých se jim nepodařilo vymyslet, jak je naroubovat na hlavní dějovou linii. A tak třeba Sestrička z Kramárov je uvedena výrazným oslím můstkem, nejhorší je to ale s písní Zanedbaný sex, pro kterou autoři vymysleli samostatnou scénku, která je naprosto zbytečná a navíc i dost špatně zahraná. Chápu, že obě písně jsou populární a diváci je rádi uslyší, ale tohle násilné šroubování na základní dějovou kostru působí dramaturgicky nepěkným dojmem.

Naopak výkony jednotlivých interpretů jsou na velmi slušné úrovni. Roman Tomeš v roli Lukáše předvádí svůj herecký i pěvecký vysoký standard, ale opravdu příjemným překvapením pro mě byl Tomáš Löbl v úloze záporáka Adama, jehož interpretace elánovských hitů je excelentní, jeho hlas se vám zaryje pod kůži. Michaela Tomešová jako Tereza je asi o něco lepší v poloze milující přítelkyně než ustarané matky. V komediální rovině se nejvíce daří dvojici Jan Tenkrát a Marika Procházková.

Lepší dramaturgické ošetření by tenhle muzikál mohlo vytáhnout ještě o patro výš, potenciál by tu byl.


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.