Blog redakce i-divadla

Muzikál Mamma Mia! má v Městském divadle Brno velký divácký úspěch, je vyprodáno na dlouho dopředu, notoricky známé písně skupiny ABBA zkrátka lákají. Brněnská verze sice není dokonalá, ale diváky patrně nezklame.

Divadlo se pokoušelo vyjednat, aby mohly písně zůstat v originále, to bohužel licenční podmínky neumožňují. Držitelé autorských práv to vysvětlují, že chtějí, aby diváci slyšeli písně ve svém jazyce a dokonale tak porozuměli příběhu. To je dost přitažené za vlasy, jelikož Mamma Mia! skutečně nedisponuje složitě strukturovaným příběhem. Přesto jeho libreto patří v rámci jukebox muzikálů k těm rafinovanějším.

Český překlad Adama Nováka není špatný, vlastně mi přestal vadit hned po první písni. Ovšem přídavek v podobě závěrečných tří písní v originále ukazuje, o kolik živější by celý muzikál mohl být, kdyby se v angličtině zpívalo celou dobu.

Velice povedená je scéna Emila Konečného, letní řecký ostrůvek umí vsugerovat zdařileji než londýnský originál. Povedly se i kostýmy Elišky Ondráčkové Lupačové. Ozvučení párkrát zahaprovalo, nepovedly se přidané sbory, které se dost často rozcházely se sólovým party, v případě písně Chiquitita se míjely úplně.

Co se týče castingu, měl to režisér Petr Gazdík těžké. Patrně vzhledem k očekávanému vysokému počtu repríz má každá větší role tři alternace, což znamená velkou šanci kvalitativních výkyvů mezi jednotlivými reprízami.

Ivana Vaňková je vynikající Donnou, v jejím podání je Donna silnou ženou, o poznání méně ztřeštěnou, než bývá zvykem. Pěvecky se Vaňková rozjíždí postupně, aby nakonec oslnila ve stěžejní Donnině písni The Winner Takes It All. Velice zábavné jsou její společnice Rosie a Tanya v podání Lucie Bergerové a Johany Gazdíkové, činoherně možná o něco lepší než pěvecky.

Z trojlístku potenciálních otců jednoznačně vyčnívá Robert Jícha v roli Harryho, který se kromě komického talentu blýskne i jedním skvěle podaným pěveckým číslem. Viktor Skála je sice jako Sam Carmichael dostatečně charismatický, přesto je jeho obsazení do této pěvecky náročné role velkým omylem. Skála se pěvecky velmi trápí, třeba vyznění hitu S.O.S. to dost degraduje. Oldřich Smysl nemá jako Bill Austin tolik prostoru, song Take a Chance on Me ale s Bergerovou ztvární vtipně a vkusně.

Barbora Remišová hraje Sophie možná až zbytečně diblíkovsky, po pěvecké stránce jí role většinou nedělá problémy. Jonáš Florián je jako Sky dost nevýrazný, přičítal bych to ale spíš samotné roli, protože postava Skye byla nemastná neslaná i v jinak bezchybném londýnském castingu.

Brněnská verze muzikálu Mamma Mia! mě sice nezklamala, ale přece jen jsem čekal o něco víc. Z minulosti vím, že se v Brně směle mohou poměřovat se zahraničními produkcemi populárních muzikálů (Bídníci, Jekyll a Hyde, Papežka, Pokrevní bratři ad.). Tentokrát k dokonalosti přece jen něco chybí.


Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.

Další články tohoto redaktora na blogu


Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.