Blog redakce i-divadla
Zhlédnutou reprízu muzikálu Evita (21.9.) poznamenaly problémy s nazvučením už i tak, aspoň co se zvuku týče, značně problematického divadelního sálu J. Myrona. V mnoha scénách bylo patrné, že se účinkující asi vzájemně zcela neslyší, takže jejich zpěv v duetech či ve sborech nebyl zcela kompaktní. V druhé části navíc chvílemi vypadávaly i mikroporty. Moderní inscenaci P. Gazdíka by neškodila větší „akčnost“, zvlášť co se týče postavy Che, kterého však T. Savka velmi pečlivě a bez sebemenšího zaškobrtnutí jak uzpíval, tak odehrál. Stává se z něj sebejistý muzikálový hráč, jenž od dob Miss Saigonu ušel, především v hereckém projevu, velký kus cesty. Problém ovšem spatřuji v pojetí postavy Evy Perón, na níž dle mého soudu inscenace nemá vyhraněný názor, takže ve výsledku právě tato figura působí dost matně. Její představitelka H. Fialová se v první části, zejména pak na začátku, zdála být značně nejistá, dojem z jejího výkonu pak napravila část po pauze, v níž dokázala přesvědčit herecky i pěvecky (i když by mohla přece jen více dbát na minimalizaci operetního výrazu). Za precizně propracovanou postavu po všech muzikálových stránkách ale považuji Magaliho v podání R. Jíchy, jenž i na malém prostoru dokázal zaujmout natolik, že je jeho výkon nejzapamatovatelnějším z celé inscenace. V menší roli Perónovy milenky zaujala i V. Gidová, M. Němec jako Perón zůstal daleko za výkony kolegů, což ovšem považuji za vinu samotného libreta než režie či herce. Orchestr se i přes problémy s ozvučením dokázal s Webberovou hudbou vypořádat nad očekávání výtečně. Za zmínku stojí i výtvarná stránka inscenace (nejvíc na mě zapůsobilo zpracování duetu Che s Evou v druhé části). NDM má dobře nakročeno stát se hned po brněnském Městském divadle českou muzikálovou špičkou.
Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.
Další články tohoto redaktora na blogu