Švandovo divadlo [velký sál]
<< Obraz Doriana Graye | Peníze od Hitlera >>
Dodo Gombár
Peníze
Premiéra: 18.3.2017 | 1:35x
Dramaturgie: Martina Kinská. Scéna: Karel Čapek. Kostýmy: Aneta Grňáková. Hudba: Jiří Hájek. Režie: Mikoláš Tyc.
Poslední uvedení: prosinec 2017.
Poslední uvedení: prosinec 2017.
Jacob Erftemeijer, Tomáš Červinek, Luboš Veselý, David Punčochář,
Daniela Bakerová, Eva Josefíková / Michaela Rykrová, Robert Jašków, Tomáš Petřík, Andrea Buršová, Ivana Krmíčková
Trapnosměšné historky, které se nečekaně spojí v jednu překvapivou událost. Občas dojde trpělivost každému z nás a je nutné udělat něco nečekaného. Hlavně něco se svým životem udělat, příliš se neohlížet a nepodělat to. Panoptikum svérázných postaviček (dva huliči trávy, majitel autobazaru, harmonikář Láska, snící sekuriťák v bance a další) dávají do pohybu kolotoč překvapivých událostí – a ty se neúprosně sbíhají do jediného bodu v časoprostoru...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Landa 40 %
17.4.2017 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Hra D. Gombára mě neoslovila. K danému tématu nepřispěla ničím novým ani objevným, i její struktura byla dost neoriginální. Postavy na jevišti mě vlastně vůbec nezajímaly, ačkoli byly souborem zahrány celkem solidně. K hereckým výkonům vlastně nemám žádné zásadní připomínky, přesto hra, a potažmo i inscenace, šla zcela mimo mě. O tématu peníze vypovídala jen minimálně.
Michal Novák 50 %
13.4.2017 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
„Takový svět přece není,“ zaslechl jsem po představení. Jak to dotyčný asi myslel...
Dodo Gombár jako pozorovatel světa je velmi přesný s popisem stavu věcí a mechanismů myšlení zborcených jedinců v bortící se společnosti. Proč ale inscenace jeho hry vyšla tak napůl? Může to být naší všeobecnou otupělostí, nebo tím, že režie orámuje už orámovaný obraz. Na diváky to zabírá, stejně jako vykřičník u klíčového monologu Miška Lásky. Tento apel je v pořádku, jinak nevím, co režie chce říct sterilním sledem scén a groteskním zjednodušováním, kde pro jemné odstíny (a právě sdělení) hry není místo.
Dodo Gombár jako pozorovatel světa je velmi přesný s popisem stavu věcí a mechanismů myšlení zborcených jedinců v bortící se společnosti. Proč ale inscenace jeho hry vyšla tak napůl? Může to být naší všeobecnou otupělostí, nebo tím, že režie orámuje už orámovaný obraz. Na diváky to zabírá, stejně jako vykřičník u klíčového monologu Miška Lásky. Tento apel je v pořádku, jinak nevím, co režie chce říct sterilním sledem scén a groteskním zjednodušováním, kde pro jemné odstíny (a právě sdělení) hry není místo.
Jan Pařízek 50 %
20.3.2017 | 928 hodnocení
+ souhlasím
Tato inscenace mě bohužel nějak minula. Samotný děj, jednotlivé postavy a jejich činy nebo motivy, to vše kolem mě pohodlně proplulo a nezanechalo nějaký větší zásah. Nicméně bylo tam několik dialogů či scén, které pobavily nebo nějakým jiným způsobem zaujaly. Oceňuji také herecký přínos všech aktérů, zahráno to bylo určitě dobře. Potěšila zejména dvojice R. Jašków a E. Josefíková. V konečném součtu však převládají spíše rozporuplné pocity a vtíravá otázka "K čemu to vše bylo dobré?".
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Greetchen 30 %
15.1.2018 | 80 hodnocení
+ souhlasím
(11.4.2017) Laciné, herecky neprokreslené, příliš nevýrazné.
Studentice 70 %
12.4.2017 | 77 hodnocení
+ souhlasím
Hra me bavila, specificky styl Svandova divadla mi proste sedi:). Zpracovani je zajimave, tema nesmrtelne, hrani hercu vyborne.
Rapanzell 80 %
7.4.2017 | 23 hodnocení
+ souhlasím
Snůška absurdních situací. Celou dobu jsem se dobře bavila.
Bernardblack 50 %
17.3.2017 | 329 hodnocení
+ souhlasím
Pro peníze jsem nikdy neměl slabost a u těch divadelních to bohužel nebude jinak:(Panoptikum je to sice opravdu svérázné, ale pochybuji, že bude mít takový uspěch a trvanlivost jako reálné peníze:)Evička, jako ultimativní pi...pina rulezz:)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.