Studio Ypsilon [hlavní scéna]
<< Nadsamec Jarry | Praha stověžatá >>
Milan Šotek
Nový bleší cirkus
Premiéra: 6.6.2014 | 2:15
Dramaturgie: Jaroslav Etlík, Tereza Karpianus. Scéna: Karel Čapek. Kostýmy: Petra Krčmářová. Hudba: Zdeněk Dočekal. Režie: Milan Šotek.
Poslední uvedení: rok 2015.
Poslední uvedení: rok 2015.
Jakub Slach, Oldřich Navrátil, Martin Bohadlo, Renata Rychlá, Martin Janouš, Jan Jiráň, Pavel Nový, Lucie Polišenská, Barbora Vyskočilová, Paulína Labudová, Jiřina Vacková, Zdeněk Dočekal
Nová autorská hra, která přes zvětšovací sklo grotesky nahlíží na svět jako na bleší cirkus.
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (8)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 40 %
27.12.2014 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
44,99% A mně to až tak ztracené nepřišlo, paradoxně asi právě kvůli scénám, které kolegům vadily nejvíce. Pravdou ale je, že nejde o žádný skvost a že inscenace víc než co jiného ukazuje, jak ošemetné je snažit se slovní hříčky pospojovat do souvislého textu, pokud to totiž tak úplně nevyjde, je to dost znát.
Michal Novák 30 %
1.7.2014 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace je bohužel zralá na analýzu, kde stala chyba (příp. tiché stažení nebo alespoň přepracování). Je za výsledkem nepřenositelnost poetiky Cabaretu Calembour na jiné herce, kterým repliky vůbec nešly do úst? Jejich tápání v evidentně neosvojeném textu? Proč hra, jež se asi dobře čte, na jevišti nabrala tak jalovou podobu? Může za to okaté roubování (nápodoby) ypsilonské poetiky na jinou? Atd. A není nakonec Šotkova rozvitá kocourkovská anekdota prostě špatná hra a anotace divákům signalizuje jinou písničku?
Jiří Landa 20 %
10.6.2014 | 3036 hodnocení
+ souhlasím
Dle zvoleného tématu tuším, že se mělo jednat o jakousi bláznivou absurdně groteskní podívanou. Tentokrát se ovšem M. Šotkovi nepodařilo zopakovat úspěchy z CC, spíš se oklikou vrátil k nepříliš zdařilé hře Tajemství žlutého hřbetu. Text v sobě sice jistý potenciál nese, jenže na klasické večerní představení nestačí ani náhodou. Možná ještě tak na „rubínovskou“ hodinovku a to po pečlivém pročištění uměle nastavovaných částí. S textem se příliš nesžili ani samotní herci, dění postrádalo spád a úmorně se táhlo. Závěrečné finále s bleším Romeem a Julií jen zpečetilo trapnost předešlého dění.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Teufel 30 %
11.6.2014 | 78 hodnocení
+ souhlasím
Mám rád Ypsilonku, Milan Šotek mě v Plejtvákovi a Borůvčí přesvědčil, že je génius. Nápad "nového blešího cirkusu" mi připadal skvělý. Neváhal jsem tudíž, vyrazil naslepo a ještě vzal kamaráda. Když mi po představení dával peníze za lístek měl jsem chuť být neviditelný.
Představení je poslepovaná mozaika záminek pro slovní fórky (občas zdařilé, o tom není pochyb) a hudebních čísel, která se nezdají příliš souviset se zbytkem obsahu. Herecky nepřesvědčivé (otázka je, jestli herci měli co hrát). Celek působí násilně, strojeně, odbytě. Ach jo.
Představení je poslepovaná mozaika záminek pro slovní fórky (občas zdařilé, o tom není pochyb) a hudebních čísel, která se nezdají příliš souviset se zbytkem obsahu. Herecky nepřesvědčivé (otázka je, jestli herci měli co hrát). Celek působí násilně, strojeně, odbytě. Ach jo.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.