Národní divadlo [Nová scéna]
<< Proslov k národu | Rock´n´roll >>
Radim Vizváry, Miřenka Čechová
Robot Radius
Premiéra: 10.9.2021
Laterna magika
Laterna magika
Podle hry Karla Čapka „R.U.R.“. Scéna: Amador Artiga, Jan Hladil, František Pecháček. Kostýmy: Marek Cpin. Hudba: Michal Pavlíček. Sound design: Michal Pavlíček, Martin Tvrdý. Režie: Miřenka Čechová.
Poslední uvedení: říjen 2024.
Poslední uvedení: říjen 2024.
Inscenace, vycházející ze slavného dramatu Karla Čapka „R.U.R.“, nahlíží na autorem nastolená témata prizmatem 21. století, které přineslo nové výzvy i znepokojivé tendence. Klimatické změny, rozvoj umělé inteligence, etické otázky genového inženýrství. Hrdinou je vědec, poslední člověk přežívající na zničené Zemi. Prochází těžkým dilematem rozhodování, které musí udělat ve jménu celého, již ztraceného lidstva. Má podstoupit transformaci člověka fyzického v člověka digitálního. Pochybnosti, jimiž prochází, jsou možná tím posledním, co jeho mysl váže k podstatě lidské existence, které se dobrovolně vzdává. Ale třeba tomu tak není, třeba je neodvratné rozhodnutí novým, nevyhnutelným stupněm vývoje, evolučním skokem, který musí učinit právě proto, aby zachránil člověka...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (17)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Sona 30 %
11.2.2023 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Čekala jsem opravdu mnohem víc, jako když se sejde student FAMU a typek co má dron a nepovede se jim to zkloubit. Málo efektů, hudba prehlusena, dej nerozvynuty, nedá mi to a musím srovnat s Cube což bylo oproti tomuto naprosto technicky dokonale... Žádná hitparáda se nekoná
Ivan Andrejevič Bubnov 50 %
29.10.2022 | 68 hodnocení
+ souhlasím
Přehlídka technologií a Pavlíčkovy virtuozity doplněná o Vizváryho pantomimu, která je v tomto případě úplně mimo mísu. Dystopická a temná atmosféra mohla být vyplněna mnohem zajímavěji. Škoda.
Guildenstern 50 %
23.2.2022 | 470 hodnocení
+ souhlasím
Upřímně řečeno čekal jsem více (nápadů, druhů vizuálních efektů, akce...). Hodinové představení mě zkrátka nevtáhlo, nepřesvědčilo. Voice over komentáře mi přišel trochu plytké a vůbec scénář představení příliš novátorských postřehů k (zprofanovanému) tématu člověk-robot nepřináší. Emoce hlavní postavy jsou načrtnuté, ale příliš hluboko do jejího nitra jsem se nedostal, motivace jednání nerozklíčoval. Z představení není příliš jasné, zda je vše opravdu interaktivní nebo se Radim Vizváry "strefuje" to připravených projekcí. Největším zážitkem pro mě byl hudební doprovod M. Pavlíčka.
Katakomb 80 %
1.12.2021 | 22 hodnocení
+ souhlasím
Tanečně-mimická audiovizuální podívaná, ve které exceluje Radim Vizváry svým dechberoucím výkonem. Celkové zpracování přesně v duchu Laterny Magiky, které působí na všechny smysly a imaginaci. Tématem hry je působivě zpracovaná úvaha nad budoucností lidstva/lidství v době technologické, myslím, že Čapek by tomuto představení zatleskal. Já jsem odcházel v příjemně zádumčivém rozpoložení.
Andyk 80 %
12.10.2021 | 22 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Výjimečné představení hodné formátu Laterny magiky. Technologické novinky/prostředky představení posunuly Laternu magiku hodně kupředu, zcela v duchu překvapivých technických kouzel, které začala používat LM při svém vzniku. Divák si tedy z hlediska obrazu, zvuku, techniky atp. přijde na své. Nicméně neméně zajímavé a důležité je téma představení - člověk nebo umělá inteligence? Má člověk právo a naději na další existenci, nebo bude dalším článkem vývojového řetězce na Zemi člověk digitální? Divák si udělá názor sám. Záleží na každém... Já si chci odnést naději v lidstvo, které znám...
R.JELEN.21 40 %
11.9.2021 | 257 hodnocení
+ souhlasím
Čapkova hra R.U.R po sto letech po premiéře znovu symbolicky ožívá, jen se přesunula z Národního divadla na Novou scénu pod křídla Laterny.
Výkon Radima Vizváryho je neuvěřitelný, hudba občas na můj vkus trochu řeže do uší, vizual by mohl jít ještě trošku více pod kůži, ale i tak je to velmi příjemné.
Dost přemýšlím, jak jsem se na této hře ocitla podruhé a proč. Nicméně jsem si to pamatovala lepší. Je to nuda a ten fakt, že se nepovedlo to stěžejní propojení Radima do robota (když TOMU trčí ruka do úplně jiného směru) je to špatně!
Výkon Radima Vizváryho je neuvěřitelný, hudba občas na můj vkus trochu řeže do uší, vizual by mohl jít ještě trošku více pod kůži, ale i tak je to velmi příjemné.
Dost přemýšlím, jak jsem se na této hře ocitla podruhé a proč. Nicméně jsem si to pamatovala lepší. Je to nuda a ten fakt, že se nepovedlo to stěžejní propojení Radima do robota (když TOMU trčí ruka do úplně jiného směru) je to špatně!
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.