Moravské divadlo Olomouc
Federico García Lorca
Dům Bernardy Alby
Premiéra: 24.1.2020
Překlad: Antonín Přidal. Námět: Janka Ryšánek Schmiedtová, Anna Saavedra. Úprava: Anna Saavedra. Dramaturgie: Michaela Doleželová. Výprava: David Janošek. Hudba: Vladivojna La Chia. Pohybová spolupráce: Martina Krátká. Režie: Janka Ryšánek Schmiedtová.
Poslední uvedení: leden 2023.
Poslední uvedení: leden 2023.
Vladimíra Včelná, Vendula Nováková, Daniela Krahulcová-Klevetová / Kristína Jurková, Jana Posníková, Dominika Hrazdílková / Petra Schovánková, Barbora Dobišarová / Bára Vidomská, Ivana Plíhalová, Naděžda Chroboková-Tomicová, Natálie Tichánková
Hra španělského literárního velikána. Emocemi obetkaný příběh o odvěké člověčí touze po svobodě a právu volby. Kde není řád, tam vládne chaos, a kde není víra, tam nastupuje bezbřehost a nejistota. Ještě větší nebezpečí ale hrozí, když se řád stane vězením a víra nesvobodou. Dominantní matka Bernarda má pět dospělých dcer, z nichž každá je zralá na vdávání. Jejich život spoutala těmi nejpřísnějšími zásadami a společný domov tak s neskrývanou hrdostí proměnila v doživotní žalář...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (10)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Studený Čumáček 70 %
27.3.2021 | 431 hodnocení
+ souhlasím
Hlavně udržet fasádu...
Velmi symbolické provedení Lorcova dramatu. Zajímavá práce s kostýmem a doplňky, symbolické vzdorné zouvání bot a odkládání šatů proti rigidnímu zahalování a cupitání na podpatcích. Smutná postava bláznivé babičky klanu, jejíž touha po svobodě mimo uzavřený dvůr je až dojemná /N. Chroboková-Tomicová/ proti chladu a odosobněnosti Bernardy/V. Včelná. Z dcer Doni Bernardy je třeba zmínit J. Posníkovou/Angustias či V. Novákovou/Martirio, které si postavy téměř oblékly. Skvělá hudba Vladivojny La Chii v kombinaci s až barokním operním zpěvem. Vážně zajímavá práce...
Velmi symbolické provedení Lorcova dramatu. Zajímavá práce s kostýmem a doplňky, symbolické vzdorné zouvání bot a odkládání šatů proti rigidnímu zahalování a cupitání na podpatcích. Smutná postava bláznivé babičky klanu, jejíž touha po svobodě mimo uzavřený dvůr je až dojemná /N. Chroboková-Tomicová/ proti chladu a odosobněnosti Bernardy/V. Včelná. Z dcer Doni Bernardy je třeba zmínit J. Posníkovou/Angustias či V. Novákovou/Martirio, které si postavy téměř oblékly. Skvělá hudba Vladivojny La Chii v kombinaci s až barokním operním zpěvem. Vážně zajímavá práce...
SVATOŠOVÁ 80 %
27.3.2021 | 39 hodnocení
+ souhlasím
On line představení.
Naprosto klaustrofobní, ženské drama. Výborné útěky
do prostoru paní Chrobokové- Tomicové. Ta si to dost užívala. Dobře vymyšlené kostýmy a boty. Neviditelná sestra coby symbol kamenného tajemství mrtvého otce. Velmi zajímavý operní styl zpěvu do tak drsného španělského dramatu .Nejvíce mne zaujala Angustias -Jana Posníková. Pěkně udělaná nejstarší dcera. Dobrý hlas. Dobrá práce se světly, když si ženy odkládají! Takže olomoučané: Pražské fanynky si Vás všímají a drží Vám palce. I když to tak nevypadá. A nechcete někdy přijet do Prahy? Já bych se klidně stavila.
Naprosto klaustrofobní, ženské drama. Výborné útěky
do prostoru paní Chrobokové- Tomicové. Ta si to dost užívala. Dobře vymyšlené kostýmy a boty. Neviditelná sestra coby symbol kamenného tajemství mrtvého otce. Velmi zajímavý operní styl zpěvu do tak drsného španělského dramatu .Nejvíce mne zaujala Angustias -Jana Posníková. Pěkně udělaná nejstarší dcera. Dobrý hlas. Dobrá práce se světly, když si ženy odkládají! Takže olomoučané: Pražské fanynky si Vás všímají a drží Vám palce. I když to tak nevypadá. A nechcete někdy přijet do Prahy? Já bych se klidně stavila.
Vladimír Rogalewicz 70 %
26.3.2021 | 821 hodnocení
+ souhlasím
Silný inscenační tým vytvořil symbolistické představení, kterému se formálně nedá nic vytknout. Působí ale chladně, vykonstruovaně a nedokáže vzbudit vášně. Nejsilnější je hudba Vladivojny La Chiary skvěle interpretovaná Natálií Tichánkovou. (Ze záznamu.)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.