Městské divadlo Brno [Činoherní scéna]
Roland Schimmelpfennig
Žena z dřívějška
Premiéra: 4.11.2017 | 1:30x
Překlad: Josef Balvín. Úprava: Alžběta Burianová, Jan Šotkovský. Dramaturgie: Jan Šotkovský, Jiří Záviš. Výprava: Pavla Kamanová. Hudba: Jakub Kudláč. Pohybová spolupráce: Blanka Burianová. Režie: Alžběta Burianová.
Poslední uvedení: rok 2018.
Poslední uvedení: rok 2018.
Hra zajímavě propojující horor, poezii a grotesku. Osudová tragikomedie, v níž autor nerespektuje časový sled událostí, ale řadí je tak, aby divák mohl nahlédnout jednotlivé situace z různých úhlů. Pětačtyřicetiletý Frank, jeho žena Klaudie a jejich syn Andy se nachází v konečné fázi příprav ke stěhování do zámoří. Poslední bedny a krabice s věcmi čekají na odvoz. Andy se ještě musí rozloučit se svou dívkou, manželé mají před sebou poslední večer v bytě, v němž žili po celých devatenáct let manželství. Když v tom se ozve zvonek a za dveřmi stojí žena, Romy. Frank jí před čtyřiadvaceti lety, kdy spolu v létě měli vztah, přísahal věčnou lásku. A Romy si tento slib přichází „vybrat“...
14! inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
24.11.2017 | 1213 hodnocení
+ souhlasím
65%. Na poměry MDB dramaturgicky poněkud nezvyklá volba, která možná nebude abonentům úplně po chuti. Přesto je dobře, že se tahle hra s prvky absurdity i tragikomedie na jeviště dostala. Struktura hry nerespektuje časovou souslednost, nicméně orientace v příběhu není složitá. Škoda, že se do inscenace nepodařilo dostat více hororové atmosféry, v tomhle ohledu to napravuje až úplný závěr. Herci pojali své role celkem civilně, asi nejvíce mě zaujala M.Sedláčková jako femme fatale Romy.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Candie254 40 %
8.11.2017 | 222 hodnocení
+ souhlasím
Takto zrežírovaná inscenace mne opravdu nenadchla a přitom to mohla být zajímavá hra, byť by třeba byla kratší. Hovoření do mikrofonu se mi zdálo naprosto zbytečné, stejně jako rozhazování věcí po celém jevišti... Samotná hra by se mi i líbila, nebýt tolika prostřihů do budoucnosti, ke kterým se stejně po 3 minutách zase dostali. Z divadla jsem odcházela s opravdu rozpačitými pocity.
Čiko 50 %
7.11.2017 | 1095 hodnocení
+ souhlasím
Hra propojující horor, poezii a grotesku... to ano, ale od všeho tam mohlo být více a bylo by to mnohem zajímavější... Do mikrofonu pouhé deklamování textu, které je nezajímavé a příliš neposouvá děj... Jako by inscenační tým udělal jen to, co nutně musel.. Přišlo mi, že všichni herci mají rezervu... Ve všem mě utvrzuje fakt, že v Městském divadlo Brno nejsem zvyklý na konci představení na tak vlažný potlesk.
Jan456 50 %
6.11.2017 | 227 hodnocení
+ souhlasím
Hra se mi líbila svým námětem i stylem, jakým je napsána. Sama o sobě si možná i trochu říká o kontroverznější zpracování. Ale znovu se ptám? Je nutné "moderní" divadlo dělat stále stejně "moderně"? Hovoření do mikrofonu, zasypání celého hlediště odpadky? To jsem už tolikrát viděl, že to vlastně nové a moderní není. Možná, kdyby ty odpadky byly vysypané přímo na diváka, to tu ještě nebylo:-).Myslím, že se p. režisérce zcela nepovedlo dostat ze hry onu jistou magii příběhu, snad až hororového rázu,což zabilo právě její rádoby zbytečně přehnané moderní inscenační pojetí.Výborná Radka Coufalová.
Kateřina Šebelová 70 %
5.11.2017 | 21 hodnocení
+ souhlasím
Hutný koktejl prodýchnutý téměř antickou tragédií. Všech pět herců hraje s obrovským nasazením, ve kterém exceluje Igor Ondříček Komorní drama, ze kterého mrazí a to nejen po skončení inscenace... (více v článku na blogu)
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.