Městské divadlo Brno [Hudební scéna]
<< Radúz a Mahulena | Sněhurka a já >>
libreto: Stanislav Moša
hudba: Zdenek Merta
Ráj
Premiéra: 8.2.2020 | 2:30
Dramaturgie: Klára Latzková. Scéna: Christoph Weyers. Kostýmy: Andrea Kučerová. Hudba: Zdenek Merta. Choreografie: Michal Matěj. Dirigenti: Dan Kalousek, Josef Javora. Režie: Stanislav Moša.
Poslední uvedení: srpen 2021.
Poslední uvedení: srpen 2021.
Lukáš Janota / Kristian Pekar, Ladislav Kolář / Stanislav Slovák, Kristýna Daňhelová / Viktória Matušovová, Zora Jandová / Ivana Vaňková, Marco Salvadori / Daniel Rymeš, Dušan Vitázek / Libor Matouš, Dagmar Křížová / Eliška Skálová, Marie Juráčková / Anna Bergerová, Michaela Mrkosová / Marta Matějová, Aleš Slanina / Jiří Mach, Ondřej Studénka / Marek Kolář, Jonáš Florián / Radek Novotný, Alžbeta Trembecká / Barbora Remišová, Hana Štěpánová / Eva Jedličková, Petra Šimberová / Markéta Pešková, Markéta Sedláčková / Lucie Bergerová, Oldřich Smysl / Robert Jícha, Jan Mazák / Tomáš Sagher, Rastislav Gajdoš / Alan Novotný, Jakub Uličník / Lukáš Vlček, Kristýna Gašperáková / Zuzana Holbeinová / Vendula Hudcová / Hana Kubinová / Hana Kratochvilová / Barbora Musilová / Nikol Wetterová, Ondřej Bábor / Petr Drábek / Jakub Liška / Vojtěch Malchárek / Jakub Ressler / Robert Rozsochatecký / Bohumil Vitula...; ze záznamu Karel Škarka
3. díl hudební trilogie „Osudová komedie“. Fantasy muzikál z blízké budoucnosti, kdy náš svět ovládnou hned dva nelidské fenomény – novodobé technologie zastoupené roboty a záhadná mimozemská civilizace, která je v našem světě orientovaná pouze onou moderní technikou (roboty). Čtyřicet let poté, co na naší zemi došlo k záhadné katastrofě a lidstvo se ve svém vývoji ocitlo celá staletí zpět, se zestárlý bývalý klavírní virtuóz Ruden potkává s chlapcem, jenž v troskách města náhodou objeví funkční klavír. Chlapec se do záhadného nástroje zamiluje a s nadšením i s velkou Rudenovou pomocí se jej v průběhu svého dospívání naučí ovládat. A není mezi mladými sám, kdo svůj talent zúročí v umění, jež nás lidi od nepaměti fascinuje...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (9)
HODNOCENÍ REDAKCE
Michal Novák 70 %
6.4.2020 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Trilogie ideově inspirovaná Dantovým opusem je završena až nečekaným způsobem. Autorská dvojice Merta – Moša předvídá apokalypsu? Anebo jde o razantní pojmenování světa blízce budoucího, světa okleštěných svobod a manipulace shůry. Děje se tak skrze mnohé metaforické konotace a za doprovodu hudby, která překvapí nádhernou baladičností. A pokud dojde na její žánrové rozkročení, stále si Mertova kompozice zachovává vnitřní logiku. Fascinující je obsazení skutečného robota do inscenace (stylizovaného do podoby Daniela Rymeše) :) – je to hodně děsivá figura. Po úpravě volá vstupní expozice nebo „role“ bytostí z Univerza. 75 %
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Yalka 40 %
9.10.2021 | 14 hodnocení
+ souhlasím
Herci byli skvělí. Okamžitě jsem si usmyslela, že musím chodit do MDB častěji, když tu máme takové muzikálové talenty. Bohužel scénář mi přišel dost nedotažený, spousta témat jen nadhozených. Konec nelogický. Spíš mě to naštvalo, než nějak motivovalo k zamyšlení nad dnešním světem (jak si asi představovali autoři).
Viděno s A, 29. 8. 2021 (respirátory + Tečka, náhradní představení za 10. 10. 2020, zrušené kvůli covidu)
Viděno s A, 29. 8. 2021 (respirátory + Tečka, náhradní představení za 10. 10. 2020, zrušené kvůli covidu)
Rejpalka 40 %
2.9.2021 | 218 hodnocení
+ souhlasím
35%. Místy mi přišlo, že Moša nemohl přijít na text, tak company zpívala pouze zvuky jakéhosi animistického kmene. Bohužel mě představení nudilo, takže 10% je za vynikající hudbu, 10% za ještě lepší orchestr a 15% za skvělou Kristýnu Daňhelovou, která nejen že skvěle zpívá, ale i skvěle tančí.
Johanka17 80 %
29.9.2020 | 48 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Výborné choreografie a tanec company, krásné kostýmy.Líbila se mi hudba. Příběh místy chaotický a nepřehledný. Nejvíc bodů přidávám za neskutečný výkon Daniela Rymeše, který ani na vteřinu nevypadl z role Robota!
Candie254 10 %
1.3.2020 | 222 hodnocení
+ souhlasím
(+2)
Díky bohu, že tato trilogie končí... Pozitivem byly pouze pěvecké výkony herců. Příběh opravdu slabý, přestože se snažil o velký přesah. Měla jsem pocit, že se mluvit začalo až v druhé půlce, první se skládala z nasebe nenavazujících písní, hluchých míst a tanečních výstupů...Opravdu si přeji, aby MdB začalo zase uvádět klasické muzikály a ne tyhle experimentální příšernosti.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.