MeetFactory
Elfriede Jelinek
On není jako on
Premiéra: 4.11.2011 | 1:00x
Překlad: Barbora Schnelle. Dramaturgie: Jan Horák. Výprava: Marsha Ginsberg. Hudba: Nick Gill. Režie: Katharina Schmitt.
Poslední uvedení: červen 2013.
Poslední uvedení: červen 2013.
Hra o smrtelném nebezpečí být „in“, o dobrovolném outsiderství, o strachu z umlčení, o boji mluvení a mlčení. „Něco je vyřčeno, aby si jeden mohl dělat naději, že v něm dřímá tygr. Zobrazovat tygra nebo ovci je však dovoleno pouze jedním jediným slovem. A jakmile člověk roztáhne metr, aby ho přiložil k dílu, je náhle nemožné stát se tygrem.“
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (5)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 70 %
30.9.2012 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
74,99% Střípky zrcadel, myšlenky, perličky poházené na cestě, propleteny v řetězce přesahující součet svých částí, text, který by snad bylo vhodnější číst si v soukromí svého pokoje... Kdyby neplynul z úst Ivany Uhlířové, jež jej svým projevem obohacuje o další dimenzi. Když k tomu připočtu podmanivou a významotvornou scénu a hru světel, výsledkem je večer, který mě oslovil na úrovni, na níž běžně nekomunikuju.
Michal Novák 60 %
26.2.2012 | 1170 hodnocení
+ souhlasím
Mám problém se složitým textem Jelinekové, který mě navíc nebavil. Přání nebýt...kdo to má hodinu poslouchat a hlavně proč. Vypnul jsem vnímání textu a soustředil se na svébytné herectví Ivany Uhlířové, imprese okamžiků, režijní práci a hlavně mě nepřestávala fascinovat ta „hrášková“ scénografie a ty vznášející se kmeny stromů (vše přitom mělo oporu v textu) či parádně nastavený light-design inscenace.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.