Klicperovo divadlo Hradec Králové [hlavní scéna]
<< Akvabely | Benátský kupec >>
Lev Nikolajevič Tolstoj, Martin Františák
Anna Karenina
Premiéra: 27.10.2018 | 2:45
Dramaturgie: Jana Slouková, Martin Satoranský. Scéna: Jan Štěpánek. Kostýmy: Anna Hrušková. Hudba: Jiří Hájek. Režie: Jan Holec.
Poslední uvedení: březen 2020.
Poslední uvedení: březen 2020.
Sara Venclovská, Kryštof Bartoš, Jiří Zapletal, Kamila Sedlárová, Natálie Holíková, Miroslav Zavičár, Filip Richtermoc, Igor Sviridov / Vojtěch Podaný, Marie Kleplová, Martina Nováková, Týna Andělová Průchová / Anna Peřinová, Josef Čepelka, Jan Sklenář...
Adaptace proslulého románu o proměnlivosti člověka na pozadí proměnlivé doby průmyslové revoluce v carském Rusku, o touze po správném životě a hledání mravního zákona a odpovědnosti, o touze po lásce, svobodě a vášni, o touze po nalezení hranic i po jejich překročení. Anna Karenina jako příběh velké lásky, jako oběť povinnosti, jako ničitel jiných i sebe, jako pozvánka mezi petrohradskou smetánku, jako hledání životního štěstí a pravdy, jako vdaná žena z vyšší společnosti, která se ztratila sama sobě...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (18)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
21.6.2019 | 1194 hodnocení
+ souhlasím
65%. Moderní interpretace opouští půdu carského Ruska a myšlenkově i esteticky se přibližuje dnešku. Režisér Jan Holec buduje vizuálně silné obrazy, v nichž se ale neztrácí ústřední příběh velké a zničující lásky. Do centra pozornosti se v hradecké inscenaci dostává i společnost a její pokrytecká pravidla. Sára Venclovská si s titulní rolí poradila skvěle. Dokázala uvěřitelně ztvárnit přechod od sebevědomé a okouzlující společnice až po uzlíček nervů se závislostí na morfiu. Zbytečně působí odkazy na Pussy Riot i nadužívání mikrofonů.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Alena7 50 %
22.6.2019 | 13 hodnocení
+ souhlasím
Výklad Anny Kareniny, který nabídla tato inscenace mě zaskočil. Anna si s podlehnutím chvilkové náklonosti k Vronskému moc hlavu nedělala.S překvapením jsem s přibývajícími obrazy zjistila, že soucítím spíše s Kareninem. Postava Trolla na sebe strhávala značnou pozornost - přitom děj jen ilustrovala. Co znamenaly kukly na hlavách některých postav jsem se dozvěděla až o pauze z programu, pro mne to byl hodně krkolomný odkaz. A k čemu odkazoval kosmonaut to zřejmě nerozšifruju.
Pavel Pešek 90 %
15.2.2019 | 46 hodnocení
+ souhlasím
Pevně vedená režie Jana Holce (nedovolí, aby se Tolstého příběh ztratil v záplavě režijních a scénografických nápadů, naopak, ty jej umocňují a nabízejí možnost přemýšlet nejen nad ním). Skvělý Jiří Zapletal jako Karenin (škoda, že místy nemá v hlavních úlohách rovnocenného hereckého partnera, Anně K. není vždy dobře rozumět). Troll Jan Sklenář (radost se dívat a dešifrovat všechny nabízené možnosti). Velmi dobré výkony v menších a malých rolích (Dolly, Levin, Nikolaj/Hlas boží...). Nasazení a dokonalá souhra celého souboru. To je Anna Karenina u Klicperů.
Patrik2709 90 %
1.12.2018 | 39 hodnocení
+ souhlasím
Ohnostroj. Po vsetkych strankach. Napad za napadom, premyslene do detailov. Casti verbalne vynechane boli naznacene. Som stastny, ze som za tymto titulom vycestoval a mal prilezitost prehodnotit svoj povodny konzervativny nazor ohladom moderneho spracovania klasiky. Ak takto, aby to pocas celeho predstavenia udrzalo pozornost (aj) `generacie Z`a sucasne bol interpetovany ten uslachtily text, tak rozhodne ano. Niekolko silne dojemnych momentov, velmi kompaktny a akuratne obsadeny cely herecky subor. Hviezda Krystofa Bartosa uz myslim celkom jasne svieti na divadelnom nebi a rozhodne zasluzene.
Koeman2 90 %
6.11.2018 | 188 hodnocení
+ souhlasím
Šílené nebo geniální? Oboje je správně. Ale hlavně naprosto originální a neotřelé zpracování ruské klasiky. Vášnivý příběh milostného vzplanutí vdané Anny k mladému hraběti. Odsouzení společností, manželův střízlivý postoj a další dějové linie tohoto známého příběhu z nejvyšší ruské společnosti. Současné, aktuální, energické a herecky dokonalé. Zejména vyzdvihuju Sáru Venclovskou, Jiřího Zapletala a Jana Sklenáře. Skvělý režijní počin Jana Holce.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.