Divadlo Bolka Polívky
<< Český lev | Hrůza v Brně >>
Ronald Harwood
Garderobiér
Premiéra: 1.2.2005
Koprodukční inscenace Divadla Bolka Polívky a Štúdia L+S Bratislava.
Koprodukční inscenace Divadla Bolka Polívky a Štúdia L+S Bratislava.
Překlad: Alexandra Ruppeldtová, Věra Šedá. Výprava: Peter Čanecký. Hudební spolupráce: Juraj Bartoš a orchestr Bratislava Hot Serenaders. Texty písní: Milan Lasica. Úprava a režie: Roman Polák.
Poslední uvedení: leden 2015.
Poslední uvedení: leden 2015.
Boleslav Polívka, Milan Lasica, Emília Vášáryová, Zdena Herfortová / Milada Rajzíková, Jitka Čvančarová / Lucia Gažiová / Jana Plodková; ze záznamu Ladislav Chudík, Michal Dočolomanský, Ján Kroner, František Kovár, Robert Roth
Drama z divadelního prostředí v čase války. Divadelní společnost, jíž dominuje téměř despotický Sir, prožívá zdánlivě běžný divadelní den. Členové souboru se připravují na večerní představení Krále Leara, garderobiér Norman žehlí košile, půvabná Irene leští královskou korunu, vyčerpaný Sir je u konce svých sil...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (13)
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Vladimír10 80 %
12.1.2015 | 658 hodnocení
+ souhlasím
Slovensko českou koprodukci, kde jsou slyšet oba jazyky, jsem dosud neviděl, a zároveň mě potěšilo, že tyto řeči spolu dokonale souzní i 25 let po rozdělení obou zemí. Herecká esa večera, B. Polívka a M. Lasica, předvádí umění, které je hodno pravých mistrů. Svým přirozeným talentem k načasování humorných situací však zbytečně neupozaďují vážný tón mnoha pasáží. Krása Harwoodova textu ovšem spočívá hlavně v důvěryhodném tragikomickém obrazu divadla během jednoho večera, v průběhu reprízy Shakespearovy hry, jež divákům umožňuje nahlédnout do nelehkého života divadelníků za druhé světové války.
Xcepek 70 %
17.10.2013 | 678 hodnocení
+ souhlasím
Shlédnuto 14.10.2013 ve Studiu DVA. Představení mě víceméně nezklamalo, ale od takových hereckých es jsem přesto čekal víc - zejména E. Vášáryová neměla co hrát, že by chyba režie? Seděl jsem ve 2. řadě a na mě až moc často byla slyšet nápověda, hra tak byla místy nesourodá, rozpačitá.
Víc mě zasáhl Garderobiér v Divadle v Celetné.
Víc mě zasáhl Garderobiér v Divadle v Celetné.
DivadloBezZabran 40 %
15.10.2013 | 6 hodnocení
+ souhlasím
Viděli jsme ve Studiu Dva v Praze. Zásadním bodem inscenace je absence režie. Přijde mi, že představení je jaksi nesourodé, celky nenavazují a charaktery k sobě nelnou. Hlavně mě překvapilo, že mezi Normanem a Sirem nefungoval téměř žádný vztah a občasné impro etudy působily jaksi nepatřičně a to málo, co si herci vztahově vybudovali, hned zbourali. A pak asi největší kámen úrazu, ačkoliv z toho nerad někoho obviňuji, tak představení bylo odehráno na půl plynu, na půl hlasu. Seděli jsme cca uprostřed sálu a slyšeli jsme tak ze 60% s našpicovanýma ušima. Herecky perfektní, koncepčně ne.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.