Blogy

Mezi živly (No. 1)
vydáno: 11.7.2024

Rok se s rokem sešel a pouliční divadlo je už po šestnácté Za dveřmi!

První den se nesl ve znamení pokoušení, především tedy divácké odolnosti a vytrvalosti. Kdo chtěl zhlédnout klaunskou show Banana'O'Rama od kanadsko-francouzského Mr. Banana, pak musel zatnout zuby a vydržet deštivou přeháňku, která jeho představení provázela. 

Vydržela většina a není se čemu divit: Pierrick St-Pierre byl energická rozbuška, která s diváky aktivně interagovala, čímž si je téměř okamžitě podmanil. Navázání se na publikum následně využíval k tomu, aby reagovalo, jak zrovna potřebuje, což bylo ku prospěchu především, když si na scénu přizval někoho z pléna. Roztřesené děti či nejistí dospělí tak vstupovali do vlídné atmosféry, kterou měl Mr. Banana plně v područí.

(foto: archiv festivalu Za dveřmi)


Mozaikovitá show sestávající z fyzicko-komediálních triků jako žonglování s klobouky nebo akrobatické kousky na laně drženém pouze malým chlapcem byla po celou dobu nesena v pozitivně laděném sdělení: každý z nás má moc (power), kterou se nemáme bát využít. Šlo o motto, s nímž tvůrce pracoval už od samého začátku, a zahladil tak stopy po zdánlivé roztříštěnosti inscenace. Zprvu publiku předvedl svou moc a postupně se navyšující interakcí s diváky pak poukázal na to, že máme tuto moc všichni a je třeba ji využít. 

(foto: archiv festivalu Za dveřmi)


S tímto motivačním sdělením se při konci jeho show zvolna protrhaly mraky a vyšlo slunce, které tak umožnilo realizovat i následné akrobatické představení. Na scénu přišel vynikající Cirque Entre Nous se svou zábavnou inscenací Entre Nous, jejíž středobodem byly tři čínské tyče. 

Kolem nich se pak pohybovali čtyři argentinští akrobaté, díky jejichž živelnosti a citu pro dynamiku se show zvolna přelévala z citlivě tanečních výstupů, přes napínavě akrobatická čísla (např. když se akrobatka spouštěla z horní části tyče úplně k zemi a pod ní ji museli zbylí tři aktéři včas uhnout), až po ztřeštěné komediální výstupy, kdy se umělci navlékali do roztodivných částí oděvů a celý výstup doprovázeli ztřeštěným chováním.
 
Ačkoliv dílo není propojeno žádnou dějovou linií (což je trochu škoda, jelikož místy se náznaky potenciálního děje objevily), svou hravou nepředvídatelností a především šarmem, obratností a zábavností jednotlivých aktérů si snadno udržuje pozornost publika.  

O příjemné zakončení prvního festivalového dne se již tradičně postarala hudební složka - tentokrát šlo o trio The Brownies složené ze zpěvu, kytary a bicích, které se svým soul-pop-swing-rock'n'rollovým laděním vkusně trefili do uvolněné atmosféry večera a podtrhli tak úspěšný začátek 16. ročníku.

(foto: archiv festivalu Za dveřmi)



Komentáře k tématu bloguPřidat komentář

Přidat komentář

Zatím zde není žádný komentář.